eten op kerstavond

De kerstdagen staan hier altijd in het teken van de bezoekjes aan de (schoon)familie. Dat vinden we altijd erg gezellig, maar kerstavond is dan voor ons eigen gezinnetje. Maar we nodigen dan ook altijd mijn nichtje uit die onze vaste oppas is. En dan geven we haar een klein kadootje.



As we speak zit ik nu op haar te wachten. A heeft vanavond een late dienst, dus voor de eerste keer in de jaren dat we nu samen zijn is hij er niet bij… Maar dat mag de pret niet drukken hoor!

total off topic, maar Marion, wat een super onderschrift :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Merijn riep al de hele dag dat hij patatjes met kroker wilde eten… Dus manlief is vanavond naar de snackbar gereden voor toute la famille :mrgreen:



Komende dagen eten we al genoeg culinaire hoogstandjes :wink:

ik moest werken tot 6 uur en man lief was thuis bezig we hebben de pizzaria gebelt en hebben heerlijk pizza gebracht :oops: :mrgreen: :lol:

gisteren draadjesvlees gegeten met rodekool/appeltjes en aardappeltjes uit de oven.

vandaag courmetten bij me ouders en morgen bij schoonfamilie ook courmetten :roll: :mrgreen:

Op Kerstavond gezellig met m’n zoontje gegeten (hij pannenkoeken, wij soep met brood en kruidenboter), en met z’n allen naar Peter Pan gekeken. Moest 'm op een gegeven moment wel helpen kauwen, hij zat alleen maar met open mond te kijken… :mrgreen:



Later op de avond met lekkere hapjes en drankjes naar de All You Need Is Love Kerstspecial gekeken met manlief… :shifty:

Gisteren Portugees gegeten bij mijn ouders… Ik heb 3 keer opgeschept… Azzy stond met open mond te kijken naar wat ik allemaal at… :shifty:

Niemand mocht tegen me praten zolang ik nog aan het eten was… ik wilde genieten… :mrgreen:



Daarna nog een lekkere dikke bonbon gehad met kop thee…en vanmorgen 1 kilo afgevallen… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :think:



Vanavond ga ik zelf pizza maken ala Fiep…



Die viel hier erg in de smaak… :inlove:

Oeh, zelf pizza maken… :drool:



Dat gaan wij met Oud & Nieuw doen… :drool:

@faizaa wrote:





Vanavond ga ik zelf pizza maken ala Fiep…



Die viel hier erg in de smaak… :inlove:




woej! Mijn probeerseltje utigekozen tot kerstdiner!!! wat een eer en feest! smakelijk :-*

@fiep klophout wrote:

@faizaa wrote:




Vanavond ga ik zelf pizza maken ala Fiep…



Die viel hier erg in de smaak… :inlove:




woej! Mijn probeerseltje utigekozen tot kerstdiner!!! wat een eer en feest! smakelijk :-*






En het was heerlijk…



:inlove: :mrgreen:

Gister gewoon patatjes, vandaag gourmet.

Wij hebben een soort van traditie om te eten bij vrienden op kerstavond.

Gisteren een beetje vreemd want het stel waar de traditie is begonnen is niet meer bij elkaar dus moesten we gisteren aan zijn nieuwe vriendin die niet onze voorkeur geniet… 8)



Maar:



Amuse, gevulde tomaat

Courgettesoep

koude pastasalade

spoom

struisvogelbiefstuk, aardappelgratin en groenten uit de oven

Kaasplankje

Taart.



Vandaag:

Rozeval aardappeltjes

Rosbief

Haricot verts

en een bananensplit ijsje toe…



Morgen:

Amuse van carpaccio

Gamba’s met aioli

Tortilla

Kalkoengebraad

Groenten

gevulde paprika

sla met tomaat en komkommer

Bruchetta

Groente met dip



Beetje een buffet dus…

8)

Wij hadden:



Geitenkaasje omwikkeld met spek.

Kalkoenrollade met peper-roomsaus.

Haricot verts met spekjes.

Aardappelgratin met truffel.

Ijs met slagroom.



Morgen:



Geen idee…



Zondag:



Gourmet!

wij zijn met kerstavond altijd samen met ons gezin. Ik kook dan heel uitgebreid voor ons tweetjes en de kinderen mogen kiezen wat ze willen eten. De eerste drie gangen eten zij dan met ons mee, hun eigen gekozen maaltje :inlove: dan gaan de kinderen naar bed (na nog even spelen) en beginnen wij aan het hoofdgerecht.

we waren dit jaar om elf uur klaar met de koffie toe :drool: :inlove: heerlijk!

Kerstavond is traditie, vieren we altijd bij m’n moeder.

Menu is dan kalfstong met ragout en stokbrood :drool: .



Eerste kerstdag, m’n vader en zus met vriend op bezoek.

Hebben we chinees gehaald, lekker en makkelijk !



Vandaag lekker keutelen met m’n gezinnetje, kindjes met hun nieuwe speeltjes spelen, filmpje op oid. Heerlijk.

Zometeen, eerst kippensoepje en als hoofdgerecht konijn in het zuur met asperges, stoofpeertjes en aardappelkroketjes en een lekker ijsje na. Kindjes mogen zelf weten of ze mee willen eten of dat ze een pannenkoek willen.

Over een uurtje alles maar eens op gaan zetten. :drool: