eten,eten,eten

Hoi,

mijn zoontje is net 1 jaar.Hij eet eet en eet.de laatste keer op cb zat ie op iets te zwaar en iets te groot,maar wel in verhouding.

sinds een week of 2 weet hij van geen ophouden:huilen krijsen als het eten op is.Ik geef m dan nix meer,met toch wle pijn in mn hart,maar t lijkt me geen goed idee want hij weet echt niet wanneer hij moet stoppen.

Iemand tips of ervaringen mee?

Jij hebt juist het tegenovergestelde probleem. :lol:

Als je zeker weet dat je kindje genoeg eten heeft gehad, zou ik niet extra geven. Dan wordt het een soort gewenning om steeds meer te gaan eten, terwijl hij eigenlijk wel vol zit. Als onze meid nog meer eten wil, dan laat ik het bordje zien en zeg duidelijk dat het op is, dat het al in haar buikje zit. Vaak snapt ze dat wel na een poosje. Jouw zoontje is een jaar jonger, dus dat lukt dan misschien niet. Anders afleiden met een speeltje als het eten op is?

Hoi!

Ons ventje kan ook wel even flink mopperen als het eten op is.

Vooral 's avonds bij zijn flesje, dan is ie nijdig en probeert hij nog wel 2 of 3 keer of er nog iets uit komt (hij houdt zijn flesje zelf vast).

Maar ook als hij in zijn kinderstoel zit te eten het is op, dan laat hij zich meestal even horen.

Het is wel altijd over als ik de spulletjes (leeg flesje, leeg bordje) weg haal en hem bv uit de kinderstoel haal. Gaan we even samen spelen (of 's avonds tandjes poetsen oid) en dan is het weer goed.

Is jouw zoontje er ook snel overheen, of blijft hij maar jammeren daarna?

Misschien kan je hem tussen de maaltijden door nog wat geven (rijstwafeltje ofzo), zodat hij niet met een hele lege maag gaat eten???

Maar idd, zoals Jippie zegt, niet TE veel geven, want dan wordt het een gewenning!

Succes!

Groetjes, Marieke

Hier ook een meisje die altijd wel kan eten :mrgreen: Als ik naar de keuken loop en een kast open trek roept ze al…eten!!! Ik zorg wel dat ze niet de hele dag door eet natuurlijk, want ik heb wel eens het idee dat ze die rem zelf niet heeft. Dus als je het idee hebt dat je kind steeds wel kan eten kun je daar beter niet steeds gehoor aan geven. Ze moeten toch leren dat ze niet de gehele dag kunnen eten.

Zoals je nu doet is goed lijkt me ookal is dat met pijn in je hart…het is wel het beste denk ik. Anders zou je kind steeds door eten en dan wennen ze zichzelf op hele jonge leeftijd al een verkeerd eetpatroon aan en los daarvan dan wordt hij veel te zwaar wat weer ongezond is.

Wat eet je kindje op een dag?

Ik zou daar heel kritisch naar gaan kijken. Verder kan hij natuurlijk wel bijv ipv vier boterhammen als ontbijt er drie nemen en een paar uur later er nog eens een of twee. Fruit mag hier vrijwel onbeperkt.

Vijf boterhammen voor een kindje van amper 1? :shock:

ik zou goed zijn lengte/gewicht verhouding in de gaten houden en een kinderdietist vragen wat je hem het beste kan geven.

5 boterhammen te eten geven kan. Maar zijn dat 5 volkorenboterhammen, of 5 witte boterhammen? Die eerste vullen waarschijnlijk veel meer.

Rijstewafel zou ik niet geven, daar zitten weinig calorien in maar dat vult amper. Fruit kan onbeperkt; kiwi, appel, manderijn. Maar ook tomaat, komkommer, paprika etc.

Zoek iets calorie-arms, maar waar je wel een vol gevoel van krijgt. Ik zou daarvoor dus echt een kinderdietist raadplegen en niet zelf aan het prutsen gaan.

5 boterhammen :shock:

Levi krijgt smorgens pap van ca 180 ml melk.uurtje later fruit.Soms nog een cracker.Dan naar bed.

lunch is 1 boterham :roll: en dan nog wat te drinken.Dan meestal even weg.Thuis weer een cracker of soepstengel of koekje.Naar bed.

UIt bed,drinken(dat probeer ik eigenlijk over de hele dag wel) en een cracker soepstengel of koekje.

Avondeten,met de pot mee.

Net voor t naar bed gaan nog de fles,is nu 130.zijn we aan t afbouwen.

Dit is toch niet te weinig?

Ik vraag t me nu af…ivm die 5 boterhammen :wink:

hier een ventje van 15 maand en enorm boos kan worden als iets op is of als hij ziet dat het bijna op is.

Dan is het echt luchtalarm sterkte wat hier door de kamer gaat, niet te zuinig (de oudste 2 stoppen dan weleens vingers in hun oren, mama laat hem stoppen! :shock: :oops: ).

Ik zet hem dan even weg bij tafel en zeg rustig dat het echt op is en allemaal in zijn buikje zit. Hij zal het misschien niet helemaal snappen nog, maar het is wel duidelijk.

Maar hij krijgt niet nog meer te eten dan. Het gaat bij hem volgens mij ook niet om het eten, maar meer om zijn wil even te laten gelden. Hij kan het namelijk ook bij speelgoed van zijn broers waar hij niet mee mag spelen…

Eten hier op een dag ongeveer

dag begint met bv

dan beneden ontbijt van 1 boterham en wat water erbij in een beker

tussendoor fruit en dan naar bed

bv als hij uit bed komt

tussendemiddag wederom 1 boterham en wat melk in een beker

tussendoor iets van soepstengel/fruit/rozijntjes met wat water in een beker

avondeten is met de pot mee met beetje pure yoghurt toe

bv voor het slapen gaan

Ik sluitme aan bij de tips van hier boven, maar wilde even zeggen tegen mamaMarije dat ik het echt mooi vind om te zien dat jouw zoon nog lekker bij je drinkt!

Liefs Suzanne

@suzusuzu wrote:

Ik sluitme aan bij de tips van hier boven, maar wilde even zeggen tegen mamaMarije dat ik het echt mooi vind om te zien dat jouw zoon nog lekker bij je drinkt!

Liefs Suzanne

dankje :-*

Het kan zijn dat je zoon in een groeispurt zit,dan gaan ze automaties meer eten omdat het lichaam dan meer energie vraagt om te groeien.

Als de groeispurt eenmaal achter de rug is dan eten ze weer zoals ze daarvoor aten,dus gewoon normaal.

groetjes Bianca

Hoi,

grappig dat je daar over begint,want ik moest vandaag ook aan een groeispurt denken.Iig kwa ontwikkeling! Hij begint opeens met tijgeren,trekt zich op in de box,kletst meer…dus wie weet…

Ik heb er ook eentje die niet van ophouden weet. Woest gooien met borden, bestek en flessen als het op is. Hij at laatst 4 pannenkoeken op…

De enige keer dat we hem lieten gaan… We zijn maar gestopt met hem na de 4e :oops:

Qua lengte en gewicht is hij prima, maar ik durf hem niet zijn gang te laten gaan. 3 boterhammen is de max bij ons voor hem.

Luc en Stan zijn ongeveer net zo oud en eten het volgende:

Ontbijt: Papfles van 200 ml halfvolle melk met Bambix

Tussendoor: fruit en limonade

Lunch: 1,5 a 2 boterhammen met boter en beleg

Tussendoor: kinderbiscuit en limonade

Avondeten: warme hap en danoontje of yoghurt en iets erna nog wat limonade

Soms nog 150 ml warme melk als ze 's avonds wakker worden.

Op internet gevonden, voor kinderen van 1 tot 4 jaar:

Brood: 1 – 3 sneden

Aardappelen, rijst, pasta of vervanging: 1 – 2 stuks / opscheplepels

Groenten: 1 – 2 opscheplepels (50 – 100 gram)

Vlees, vis, gevogelte of vleesvervanging: 50 gram gaar

Fruit: 1 – 2 stuks

Melk en melkproducten: 2 – 3 glazen (ca. 300cc)

Kaas: ½ plak (= beleg voor een ½ snee brood)

Vleeswaren: ½ plak (= beleg voor een ½ snee brood)

Margarine voor op brood: 5 gram per snee brood

Margarine of olie voor de bereiding: 15 gram

Drinkvocht (incl. melk): ½ - 1 liter

Hij krijgt niet te weinig, maar hij mag ook wel wat meer :wink:

Ivan krijgt

's ochtends pap 180 cc opvolgmelk met bambix

tussendoor fruit

lunch 2 boterhammen soms 2,5 meetal met smeerkaas of vleeswaren daarna 125 cc opvolgmelk (lust geen halfvolle melk)

in de middag liga of soepstengel met sap

's avonds avondhap tussen de 200 en 300 gram totaal daarna yoghurt

voor het slapen 150 cc opvolgmelk

hier ook een jongetje dat ook een lekkere eter is boos als het op is. Hij was bij CB op 10 gram na 10 kilo, zit onder het gemiddelde. Ik denk dat wij s ochtends over gaan op brood ipv pap.

Ik denk dat hij makkelijk 4 broodjes op 1 dag naar binnen werkt (dus 's ochtends 2 en 's middags 2)