eten en drinken

Onze kleine man is net 1 jaar geworden, nu was ik al een tijdje bezig met gewone melk. Maar nu hij dus geen opvolgmelk (stap 3) meer krijgt wil hij helemaal niks drinken. Zelfs geen dreumesmelk. Zouden jullie dan toch weer stap 3 gaan geven?



Hebben jullie misschien ook een site waar gerechten voor volwassenen en kids staan? Maak me zorgen of hij wel genoeg groente binnenkrijgt als hij met ons mee eet.

Wij zijn niet zo van de aardappelen, groente en vlees.

Misschien kan je stap 3 gemengd met gewone melk geven ?

dan steeds meer gewoon mengen :slight_smile:



Hier zijn we ook net zo van de aardappels en groente :sick:

Maar de laatste tijd stok achter de deur omdat ik vind dat ik goed en gezond moet eten van wege de BV, maar ik maak vaak lekker macaroni of andere pasta, met uitje paprika’s prei championen courgettes etc. je kan natuurlijk van alles er door heen doen.

gewoon groente die je lekker vind combineren met andere dingen die je zelf nooit zou pakken :slight_smile:

of een prakkie van gehakt en groentes op een wrap :slight_smile:

of lekker salade maken :slight_smile:



o er i siemand wakker

Isabel had er toen ook moeite mee, maar ben toen opvolgmelk (2) een tijdje gaan mengen met gewone melk en een klein beetje warm aangeboden. De verhouding steeds aanpassen, dus meer melk en steeds kouder.

Ben nooit begonnen aan stap 3 opvolgmelk overigens.



Hier drinken ze overigens nu allebei geen melk meer, vind het geen punt, zo gezond is het niet…



Als hij ook goed fruit eet is een klein beetje groente al snel voldoende volgens mij. Daarbij kan je hem ook een stukje komkommer oid aanbieden, alle beetjes helpen.

Jinthe krijg nog steeds opvolgmelk, die is toch tot 36 maanden? Kan volgens mij dus best?



En pasta en rijst ed kan ook heel goed met groente? En je kunt natuurlijk ook afwisselen…ik ben ook helemaal niet van de aardappelen, vlees(vervanger, in mijn geval) en groente, maar we eten het wel zo nu en dan omdat het gewoon ‘gezond’ is. En anders misschien voor hem apart iets klaarmaken?

Wij waren ook nooit zo van de groente en de aardappelen, nu doe ik het een beetje om en om, of ik pak inplaats van vlees eens een groenteburger, dat vond Steven de laatste keer wel lekker.

Zolang je maar een beetje gevarieerd eet is er volgens mij niks aan de hand.



En opvolgmelk, zou ik gewoon stap 3 blijven geven, als hij dat toch lekker vindt.



Op het CB zeiden ze laatst dat ze het raar vonden dat Steven 's ochtends nog steeds een papflesje krijgt, hij zou de pap met een lepel moeten gaan eten :roll: . Maar dat wil Steven niet, hij wil 's ochtends even lekker wakker worden bij papa en mama op bed en een flesje pap, hij vindt het prettig dus mag hij dat van mij.

Hoi,



In het boek opperdepop (van de AH) staan een heleboel makkelijk te maken, gezonde menu’s.

Verder doet appelmoes over het eten hier wonderen. Ik was elke avond aan het rommelen omdat mevrouwtje niet wilde eten, of het nu 1 hap weer uitspuugde. Nu ik er appelmoes over doe eet ze tenminste en ook groente.

Verder drink Emily gewone melk, maar dan wel nog een beetej opgewarmd in de magnetron.

Succes ermee, groeten van Aadje.

Ik heb hier in het begin de gewone melk ook warm gegeven, steeds een beetje minder en zo wende ze er wel aan.



Qua groente, tja, als hij te weinig groente binnenkrijgt naar jouw idee, dan jullie misschien ook wel niet :wink: . Mijn dochter krijgt als wij rijst of pasta eten met een saus die te pittig is voor haar gewoon kale rijst of pasta met gekookte of geroerbakte groenten. Vindt ze heerlijk, die saus mist ze echt niet.

opvolg melk is zoetig he, gewone melk niet. Daarom vinden sommige kids gewone melk ookniet lekker in het begin…

Ik geef gewoon yogo yogo :oops: Melk lusten die twee hier ook niet…

karnemelk met scheutje diksap?? of melk met een scheutje diksap, of met een geperste sinasappel doorheen, of een perzik in de blender met melk… mmmmmmmmmmmmmmmm