eten gaat hopeloos .

sinds een paar weken gaat het eten met floris echt hopeloos en om zo langzamerhand wanhopig van te worden.en het gaat met de dag nu steeds slechter :?

laat ik voor op stellen dat meneer al helemaal geen spekkies van zichzelf heeft.hij is 82 cm en weegt net amper 10 kilo.(paar weken geleden) zal nu wel minder zijn.

eerst at hij gewoon goed en normaal.

s’morgens als ontbijt at hij een kom brinta met gemak weg met een beker melk.

nu alleen nog de melk. :thumbdown:

tussen de middag at hij 1 broodje.

nu vaak niets meer of 2 hapjes

fruithapje s’middags at hij altijd op…

nu half potje of twee hapjes.

avond eten at hij altijd normaal plus toetje.

nu 2 a 3 hapjes en toetje vaak niet.

het drinken word ook steeds minder door de hele dag heen.eerst dronk hij echt heel veel voor zijn doen .

nu met veel moeite 2 bekers voor de hele dag

tussendoortjes worden ook afgeslagen of maar 1 of twee hapjes van genomen en dan weg gesmeten.

ik begin nu echt ongerust te worden serieus.vanmorgen heb ik de pap maar laten zitten en heb hem een broodje gemaakt waarvan hij alleen een korstje heeft gegeten en wat melk…

een kindje kan hier toch niet op teren of ben ik nu zo overbezorgt? :think: ik weet dat de 13 maanden sprong er is,maar het gaat nu al zo lang zo …het moet toch een keer weer afgelopen zijn? :think: voor de rest is hij een heel vrolijk ventje alleen de afgelopen twee dagen is het wat minder.hij jengelt wat meer en is vaak verdrietig en ik heb geen idee waarom…mijn idee is dat hij slapjes is door het eet gebrek.

kortom ik heb hulp en advies nodig…ik ga maandag zowiezo het aankaarten bij het buro ,maar hebben jullie tips en/of adviezen voor me? :pray:

als ik hem eten geef wat dan ook dan spuugt hij het gewoon weer uit of laat het uit zijn mond lopen…

ik ben denk ik terecht ongerust nu.

alvast bedankt meiden :-*

oja doorkomende tandjes zijn ook aan de orde van de dag,maar dat is al maanden zo…er zit geen rem op en de chamodent vliegt er dan ook doorheen…

Ik heb die periode ook met L. gehad op die leeftijd. Zij wilde niets meer eten en niets meer drinken.

Ik heb als eerste het drinken aangepakt. Ik vond en vind dat belangrijker dan eten. We hebben echt alles geprobeerd met drinken, van rietjes tot verschillende bekers, met een lepeltje, verschillende soorten drinken. Nou ja, ja kon het niet verzinnen of we hadden het al uitgeprobeerd.

Wat betreft het eten, tja. Het enige wat ik daarmee heb gedaan is ander eten gegeven. Dus 's ochtends geen brood of pap maar een eierkoek. 's Middags geen brood, maar fruit. 's Avonds wilde ze helemaal niet, dus dat heb ik maar laten gaan. Naderhand, en dat heeft toch wel een aantal maanden geduurd, is ze vanzelf weer gaan eten. Nu is ze 3,5 jaar en heeft ze haar ik-wil-niet-eten-periode weer enigszins achter de rug.

Maar mevrouwtje is met haar nog geen meter groot en nog geen 13 kilo ook niet een van de zwaarste :wink: Maar daar maak ik me niet zoveel zorgen over.

Wat je wel kan doen is Floris meer vitamine geven. Die zal hij nu wel tekortkomen omdat hij zo slecht eet.

Sterkte ermee, ik weet hoe frustrerend die is voor je :hug:

het is toch niet te geloven dat zulke kleintjes hierop kunne teren? :think:

maar dank je wel voor je antwoord…het is in elk geval al fijn te lezen dat er meerdere mensen zijn met dit probleem :-*

Ik heb zelfs ergens gelezen dat kinderen heeeeeeeeeeel lang op 1 boterham per dag kunnen leven :eh: :shifty:

Nou ja, hopelijk is het snel voorbij. Voor de zekerheid (voor je eigen geruststelling) zou ik gewoon wat advies vragen aan het cb of ha. Meer van, hoe zit het met het eventueel ziek zijn/worden.

Dat ze afvallen en niet groeien is logisch aangzien hij niet zoveel eet. Ik weet nog met L. dat ik van het cb om de maand moest komen om te wegen en te meten, want ze groeide niet en kwam niet aan. Ja duhhh, logisch, ik heb me er niet druk om gemaakt. En idd, ze was die maand daarop niet gegroeid en niet aangekomen. Ach ja, was te verwachten he :wink: Maar L. was niet ziek dus het kon geen kwaad bij haar.

lev eet al tijden zo…

Halve boterham in de ochtend. Dan een appel. Tussen de middag 1 boterham en een beker drinken. Avond: hooguit het vlees en soms een beetje vla.

Tussendoor eet hij een cracker of koekje en hij krijgt met zijn zus tegelijk een snoepje oid. En meer krijg ik er ook niet in. Ik ben gestopt met er over na te denken. Hij heeft geen honger denk ik of ik merk er niks van :mrgreen: hij drinkt wel goed dus daar ben ik al blij mee.

@lydia wrote:

lev eet al tijden zo…

Halve boterham in de ochtend. Dan een appel. Tussen de middag 1 boterham en een beker drinken. Avond: hooguit het vlees en soms een beetje vla.

Tussendoor eet hij een cracker of koekje en hij krijgt met zijn zus tegelijk een snoepje oid. En meer krijg ik er ook niet in. Ik ben gestopt met er over na te denken. Hij heeft geen honger denk ik of ik merk er niks van :mrgreen: hij drinkt wel goed dus daar ben ik al blij mee.

als floris dat eens zou eten dan zou ik al een gat in de lucht springen

ja snap ik maar lev begon zo als floris… En nog vind ik het te weinig ook al is het meer dan eerst. Maar gewoon bespreken op het cb idd :thumbup:

Hier ook al tijden een kind wat geen hap warm eten eet

Hie rbegon het ook met helemaal niets of een hapje maar langzaam aan is het toch weer beter geworden. Ik denk dat hij wel eet wat hij nodig heeft hoor! Veron eet dus savonds ook allleen een stukje vlees en dit is al zeker een maand of 9 ik ben ook gestopt met me druk te maken. Zolang ze nog levendig zijn enz denk ik dan gaat het goed.

Ik zou ook advies vragen bij het Cb als het je zorgen baard. Succes :-*

Vanaf een jaar hebben ze opeens veel minder nodig. Vaak weet een kind zelf heel goed wat het nodig heeft.Mijn jongste eet al 4 jaar zo (of nog minder) :wink:

Wanneer ze gewoon levendig zijn hoef je je echt geen zorgen te maken hoor.

oke meiden ik voel me een stuk beter nu ik jullie verhalen zo lees.

dank jullie wel… :-*

Hier een peuter die dan gelukkig wel brood eet en gewoon drinkt ( limonade en sapjes dan, melk liever niet al gaat het af en toe wel naar binnen ) maar warm eten is een drama, patat wil wel, pasta mondjesmaat maar daar houd het dan mee op eigenlijk… heel vervelend. Maar levendig idd, niet normaal. Ze is sinds maart februari-maart amper aangekomen, maar CB vond haar prima in verhouding nu… :think: ze was altijd wat babyvet dik ( ze liep ook niet vorige keer nog ) en nu word ze dus mooi slank. Broeken die eerst niet pasten ( te klein :shock: ) zijn nu te groot want ze zakken van d’r kont… Nu hebben we dus echt broeken nodig met elastiek in de binnenkant… Maar goed, van CB geen commentaar dus gaat wel goed denk ik… en ze eet wel als ze zin heeft dus tja… :think:

succes ermee!

groetjes, Louise

Oh Casper is idem met het eten (of juist niet dus) want er gaat soms heeeeel weinig in ineens. Na 2 dagen begin ik me dan druk te maken…de derde dag tja dan laat ik het maar los en ben dan gewoon maar blij met alles wat er die dag ingaat. Hij zal wel geen honger hebben en de babyspekjes zijn hier ook al weg en dat zal nog wel harder gaan nu hij loopt. :shifty: (Waar is mijn babyyyyyyy!!! :shock: )

Hier nog een slechte eter, al gaat t de ene dag iets beter dan de andere dag, maar af en toe zitten we hier ons af te vragen, ze moet toch honger hebben met zo weinig eten…

Nu is ze wel bezig met doorbrekende kiesjes, maar toch vind ik t weinig

hier is het gelukkig weer over :dance: :smiley: :thumbup:

sinds twee dagen eet meneer weer als vanouds.en kan ineens weer heel veel nieuwe dingen die hij eerst niet kon…het was dus overduidelijk gewoon een sprongetje :thumbup:

Fijn dat het nu weer goed gaat :smiley:

Fijn dat het weer beter gaat :thumbup: