Hoi,
even een vraagje:
Wij gaan binnenkort op vakantie en mijn vriend is een moeilijke eter. Dus we willen wat dingen zoals knackerbrod, kokosbrood, speculaas en pelpinda’s meenemen zodat hij af en toe even iets lekkers kan eten tussendoor.
Ook wil ik peperkoek meenemen voor mezelf en de kinderen.
We gaan naar Turkije, mag je dit zomaar meenemen in je koffer?
Alvast bedankt.
grts patricia
Als je even hier bij Schiphol bagage rules kijkt, dan kun je daar een link openen (is pdf bestand) met alles wat verboden is in je ruimbagage te stoppen.
Aan de linkerzijde in het menu kun je ook de regels wat betreft handbagage nakijken.
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Bagage/RegelsRuimbagage.htm
of hier kun je ook kijken:
http://www.ilent.nl/Images/bagage_in_vliegtuig_tcm334-327137.pdf
Je mag indd gewoon eten meenemen. Onze dochter heeft een Melk/pinda/noten allergie en we hebben aardig wat eten meegenomen naar Italië.
Ik stond ervan versteld dat ze helemaal niets controleren, Epi-pen zat in onze handbagage en koffer en niemand die er naar vraagt. We hadden zelfs flesjes drinken en boterhammen in onze handbagage en alles mocht gewoon door. Terwijl je normaal niet meer dan aantal ml mee naar binnen mag nemen.
Maar Italie is Europa en daar is vrij verkeer van mensen en goederen. Turkije is dat niet, dus inderdaad op de site van Schiphol kijken.
Bedankt voor de link maar dat gaat niet echt over het eten maar meer over de bagage goederen.
En de andere link gaat over de handbagage en daar gaat mijn vraag niet over…
En inderdaad Turkije is iets anders als Italie…
Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden en als andere nog meer weten dan graag…
grts patricia
Ik nam overigens zelf altijd evergreens mee, voor de vezels want bruinbrood moet ik toch echt wel hebben. Het ‘droge’ spul is geen probleem maar meer alles met fruit / groenten / zaden. Pinda’s zou ik dus niet doen, maar ik kan inderdaad niet echt op internet vinden hoe dat zit.
pel pindas mogen denk ik niet.
maar er moet toch ergens iets te vinden zijn.
anders bellen met de reismaatschappij
@babylover wrote:
Bedankt voor de link maar dat gaat niet echt over het eten maar meer over de bagage goederen.
En de andere link gaat over de handbagage en daar gaat mijn vraag niet over…
Het gaat ook over wat je mee door de beveiliging mag nemen naar de restricted area van de terminals :)
Op die regels van handbagage wordt je gecontroleerd bij de beveiliging. Wat niet mag, staat er op dus al het andere mag.
Daarnaast heb je te maken met invoerbepalingen van Turkije en die vindt je hier:
http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/buitenland/60705-douanebepalingen-turkije.html
Al het droge spul moet geen probleem zijn, pindas weet ik eigenlijk niet maar verkopen ze die evt. niet ook in turkije? Volgens mij wel eigenlijk. ( in ieder geval wel in een grote supermarkt)
We zijn naar turkije geweest op vakantie en zagen mensen van alles meenemen, mijn schoonmoeder neemt altijd pindakaas mee :shock: Ik heb ook bij sommige mensen in een all-inclusive oord fred&Ed tubes pasta e.d. op tafel zien staan, ook gewoon meegenomen.