eten niet lekker meer

sinds ik zwanger ben vind ik eten vies, het stinkt en eigenlijk wil ik niet eten… alles wat ik lekker vond brood met zaden en pitjes bah, pasta’s, lasagna, vleesbeleg, gewoon vlees, veel drinken zoals de sapjes(fruit/water sapjes)

veel groente vind ik ook neit lekker meer.

wat wel ingaat is fruit heeel veel fruit… stukje kaas een wit broodje (niet van harte) avond eten zoals aardappelpuree en beetje groente.

ik ben van mij zelf al een hele moeilijke eter voor avond eten ( ja ja en dan nog overgewicht hebben ook)

de lekker dingen moet ik echt laten staan want dat gaat er wel in, nouja chocola niet meer want dat is ook vies.

Gister avodn chinees gehad maar ook niet van harte en even later vond ik een soort van haar of draad in de bami… heb alles weggeooit.

doen we boodschappen en staan we zeker wel een uur boodschappen te doen om te kijken wat ik nog wel lekker vind…

hebben er meer hier last van en wat doen jullie hier aan.

Moeilijk lijkt me als echt niks lekker meer is. Maar ik zou denk ik dan de dingen eten die je wel lekker vindt (zoals dat fruit) en verder goed je multivitaminen slikken. Dat is wat ik zou doen, maar dat is misschien niet de juiste manier.

Misschien ook eens overleggen met je vk of het kwaad kan voor de baby?

Herkenbaar hoor. Tot ongeveer 20 weken luste ik ook veel dingen niet. En ookal luste ik het wel, ik kon er niet zo van genieten als anders.

Ik luste in ieder geval geen brood en geen vlees meer.

Ik at eigenlijk alleen maar vlees wat in kleine stukjes ergens doorheen zat. Zoals stukjes gehakt of kip in een pastagerecht of ovenschotel.

Vis ging eigenlijk nog wel goed, dus ik heb meer vis gegeten in die periode. En harde broodjes uit de oven luste ik ook nog wel. Dus ik heb heel veel broodjes met pesto, tomaat en mozarella gegeten :drool: Ik had op een gegeven moment echt een fruit en groentemanie. Vooral rauwkost en tomaat. Jee, wat heb ik veel tomaten en tomatensoep gehad. Ik grapte zelfs dat ik zwanger was van een tomaatje. :wink:

Ik had dus nog wel voldoende dingen die ik wel lekker vond of kon eten. En daarnaast slik ik een multivitamine voor zwangeren. Je kindje zal niet snel tekort krijgen hoor. Het pakt wel wat het nodig heeft. Intussen is het helemaal niet erg als je ietwat eenzijdig eet. Je hebt nu nog redelijk gezonde dingen op je menu in ieder geval.

Nu lust ik eigenlijk alles wel weer.

Maar nu past er niet meer zoveel in :wink:

ik ga al kokhalzen als ik er aan denk… en ja ik moet goed eten omdat ik dus in 2005 een maagverkleining en bypass heb gehad aan mijn darmen, dus alleen multivit. helpt niet… dus ja baal er behoorlijk van… en elke dag friet eten lijkt mij niet gezond. en als ik al denk aan die magnetron voer :sick: zo smerig… (de zuurkool ging wel :))

ik vind het nu gewoon heel erg moeilijk om boodschappen te doen, koken en het eten…

en vaak lus ik het wel maar gaat mijn maag protesteren en gooi ik alles er uit, ben niet misselijk maar het valt gewoon niet goed…

wat eet/at jij tot de 20ste week miro, misschien zit er wat lekker tussen :slight_smile:

Jee Pearlie dat is wel een hele andere situatie dan de mijne natuurlijk.

Als je je echt zorgen maakt, zou ik je aanraden om naar een diëtist te gaan. Enne misschien kan je het koken een tijdje aan je man overlaten?

Ik zou zeggen zoek het vooral in hele voedzame dingen die je nog wel lekker vindt.

Melkproducten zijn heel goed: vruchtenyoghurt, vruchtenkwark etc.

Ik heb vrij lang cornflakes als ontbijt gegeten. Maar muesli/cruesli met yoghurt is ook een idee natuurlijk.

Ik had als lunch meestal harde broodjes i.p.v. gewoon brood. En dan halvarine, ham, kaas en rauwkost erop of alleen halvarine en rookvlees. Ik heb een tijdje helemaal geen brood gegeten. Dan at ik als lunch alleen maar rauwkost, stukje fruit, kopje bouillon en beker melk of chocolademelk.

En qua warm eten: ik heb heel lang geen aardappelen,vlees en groente gegeten. Maar vooral rijst gerechten, pasta gerechten, ovenschotels. Gebakken of gefrituurde aardappelgerechten ging ook nog wel. Vaak at ik daar dan vis en salade bij.

Maar ik moest wel oppassen met vette gerechten. We zijn in die periode 2x bij een fastfoodketen geweest en daar heb ik beide keren een hele middag maagpijn aan over gehouden.

Zo’n 3 weken geleden heb ik eigenlijk voor het eerst weer een pan met draadjesvlees gemaakt. Tot die tijd moest ik daar niet aan denken. Momenteel is het ook weer stampottentijd. Dat lust ik ook heel graag. Ik weet niet of ik dat had gelust in die periode.

het is nu niet meer zo extreem als paar week terug… maar nog steeds vind ik veel dingen niet lekker.

Of dan denk ik: oeh gaan we lekker dat en dat eten vanavond… en dan sta ik in de winkel om het te halen en echt, moet er niet aan denken om het op te moeten eten!

Ben dan ook nog amper aangekomen deze zw.schap.

Over de hele dag zorg ik wel dat ik genoeg eet… maar het houdt niet over.

Ik had het ook!! Verschrikkelijk, het avondeten bah. Zelfs bij het klaarmaken stond ik te kokhalzen boven de pannen.

Het is wel weer goed gekomen, wanneer weet ik niet precies, denk rond de 17e/18e week.

Ik was ook een enorme pietlut (maar ook giga-misselijk) en ik moet zeggen dat het nu steeds wat beter gaat. Al blijf ik vooral lekkere trek houden ipv gezonde groentes en fruit enzo :oops:

Dit had mijn topic kunnen zijn. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter lustte ik een heleboel niet meer die ik eerder wel lekker vond en at ik muizebeetjes. Bami en champignons vond ik niet meer lekker en dat terwijl ik dat ervoor wel lekker vond. Brood lustte ik wel, net als boontjes en fruit en een gewoon AVG-tje (aardappelen, vlees, groente) ging ook nog wel maar het moest niet te kruidig zijn. Af en toe at ik het wel, met lange tanden, maar als ik na een half bord echt geen zin meer had stopte ik gewoon. Bij mijn zoon had ik het ook dat ik heel weinig lustte, maar minder dan bij mijn dochter. Beide kinderen hadden een normaal gewicht en lengte en hebben er niet onder geleden. Bij een zwangerschap gaan geloof ik alle goede dingen uit het voedsel eerst naar de baby en wat over blijft gaat naar de moeder. Het was wel zo dat ik beide zwangerschappen heel weinig ben aangekomen, mijn dochter + 12 kilo, mijn zoon + 10 kilo.

@sopje wrote:

Het was wel zo dat ik beide zwangerschappen heel weinig ben aangekomen, mijn dochter + 12 kilo, mijn zoon + 10 kilo.

10/12 kilo is toch heel gemiddeld? Dus dat vind ik niet heel weinig :slight_smile:

Ben hier ook altijd 10/11 kilo aangekomen (waarvan de kids elke keer 4 tot (ruim) 4,5 kilo voor hun rekening mee + vruchtwater etc etc).

Deze keer kom ik tot nog toe weinig aan… Nu bijna 24 weken en zit nog geen 2 kilo in de plus… als je dan bedenkt dat je rond deze termijn 2 liter (= dus 2 kilo) extra bloed hebt aangemaakt hihi.

Vind het zelf gewoon vooral heel ongezellig dat ik niet lekker mee kan eten met de rest. Het staat me vaak gewoon ontzettend tegen. Zit er wel bij aan tafel en met lange tanden eet ik wel… maar genieten van de maaltijd… heb nog altijd hoop dat het deze zw.schap nog goed ga komen, maar hou er ook rekeninng mee dat ik pas echt weer geniet van het eten NA de zw.schap.

En heel afentoe dan eet ik iets en dan denk ik: toch wel lekker… zoals de haring op de markt laatst :drool:

heb net 2 witte bolletjes met knakworstjes er op met wat mayo, broodje was wel leker maar het vlees met idd lange tanden gegeten…

kvanavond eten we worteltjes, aard.puree en vis en ik hoop dat het lekker is…

straks maak ik nog appelvlapjes

gister avond wel friet gehad en 2 kroketten… had niet veel opgeschept en de helft laten staan. beter iets dan niets

Ik had het ook hoor …

het is zelfs zo dat ik nu dus een maat kleiner draag dan voor mn zwangerschap.

Ben tot de 20 weken best afgevallen. Daarna kon ik weer redelijk normaal eten,

maar ik merk dat ik de laatste weken weer niet aan warm eten moet denken :sick:

Ik at meer fruit, yoghurt, salades dat soort dingen. Probeerde wel echt mn vitamines

te krijgen. Overdag heb ik ook gewoon minder honger. Eet kleine beetjes tegelijk.

Zelf ben ik er niet zo rauwig om, kon wel wat missen :angel:

herkenbaar!

Ik ben nu ook misselijk omdat ik honger heb… Maar iets eten kan ik niet…

Ik doe maar zo even een boterham met pesto smeren…Dat eet ik graag ( beetje zout)

Maar ik kook en eet mee maar niet van harte!!

zojuist een boterham met pesto gegeten! Dat was echt even genieten zeg…

Ik ben wel duizelig en zie sterretjes…Pfff ik wou dat het ophield…

En dat ik gewoon lekker weer kan eten…

gewoon dingen eten die je echt lekker vind.

Ik snoep vanavond nog mijn aardbeien met een beetje suiker op en daar kik ik ook aardig van op…

Of ander lekker fruit …

heel herkenbaar jullie verhalen,

ik ben nu dik 10 week zwanger, en bij het lezen van deze verhalen moet ik al bijna kokhalzen, ik lust ook bijna nix meer… tis niet best.

avondeten staat me ook niet altijd aan, hadden vant weekend patatje, nou dat kwam er dus weer uit.

hadden vanavond macaroni, en vriend lief had er prei doorheen gedaan, opzich nix mis mee, maar toen ineens zag ik een heeeeeel piepklein beestje over de rand van me pan lopen… ik zei ieuw!!! ik hoef nix meer. en nu dus beroerd… maar ja kan me ook tussen de oren zitten, maar kan zo wel kotsen

nou nu is het helemaal mis… steeds misselijk en wil niet overgeven (ik heb een beetje trauma verleden met overgeven met mijn maagbandje heb ik 3 jaar lang niks anders gedaan)

maar ja niks eten word ik ook neit lekker en als ik wel eet word ik ook niet lekker… en ik weet gewoon echt niet wat ik moet eten… niks is lekker niks smaakt.

gister preischotel gemaakt bordje wel leeg maar later vond ik het in huis stinken naar de knoflook.

ben ik nou echt zo erg… moet ik de huisarts inschakelen…

brood staat mij ook al niet aan… :frowning:

Hey pearlie ik heb dat ook heel erg…vind gewoon echt niks lekker en mijn darmen zijn helemaal ontregeld omdat ik heel anders en slecht eet …ik voel me ook echt een beetje slapjes ervan…het liefst eet ik de hele dag niks, maar daar wordt ik ook weer misselijk van…

En ik ben niet eens heel erg misselijk maar ik vind het gewoon vies alles wat ik normaal at of drink krijg het gewoon niet weg…

Mijn maag is ook van slag en ik wordt er duizelig van dus neem ik maar af en toe een dropje…ik wordt er echt een beetje gek van hoor!!! en super lamlendig en dan ga ik er ook nog de hele tijd aan denken hoe ik er van baal…

En hebben jullie ook zo’n vieze smaak in je mond…

Brood ik kan er wel van kotsen terwijl ik normaal echt alle soorten brood heerlijk vind alleen de afbakbroodjes gaan er wel in ,maar daar zijn mijn darmen weer niet blij mee

hoi hoi

hoe gaat ie met jullie klachten van misselijkheid en eten?

ik heb afgelopen dagen echt weer baaldagen (terwijl ik dit typ kokhals ik bijna)

vandaag echt een dipdag… of zou het komen gister druk, en uurtje van de wintertijd???

vanmiddag soep gehad met tegenzin…en stukje droog brood. vanavond crackertje met pijn en moeite… en schaaltje yoghurt… dus denk dat ik zo maar op bed duik… voel me gewoon helemaal bleh

iemand nog tips???

hey sidny leuke banner :

het gaat hier wel… nog steeds erg met lange tanden eten… gister had manlief 2 afbakbroodjes gemaakt 1 met kaas en 1 met dora pate :mrgreen: die met pate heb ik maar inde koelkast gelegd en later opgegeten.

smiddags kwarktaartje gehad (mijn ouders waren hier) en thee. toen zijn we de stad in gegaan (almere) was gezellig. daar hebben we koffie gedronken met een chocolate koekje. heb de helft maar aan mijn man gegeven van het koekje (ik als choco verslaafde moet niks van choco hebben hahaha) thuis heb ik een bakje soep gehad en later mijn broodje pate… savonds bij het eten frietjes en 2 kroketten… frietjes niet opegegeten kroketjes wel… niet van harte maar goed… savonds een stukje chocola en een manderijn en een stukje kwarktaart… en dat was het… ik eet zoveel minder als ik het opschrijf.

gister onwijs misselijk in de auto (word wagen ziek) niks aan de hand en er maakte iemand een salto in mijn buik en ik zag gewoon groen… raam open en was zo weer over… erg vreemd…

maar eten nee dank je… dan af en toe maar een dropje idd of een musli reepje