Volgend weekend komen mn 3 vriendinnen eten en gezellig een drankje doen. Maar wat ga ik op tafel zetten? Normaal gaan we dan altijd standaard gourmetten als we eters krijgen, maar wil eigenlijk eens wat anders. Iemand suggesties? Dacht al aan iets van tapas maken, eenvoudige dingen dan uiteraard, maar vult dat wel genoeg?
N high wind is ook erg leuk.
Wij hadden toen mini pizza, saucijzenbroodjes, worstenbroodjes, klassengeest, stokbroodjes met van alles erop etc en n heerlijke wijn
Hoefden daarna niet meer te eten
Ik heb laatst van die kleine groene aspergers ingewikkeld met een plakjes ontbijtspek gegrild in de grilpan. Even het spek aan alle kanten krokant laten worden en klaar! Hardstikke lekkere tapa!
Denk dat tapas wel genoeg vult, gewoon genoeg maken
En anders een high thea achtig broodjes, scones, puddinkje, sandwiches.
Oke ik ga dus tapas maken! Heb al wat rond gesnuffeld op internet, maar wat moet er nou echt bij?
Dit tot nu toe…
Stokbrood/turks brood met aiioli en kruidenboter
Gevulde champignons
tortilla
Wrap met zalm en kruidenkaas en dan inrollen en in stukjes snijden
Stukjes kip aan een stokje marineren in ketjap, bakken. Zijn uitstekend koud te eten
Gewelde gedroogde abrikozen vullen met kruidenkaas en daar een walnootje op :drool: Dat is dus mijn favoriet!
Salsa… Deze http://www.tapas-recepten.nl/nachos-met-pittige-surimisalade/#more-419 die vind ik zelf erg lekker en gemakkelijk.
Deze website haal ik trouwens heel vaak tapas hapjes vanaf
oeh…tapas…lekker :drool:
ik heb meestal een mix van zelf maken en zelf kopen
wat er echt bij hoort voor mij:
gehaktballetjes in pittige tomatensaus
gemarineerde champignons
tortilla in puntjes gesneden
olijven
veel plat brood met verschillende dips
op de site met tapas recepten die hieronder is genoemd vind je heel veel recepten.
Tappa’s zijn heerlijk,
nadeel is dat ik meestal een puur uur later weer honger heb… :oops:
zijn meestal kleine hapjes…
Ik zou er een soort spicey soep vooraf maken. met stokbrood
gewoon een klein beetje geen volle kommen.
en vooraf een amuse maken, iets met parmaham en olijfjes,
en een proseco drankje :mrgreen:
Wij hebben afgelopen zaterdag met een groepje tapas gemaakt en gegeten:
- Gehaktballetjes in tomatensaus
- Pasteitjes met Spinazie en kaas (gewoon in bladerdeeg) en andere met Chorizo
- Koud tomatensoepje met blokjes komkommer geweld in citroensap
- Zoute aardappeltjes met mojosaus
- Gemarineerde en gegrilde tomaatjes
- Komkommer en worteltjes met een soort dipsaus
- Kipkluifjes met knoflook gebakken
- Gevulde champignons (chorizo, broodkruim, de steel van de champignon in stukjes)
- Turks brood met Tapenade en Roomboter e.d.
En als toetje Panna Cotta met stoofpeertjes en een beetje ingebonden saus van de stoofpeertjes!
Heerlijk en iedereen had meer dan genoeg. Het brood geeft natuurlijk ook extra vulling!
Ik zou zeker Gazpacho maken. Een echte spaanse topper.
Ik heb hier een recept gevonden. http://www.coquinaria.nl/recepten/02.3recept.htm
Ik vind dat knoflookgarnalen er ook altijd bij horen. Als wij tapas eten, moet ik minimaal 1 gerechtje met garnalen hebben :drool:
Gisteren gemaakt:
Uit een komkommer met een meloenlepel bolletjes komkommer maken, aan een sateprikker doen, dopen in chilisaus en vervolgens in fijngehakte pinda’s of amandelen. Zooo simpel, zooo lekker! Ziet er ook echt heel lekker uit.