eten met lepel lukt niet, wat zal ik doen?

Ben vorige week begonnen met Tessa pap te geven. Het lkt nog voor geen meter, ze weet niet wat ze met die lepel aanmoet, mond opendoen is er dus beslist niet bij en als er al een hapje in haar mondje terecht kotm, dan kokhalst ze. Ze begint er nu ook een hekel aan te krijgen, logischerwijs.

Wat zal ik doen, blijven proberen / oefenen of ermee ophouden en over 2 weken nog eens kijken?

gewoon weer in de fles en met een week of wat weer proberen :thumbup:

hier savonds gewoon pap in de fles hoor , kind is moe dus geen zin meer in gedoe van een lepel…

Even wachten en daarna misschien raply? Dan moet ze het namelijk zelf in haar mond doen…

rapley pap , hoe zie je dat voor je? :lol: :lol: :lol:

oh pap 8)

Lekker even wachten en over een weekje ofzo nog eens proberen.

Misschien dan gewoon het lepeltje in haar handen geven (zonder iets) zodat ze het zelf in haar mond gaat stoppen on het te onderzoeken. Dan pas weer opboewen met iets van een smaakje, volgende stap; pap van een lepeltje. Hou het lekker los en speels, zoals je zelf al aangeeft, je wil niet dat ze er een aversie tegen krijgt en ze heeft tijd genoeg om van een lepeltje te leren eten :slight_smile:

ja dat is het gekke, de vitamines eet ze al maanden van een lepeltje en dan speelt ze ook met dat ding en stopt het in haar mond. Maar zodra er pap op die lepel zit, wil het niet meer lukken.

Ik geef haar die pap ook alleen om te kunnen oefenen met een lepel en omdat ze me altijd het eten uit mijn handen rukt :mrgreen: . Als ze serieus iets binnen zou moeten krijgen, dan is een fles idd een betere manier.

Okee, probeer ik het wel weer als ze 6 maanden is :roll: :wink: .

Ja, dat is het, ze is er gewoon nog niet klaar voor…Nog geen 6 maanden he 8)

lena geloof me nou maar: laat het even met rust. over een paar weken gewoon weer proberen, dan kun je al dat geduw en gedwing met die lepel tessa gewoon besparen. En als ze dan nog niet wil, dan praten we wel weer eens verder 8)

ik geloofde je allang fiep :mrgreen: .

van jou geloof ik alles.

het is ook smerig trouwens, ik zou het ook niet hoeven.

tja, ik doe het hier niet volgens “de regels” maar jasper een boterham…

bijkomend voordeel voor ons is dat hij nu ook opeens niet meer spuugd, en geloof me, daar waren we aan toe!!

Daan eet zijn pap nog altijd niet met een lepel. Dan lust hij hem eenvoudigweg niet, (spuugt het gelijk uit en zegt bah) terwijl hij zo een fles van 350cc wegtuttert. De rest eet hij wel keurig met vork/lepel/handjes. Dus ik zou het lekker nog met de fles blijven geven, ze is nog zo klein…

Joyce krijgt nu smorgens gewoon lekker pap in de fles…

eten doet ze wel met een lepel hoor maar dan fruit en groente…

Zou het gewoon even afwachten en aankijken hoor…

Ik heb dat hele pap gedoe nooit zo begrepen. Heeft voor mij nooit toegevoegde waarde gehad. Beide meiden hebben pas van een lepel leren eten toen ze aan de yoghurt gingen. Dat was bij Bo met 11 maanden en bij Nikkie met 9 maanden. Ze hadden het snel genoeg door.

Lekker nog even wachten en over een poosje weer eens proberen! En dan misschien een andere pap? Als je het zelf al niet te eten vindt!

@Chrissy wrote:

Ik heb dat hele pap gedoe nooit zo begrepen. Heeft voor mij nooit toegevoegde waarde gehad.

Ik heb hetzelfde, mijn kinderen hebben nooit pap gekregen, ook niet in een fles…

ik geef het als vervanging voor boterhammen 's ochtends… Daan is niet zo’n bammen-fan, en met pap eet ie tenminste een behoorlijk ontbijt… met boterhammen mag ik van geluk spreken als ie een halve eet…

Lucas heeft ook maar amper pap gegeten hoor, maar daan dus wel…(in een fles dus)

mijn hoop was dat wat extra calorieën overdag zou zorgen voor een nachtvoeding minder. Vandaar de pap, dat leek me het minst slecht voor haar darmpjes.

Ik doe het nu allebei. Rapley en lepeltje. Lepel blijft ze moeilijk vinden, maar ze slurpt toch wel wat naar binnen (fruithap nu, geen pap meer). Verder klooit ze wat aan met appel, druif, broodkorst e.d. Het scheelt nog geen halve minuut 's nachts, dus ik ga toch maar proberen om pap met de fles te geven. Maar we hebben er wel lol in, en dat is het belangrijkste.

En gaat het nu al beter? Hier nl ook een mannetje met een sterke wurgreflex waardoor van een lepeltje eten niet asltijd van harte gaat!

ja, gaat een stuk beter. Ze kan nog steeds niet zo goed ermee overweg (ze snapt niet dat je je mondje open moet doen en het eten eraf happen), maar ze wíl wel. En ze krijgt indrukwekkende hoeveelheden binnen, ondanks haar onhandige gedoetje.

Ben er helemaal blij mee :dance: .

Ik geef hier 's avonds pap met een lepel. Een behoorlijke hoeveelheid en daarvoor heeft ze ook nog de borst gehad en iets van groente a la Rapley gegeten. Ze heeft er megaveel plezier in, doet het vanaf moment 1 geweldig (werkt niets naar buiten :clap: ),…maar ze slaapt er geen minut langer op 's nachts. Komt gewoon minstens nog 1x, soms ook 2x… :roll: Naja, as ge maor leut het. En dat hebben we, mijn monatoetje en ik! :inlove: