hai hai meiden vraagje.
floris is nu bijna een en is een enorme wildebras (echte jongen) :inlove:
nu lees ik vaak genoeg dat kindjes van 1 best wel zelf een tuitbeker kunnen vasthouden er zelf uit kunnen drinken of bv zelf fruit uit een bakje of bordje kunnen eten…
dit soort dingen hoef ik met floris niet eens aan te komen want alles zeilt door de lucht. hij pakt het dan vast en smijt het de kamer door of tegen zijn hoofd aan :roll:
hoe los ik het op zodat hij ook eens leert dat hij (NORMAAL) met dingen kan omgaan inplaats van altijd zo ruig te doen? :roll: :?
@merel33 wrote:
hoe los ik het op zodat hij ook eens leert dat hij (NORMAAL) met dingen kan omgaan inplaats van altijd zo ruig te doen? :roll: :?
Blijven proberen, heel veel geduld en veel stofzuigen en dweilen. Echt nee zonder gein, blijven aanbieden. Voordoen, mee laten eten aan tafel als jullie zelf eten. Het zijn net aapjes, ze doen alles na.
Hier vliegt ook met enige regelmaat nog van alles van tafel, per ongeluk en expres. :shifty:
Als ik geen Nuby bordjes gebruik ( met een zuignap ) vliegt hier ook alles de keuken door hoor haha.
Maar dit bordje blijft gewoon goed zitten, en ze kunnen zo gewoon de stukjes fruit/eten eruit halen.
En zelf ook eten, hier eten we in de middag samen een boterhampje, en in de avond zitten we ook samen aan tafel.
Of misschien wat grotere stukken aanbieden, bijvoorbeeld een hele/halve banaan. Of een geschilde appel/peer dat ze er zelf stukjes vanaf kunnen halen. Duurt misschien wat langer, maar is meestal wel leuker.
Zelf uit een beker drinken gaat hier ook niet, ze moet de onderkant van de beker bekijken en dan hup alles over der kleertjes.
Hier krijgt ze gewoon een rietjes(nuby)beker, en krijgt onder het eten altijd een paar slokjes uit een bekertje, zodat ze wel leert te drinken uit een normale beker.
Een tuitbeker is gewoon geen suc6 hier, mijn dochter kon ook niet zelf drinken uit die beker, met een rietjesbeker gaat het hier perfect.
samen tegelijk eten…
blijven prijzen als hij het goed doet ( vooral lekker overdreven :mrgreen: )
maar blijven aanbieden…
enne je mag best boos worden als hij het toch weer van zich af gooit
@colle wrote:
samen tegelijk eten…
blijven prijzen als hij het goed doet ( vooral lekker overdreven :mrgreen: )
maar blijven aanbieden…
enne je mag best boos worden als hij het toch weer van zich af gooit
:thumbup:
Je mag best vertellen aan je kleine deugniet :inlove: , dat jij het niet leuk vind als hij weer is gaat gooien :lol:
Overdreven prijzen van ‘Ohhh Joris wat doe je dat goed, wat netjes!’…
En dan heel overdreven zeggen, raar maar het komt beter aan.
Veel aanbieden en voordoen, op een gegeven moment gaat hij je echt na doen :inlove: .
En neem de tijd, ga heel rustig te werk, hier ook vanmiddag broodje gegeten bij de V&D, wij waren al klaar , terwijl hij nog de helft van zijn broodje niet op at, we zijn daar gewoon half uur blijven zitten tot hij uit gegeten was.
@romata wrote:
Zelf uit een beker drinken gaat hier ook niet, ze moet de onderkant van de beker bekijken en dan hup alles over der kleertjes.
Haha, hier net zo, altijd de onderkant van zowel bord als beker, bord vliegt hier ook regelmatig door de kamer heen.
HIer is het ook met veel geduld, ik hou haar kommetje vast, en dan mag ze zelf eten eruit, dat vind ze al heel geweldig :thumbup:
het prijzen heb ik altijd al wel gedaan en ook heel overdreven zoals jullie zeggen,maar dan moet er wel wat te prijzen zijn natuurlijk :roll: als hij wat goed doet dan zeg ik altijd heel overdreven jaaaaaaaaaaaaaaaaa goed zo knap hoor en doe ik mijn handen in de lucht en zeg hoeraaaaaa :thumbup: helaas komt dat de laatste tijd niet bar vaak meer voor :thumbdown:
hij is zo vreselijk aan het uitproberen hoe ver hij kan gaan. :roll:
dan gewoon opnieuw beginnen…
bijv. met brood eten… een paar stukjes voor hem leggen en als hij het opheeft weer een paar stukjes…
en dan weer uitbouwen tot hij een heel broodje netjes op eet.
en duidelijk je grens aangeven. tot hier en niet verder.
als hij zo duidelijk grensen test… dan heeft hij het even nodig.
gaat hij over je grens dan mag je hem best even erop aanspreken.
"Floris, ik vind dit niet leuk… mama is nu boos. "
“we gaan niet met ons beker / bord / eten gooien”
maar als hij netjes eet, moet je dat ook duidelijk maken aan hem
“goed zo Floris, dat heb je goed gedaan”
“wat kan jij netjes eten”
“mama is zo blij dat je alles op heb”
“wat ben je een grote jongen, netjes je beker leeggedronken”
dit soort dingen :mrgreen:
ik heb het tussen de middag weer geprobeerd :roll:
er is geen enkel stukje brood in zijn mond gekomen,maar de hond heeft heerlijk gesmuld :evil:
Misschien de honden even in een andere ruimte zetten, als de honden in de keuken zitten bij ons dan gaan er vaak ook wat stukjes op de grond. Maar gek genoeg als de honden er niet zitten, gaat alles netjes in haar mondje.
Ze vind het natuurlijk leuk, hey als ik iets op de grond gooi komen de hondjes en eten ze het op.
Tijdje terug at mijn dochtertje geen bruin brood meer, ben ik overgestapt op witte puntbroodjes, en die at ze helemaal op. Nu een maand later ofzo krijgt ze weer afentoe een bruine boterham (met korst).
goed idee… :thumbup:
Hihi, Floris lijkt op mijn Koen zo te lezen…
Vanmiddag nog gaf hij een onverwachte rechtste tegen z’n beker melk, gevolg: keuken onder :?
Maar…Ik moet zeggen: brood komt bijna allemaal in z’n mond terecht. Én: de hond is dan buiten!
Sinds een week ofzo eet ie trouwens stukjes brood met een vorkje, dát vindt ie interessant! Eerst dacht ik nog dat hem dat nooit ging lukken, maar toch wel!!
Wat betreft vasthouden van een beker: Toevallig zei ik dit kortgelden tegen mijn moeder: “Moet hij dat niet een keer zelf vast kunnen houden?” Volgens haar hoeft hij dat nog niet te kunnen, dus ik vind 't voorlopig nog wel best zo.
Ach ja, ik denk maar zo: Het komt vanzelf goed! :think: