Hoi allemaal,
Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 5 maanden aan het proberen om zwanger te worden, maar tot nu is het nog niet gelukt.
Ik vroeg me af hoe het nou eigenlijk zit met zwanger worden en wat je mag eten en drinken. Iedereen zegt altijd dat je vanaf het moment dat je stopt met de pil, zo gezond mogelijk moet leven, maar ik vind dat makkelijker gezegd dan gedaan. Bovendien probeer ik niet teveel aan zwanger worden te denken, want ik wil er niet de hele dag mee bezig zijn en als ik de hele tijd op mijn eten let, ben ik er dus wel mee bezig.
Ik drink bijvoorbeeld graag redbull, maar soms twijfel ik of ik dat wel zou moeten doen (drink trouwens nooit meer dan 1 blikje per dag hoor). En ik drink ook af en toe wel eens een glaasje wijn :oops:
Maar was het niet zo dat de baby de eerste weken nog niks van moeders eten en drinken binnen krijgt? Dus dan zou ik gewoon redbull en af en toe een glaasje wijn mogen drinken?
Denken jullie dat het kwaad kan? Als ik een positieve test in handen heb stop ik natuurlijk direct met al mn ongezonde gewoontes, en dan is de baby nog maar een week of 2/3…
Natuurlijk leef je zo gezond mogelijk, maw groenten fruit etc om aan je vitaminen te komen. Je neemt foliumzuur alvast of een zwangerschapsmultivitamine. Dat is eigenlijk wat ermee bedoeld wordt.
Je hoeft geen redbull af te schaffen of je wijntje dan is het nl niet meer bezig zijn met je gezondheid etc maar ook jezelf in mijn ogen teveel ontzeggen qua pleziertjes.
Niemand weet bij voorbaat hoe snel de zwangerschap tot stand komt dus niet op speculeren door van alles te ontzeggen, maar dingen zoals foliumzuur etc toevoegen aan je dieet. :thumbup:
Als je eenmaal die positieve test in handen hebt kun je de ‘slechte dingen’ wel staken dat is echt nog op tijd. :mrgreen:
Gezond eten is natuurlijk altijd goed! Ik lette er altijd wel op dat ik na mn eisprong tot de menstruatie geen alcohol dronk enzo… Voor het geval dat ik dan zwanger zou zijn…
Juist dat doe ik dus ook…ik eet de eerste 2 weken van mijn cyclus gewoon een broodje rosbief, na de eisprong niet meer.
Zo ook met alcohol etc…
en natuurlijk extra vitamines met foliumzuur :thumbup:
Ik hoop dat het snel raak mag zijn !
Ik drink ook geen alcohol meer na de ovulatie, voor het geval dat. Maar ik weet wat je bedoelt; je probeert er niet steeds mee bezig te zijn, maar door te denken aan wat niet eten/drinken word je er juist mee geconfronteerd! :roll:
Maar dat van de Red Bull was ik ook wel benieuwd naar. Op sommige merken energiedrankjes staat duidelijk dat je het beter niet kunt drinken tijdens de zwangerschap. Ik vraag me altijd af wat er zo slecht is in het drankje, en of je het inderdaad ook beter na je ovulatie kunt laten staan…
ik heb alles gegeten en gedronken pas toen ik wist dat ik zwanger was niet.
op moment van de innestelling van nikki een fles wijn leeg gedronken :oops:
op zondag en week erop was me nod maar donderdag al positief.
tja had feestje :oops:
en gestopt met roken bij nikki pas met 6 weken van 4 weken tot 6 afgebouwd was te verslaafd om meteen te stoppen.
en na de bevalling weer begonnen :wall:
en gestopt op dag van positieve test bij de MA en daarna niet meer begonnen
je moet het helemaal zelf weten ik vind persoonlijk
vanaf 6 weken zwanger MOET je echt gezond leven want dan krijgt je kindje alles via jou en dan is roken en drinken NOT DONE :naughty:
Ik probeer ook zo gezond mogelijk te leven. En inderdaad vanaf vermoedelijke ovulatie tot NOD drink ik geen alcohol en eet ik geen rauw vlees of vis. En kook ik mijn eitje goed gaar.
Alleen bij mijn vorige NOD duurde mijn cyclus ineens een week langer. En ik moest in die week bij de tandarts rontgenfoto’s laten maken. Heb ik toen toch maar door laten gaan. Hoewel ik toen nog niet wist of ik evt. zwanger was of niet. Ik had die ochtend een negatieve test. Vond het een beetje raar om te zeggen dat ik het niet zeker wist.
Ok, fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik slik inderdaad foliumzuur en drink standaard elke ochtend versgeperste sinaasappelsap, dus ik krijg wel de nodige vitamines binnen.
De eerste paar maanden nadat ik gestopt was met de pil lette ik ook de tweede helft van de cyclus extra op wat ik at en dronk enzo, maar ik heb een beetje een voorgevoel dat het nog wel een tijdje kan duren voor ik zwanger raak en ik wil niet gefrusteerd raken door er de hele tijd aan te denken… Daarom vind ik het fijner om gewoon toch lekker af en toe een glaasje te drinken (ik drink trouwens echt nóóit meer dan 2 glazen op een avond, dus het is echt niet zo dat ik stomdronken wordt :lol: )
Ik weet ook wel dat het verstandiger is om het helemaal niet te doen. Maar van die bloedband de eerste weken klopt toch? Dus stel dat ik één glaasje wijn drink terwijl ik een paar dagen zwanger ben, kan het toch geen kwaad?
Ik ben ook 1 keer zwanger geworden zonder dat ik er mee bezig was.
Het weekend voor ik zwanger werd was het oud & nieuw en flink wat gedronken. Redbull was ook mijn favoriete drinken :mrgreen:
Met de tweede was ik er bewust mee bezig maar niet echt heel strikt. Ik dronk gewoon redbull en at fast food soms. Alleen alcohol heb ik niet meer gedronken.
Het is natuurlijk altijd beter om foliumzuur te slikken en gezond te eten maar om helemaal strikt te leven is niet nodig.