Eten in Oostenrijk

Hallo,

Wij gaan dit jaar 2 weken naar oostenrijk.

Nu had ik een vraagje over de babyvoeding.

Wij gaan namelijk veel uit eten en die kleine mag niet alles meeeten.

Heeft er iemand ervaring met potjes babyvoeding in Oostenrijk? Zo ja wat was de kwaliteit.

Ik vraag mij af of ik voor 2 weken voor de zekerheid eten moet meenemen. Ik zal best een keertje zelf koken maar dat zal sporadisch zijn.

Ga je met de auto ? Dan neem je toch de potjes van hier mee ?

en daar hebben ze op de meeste plaatsen ook wel gewoon potjes van olvarit eventueel

@oessie wrote:

en daar hebben ze op de meeste plaatsen ook wel gewoon potjes van olvarit eventueel

dat vroeg ik mij af ja…

@Karin2 wrote:

Ga je met de auto ? Dan neem je toch de potjes van hier mee ?

zou kunnen maar als het niet nodig is… scheelt weer wat gesjouw

Olvarit hebben ze niet, maar ze hebben verder wel goede kinderpotjes hoor… Ik koop ze gewoon daar (kamperen al jaren in Oostenrijk)

Ze hebben potjes van Nestlé en van Hipp… Met name de potjes van Hipp vinden mijn meiden erg lekker!

waar gaan jullie precies naartoe??? :smiley:

Komt tante Jannigje ook mee??? :wink:

trouwens… misschien heb je hier wat aan? Geen commerciele link, maar kun je dat Hipp merk even zien:

edit beheer; ook verkapt links doorgeven mag niet!

Ik zou zelf meenemen. Just to be sure.

Wij waren naar Griekenland, en geloof me, daar waren die potjes ECHT anders.

mijn kinderen vonden Hipp ook erg lekker, al bleek dat daar veel meer toevoegingen in zaten (o.a. zout) dan in Olvarit.

Vind juist dat ze veel meer keuze hebben in potjes dan hier in NL.

Hier viel Hipp ook altijd in de smaak.

Er was alleen iets met chocolade wat echt :sick: was…

@Cyra wrote:

waar gaan jullie precies naartoe??? :smiley:

Komt tante Jannigje ook mee??? :wink:

trouwens… misschien heb je hier wat aan? Geen commerciele link, maar kun je dat Hipp merk even zien:

Wij gaan naar Flaurling vlak bij Tlefs en dat ligt weer vlak bij Innsbruck.

We gaan met z’n drietjes. Opa en oma zitten vlak in de buurt. Met boeken niet gezien maar vonden ze niet erg, we gaan ze eens niet lastig vallen :lol: :lol:

Jannigje en aanhang gaan niet mee.

Ik ga die link even bekijken. Heel erg bedankt!!!

link is tot 2 maal toe verwijderd… Maar geloof dat je hem wel hebt gezien?

Beetje flauw moet ik zeggen… Het is een duitse site die niet commercieel, maar informatief bedoeld is hier…

Veel plezier Lenie… Mijn familie heeft daar in de buurt een huis (Lermoos/Ehrwald) en ook mijn schoonouders zitten vlakbij Innsbruck dit jaar :slight_smile:

wij gaan ook naar Oostenrijk… camping/ feriendorf Maltschacher See (ofzo)!!

Iemand daar ervaring?? :wink:

en voor wat betreft de potjes Hipp altijd hip :shifty:

Hipp is zoooooooo veel lekkerder dan olvarit en je hebt zooooo veel meer keuze(is volgens mij bovendien ook biologisch, maar dat weet ik niet zeker), maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld :shifty: Ze zullen daar overigens wel andere smaakcombi’s hebben dan hier :wink: bruine bonen met appelmoes zul je daar lang zoeken :wink: (ueberhaupt iets met appelmoes erdoorheen :think: ) Naast Hipp en Nestle hebben ze overigens ook nog een ander merk Alete, weet je dat ook weer :slight_smile:

Klopt… Alete, maar dat was hier niet echt in trek :shifty:

Wij blijven bij Hipp :lol:

maar je kan daar ook een kinderpotje kaiserschmarren krijgen… die is ook echt lekker hoor :smiley: Heb ik er de vorige keer heel veel van mee terug naar NL genomen :smiley:

Dank jullie wel voor de tips!!!

Finley kan dadelijk smullen hoor ik al :lol:

@Cyra wrote:

maar je kan daar ook een kinderpotje kaiserschmarren krijgen… die is ook echt lekker hoor :smiley: Heb ik er de vorige keer heel veel van mee terug naar NL genomen :smiley:

Echt?? Hebben ze die ook in potjes??

Wij nemen altijd de grote zakken mee! Blijft een groot succes hier!

ja… glazen potjes ja… speciaal voor kinderen he :wink: Kun je warm en koud eten :wink:

Kaisserschmarren zijn echt mjummie he…