Ik ben nu voor de 4e keer zwanger en heb nu enorme eetlust. Bij de 1e en 2e zwangerschap heb ik dat een beetje gehad, maar zeker niet zo erg als nu. Ik kan blijven eten, wel kleine beetjes maar toch.
Heeft er iemand tips wat ik het beste kan eten om me een verzadigd gevoel te geven en dat ik dus niet steeds op zoek ga naar lekkers (brood, snoep, fruit, etc.). Thuis heb ik genoeg afleiding, maar op het werk zit ik de meeste tijd op een kantoorstoel. Ik wil namelijk niet weer zoveel aankomen als de vorige keren, al was ik dat na een aantal maanden nagenoeg wel weer kwijt.
water drinken? kauwgom?
Nog meer water drinken? Blijf nu al lopen naar het toilet, maar inderdaad had dat kunnen helpen. Ik hou helaas niet van kaugum, maar toch bedankt voor de tip.
hier nog iemand
pfffffffff blijf eten… drink hier ook veel water met idd als gevolg wonende op het toilet moeders voor moeders is blij met me hahhaha
rauwe worteltjes, banaan, druiven, ontbijtkoek, eierkoek, mueslireep?
Ik herken het helemaal niet trouwens, heb totaal geen extra trek en kan amper mn normale dagelijkse porties op :mrgreen:
als je trek hebt even je tanden poetsen (dan is de trek vaak voorbij)
En anders zijn appels een goeie!!
Die zijn groot van volume dus geven een verzadigd gevoel! En je wordt er niet dik van! En appeltjes zijn lekker!!
ik ben maar begonnen met zuurtjes of fruitlollies , en ik eis van mezelf dat ik daar netjes op zuig totdat ze helemaal opperdepop zijn , dus niet kauwen anders is die zak ook weer zo leeg … hier helpt het wel een beetje , zodra mijn schuur opengaat is niks meer veilig en met dit lukt het aardig hahhaaha.
Hier ook wel trek hoor, alleen ook misselijk en de combi gaat dus niet goed samen. NU ook trek in wat lekker, maar trek ik de koelkast open dan :sick: ik bij sommige dingen gewoon… Ben hier wel sinds kort verslaafd aan meloenstukjes, dus al een paar X gekocht bij de appie, maar die zijn duur :shock: Nu dus maar een klein meloentje gekocht, daar doe ik ( en Elise ook een klein beetje ) nu 3/4 week mee ongeveer… Dat gaat wel goed. Maar een patatje, ow, wat lekker Aan de andere kant kan ik mezelf wel een beetje tegenhouden gelukkig, bij Elise ben ik 20 kilo aangekomen :shock: en daar is maar 12 vanaf gegaan… dat wil ik niet weer, zo word ik natuurlijk ook wel tonnetje rond :?
Ik heb ook enorme trek, echt als een paard. Heb ik net een maaltijd op, een uur later knort mijn maag alweer :think:
Vriendin van me heeft precies hetzelfde gehad in het begin van haar zwangerschappen, en is echt niet extreem aangekomen. Zeker toen ze ergens in wk 6/7 belandde en honger plaats maakte voor misselijkheid :sick:
Door het kauwen van kauwgom krijgen de hersenen het signaal dat er eten aan komt, alleen komt er dus niets. Het klopt dus dat je van kauwgom juist honger krijgt.
ik heb er ook last van. Ik probeer zoveel mogelijk fruit te eten en ben verslaafd aan watermeloen. Die zijn wel duur maar gelukkig wonen we vlak bij duitsland en daar zijn ze goedkoper
groetjes
marlies
heel herkenbaar, heb het bij beide zwangerschappen gehad en dan vooral de eerste 4 maand… ik pakte dan vaak een rijstewafel met kaas, of van die crackertjes… komkommer met appel… een sinasappel… aardbeien… een plak bruin brood met kipfilet… er zijn zoveel gezonde en niet vette tussendoortjes die goed vullen… en gezond zijn voor jou en je kindje… :lol:
lekker gezond snacken hoor als je trek hebt… je lichaam heeft dat blijkbaar gewoon nodig dacht ik altijd…
Ik ben nu 30 weken en nog steeds 9 kilo aangekomen is niet meer geworden sinds ik 5 maand zwanger was… :lol:
Oooooooooooooo
Gelukkig, dacht dat het aan mij lag!
Heb ook de hele dag honger!!
Ik eet extra brood en liga’s, fruit en drink veel water.
Volgens mijn verloskundige is het niet erg als je eet, maar we moeten proberen zo gezond mogelijk te eten. Zo weinig mogelijk snoepen, helaas :oops:
Groetjes van Aadje.