Zijn er hier mensen die wel eens kamperen? Wij hebben vorige week een mooie vouwwagen gekocht en gaan binnenkort een weekje naar Texel om hem uit te proberen. Nu zou ik graag willen weten wat jullie het makkelijkste vinden als je met de kids wil gaan eten. Laat je ze apart aan een kleine tafel zitten of eet je aan een picknicktafel?
Ik persoonlijk denk dat een picknicktafel met 2 gewone inklapbare stoelen voor ons aan het hoofdeinde, het makkelijkste is…
Wat is jullie ervaring?
Wij namen afgelopen jaar voor onze zoon een laag kinderstoeltje mee, daar zat al zo’n blad aan vast. Daar at hij aan, wij aan een campingtafel. Als hij groter is kan hij denk ik gewoon bij ons aan tafel eten. ONze auto zit altijd al zo vol, om dan nog 'zo’n picknicktafel met 4 van die vaste stoeltjes eraanvast mee te nemen, dat zie ik niet zo zitten. En sowiso vind ik dat voor maar 1 kind te groot, en zelf zit ik liever op een betere stoel.
Wij hadden voor onze zoon vorig jaar een kinderstoel van Ikea meegenomen, maar daar wordt hij nu te groot voor. Ik zou ze niet apart laten zitten aan een tafel, maar mijn vriendin doet dat altijd. Mijn mening is: je eet met zijn allen, dus ook aan dezelfde tafel. Denk dat ik voor een gewone tafel zou gaan met voor jullie zelf en jullie oudste een gewone stoel en voor de kleinste een kinderstoel. Of idd een picknicktafel voor allemaal.
ik zou gewoon een inklapbare tafel meenemen waar 4 personen aankunnen en dan eventueel voor de kleinste een inklapbare kinderstoel. Picknicktafels vind ik ondingen en de kinderen alleen aan een tafel lijkt me ook niet echt handig.
Wij hebben een campingtafel met verstelbare poten. Die zetten we tijdens het eten op een lage stand, zodat Jesse er goed aan kan eten.
Voor onszelf is dat natuurlijk niet de ideale hoogte, maar daar redden we ons wel mee.
Thomas zit in een Ikea-kinderstoel, dus heeft geen tafel nodig om zijn bord op te zetten.
Vorig jaar was onze oudste 3,5 en de jongste bijna 2.
Wij hebben het geluk dat we 2 campingtafels hebben. Dus 1 tafel stond laag met de oudste eraan. Onze tafel (hoog) gewoon ernaast en onze jongste in de ikea-kinderstoel naast ons. Dus gewoon met z’n allen aan tafel alleen op verschillende niveau’s.
Denk dat we dit jaar hetzelfde doen alleen de kinderen beide aan de lage tafel. En buiten aan de picknicktafel.
Wij gaan elk jaar camperen naar Frankrijk met de kinderen. De kleinste zit in een ikea kinderstoel en de oudste zit gewoon in een campingstoel aan tafel met bordje op schoot
hier eten we allemaal met het bord op schoot op vakantie.
Onze tafel is niet groot genoeg om allemaal aan te zitten, dus die tafel is voor het eten :lol:
We hebben trouwens afgelopen najaar van MP zo’n klapbare picknicktafel gekocht voor 10 euro. Neemt niks meer aan ruimte in als een tafel vind ik (en wij hebben dus een kleine tafel).
Dan eventueel nog 2 gewone stoelen erbij en je kan in elk geval met z’n allen aan tafel wat drinken (vind het voor een volwassene namelijk niet echt geweldig zitten die dingen).
Hier ook jaren de Ikea kinderstoel gebruikt. Vanaf een jaar of 3 zitten ze er gewoon bij op een gewone stoel. Lekker op de knietjes
@Fleur wrote:
Hier ook jaren de Ikea kinderstoel gebruikt. Vanaf een jaar of 3 zitten ze er gewoon bij op een gewone stoel. Lekker op de knietjes![]()
op een klapstoel zou ik mijn kind niet op de knietjes neerzetten op de camping

@mamaMarije wrote:
@Fleur wrote:Hier ook jaren de Ikea kinderstoel gebruikt. Vanaf een jaar of 3 zitten ze er gewoon bij op een gewone stoel. Lekker op de knietjes![]()
op een klapstoel zou ik mijn kind niet op de knietjes neerzetten op de camping![]()
Dat ligt dan aan de kwaliteit van de stoel. Op mijn vakantiestoel zou ik hem wel op zijn knieen durven te laten zitten.
@mamaMarije wrote:
@Fleur wrote:Hier ook jaren de Ikea kinderstoel gebruikt. Vanaf een jaar of 3 zitten ze er gewoon bij op een gewone stoel. Lekker op de knietjes![]()
op een klapstoel zou ik mijn kind niet op de knietjes neerzetten op de camping![]()
Zijn super stevige stoelen! Die klappen echt nooit zomaar om/in! Als ik wist dat dat kon gebeuren mochten mijn kinderen uiteraard niet op hun knieen zitten…
Wij hebben een inklapbare stoel gekocht speciaal voor kinderen.
Hij heeft een zitting die hoger, smaller en minder diep is dan een stoel voor volwassenen. Vorig jaar hadden we er al naar gekeken maar vonden we heb te duur. Tweedehands zie je ze bijna niet dus nu toch maar een nieuwe gehaald bij de campeerwinkel.
Wel 40,- maar de jongste kan er later natuurlijk ook gebruik van maken :thumbup:
Even een plaatje opgezocht, deze is het…
Dank je wel voor alle antwoorden…
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een picknicktafel met 2 stoelen voor ons erbij of een gewoon campingtafeltje met 2 stoelen voor ons en inderdaad van die regisseursstoelen als wat Amaya laat zien. Die zijn volgens mij ideaal…
De kinderen moeten ook fijn kunnen kleuren of een spelletje doen aan de tafel.
Amaya, welk merk is die stoel??
Die stoel is van bo camp, heb ze online ook gezien tussen de 40 en 50 euro.
een tafel past niet in mijn fietskar, dus die neem ik niet mee en als ik met de auto ga, neem ik um ook niet mee want dan moet je ook weer stoelen mee nemen en dan blijf je bezig.
Hier dus op vakantie altijd gewoon lekker alles op de grond.
:inlove:
Wij hebben zo’n picknicktafel geprobeerd in een campingwinkel, maar 1. mijn man komt er al met moeite tussen en 2. als je teveel tegen de tafel en/of zitting stoot dan schud de gehele picknicktafel mee. Dan bedoel ik zo’n inklapbare/opvouwbare tafel…
Wij hebben gewoon 2 stevige campingstoelen voor ons, voor Pete een kleinere campingstoel (daar hebben we er 2 van, voor eventueel visite) en voor Luc en Stan een Antilop kinderstoel van Ikea.
Oooh ja… mijn moeder en ik kwamen tot de conclusie dat mijn kinderen niet geschikt zijn om op een gewone campingstoel te eten… 8)
We hadden bedacht dat voor hen zo’n opklap picknicktafel wel goed zou zijn… :think: Ook voor het tekenen/spelletjes gebeuren op regenachtige dagen, we gaan zo’n 20 dagen naar Vlie en hebben een ruime tent dus dat past wel!
Voor fietsvakanties e.d. zou ik inderdaad gewoon op de grond eten. 8)
@Marite wrote:
Voor fietsvakanties e.d. zou ik inderdaad gewoon op de grond eten. 8)
Wij doen het ondanks stoelen ook regelmatig nu al wel.
Vinden de jongens namelijk erg leuk: gaan we het avondeten picknicken? :lol: