Eten en drinken op de babygroep

Of het nou incidenteel is of niet… Als jij er geen goed gevoel bij hebt dan moeten ze daar gewoon rekening me houden, moeten ze hun eigen mening maar even opzij zetten, jij bent de mama.



Sap geven wij ook wel… Kan roosvicee zijn of diksap.

Maar ook hierin gewoon jouw wensen aangeven.

Kleine moeite voor ons om dat aan te passen.



Nog over de lange vinger.

Bij thomas was ik heel moeilijk met zout en suiker voor het eerste jaar.

Bij Sofie werd dat al wat soepeler en bij Suus was ik al helemaal niet zo streng meer :shifty:

(Sofe had Suus met 3 maanden een stuk liga in haar handen gedrukt toen ik even niet oplette.

Nou… Suus wist precies waar dat in moest en ik heb het gelaten, dat kleine stukje… Had ik biij thomas heel erg gevonden)



Thuis deed ik mijn gezonde ding enals ze dan eens op de creche wat lekkers kregen, ach… Deed me ineens heel wat minder ofzo.

Ik heb het vandaag aangegeven. En de leidster vond het prima. Ging ook niet in discussie. Ze zeggen ook wat de ouders willen, dat doen wij.

(Maar goed soms voel je wel dat ze het niet met je eens zijn.)



En wat me vooral stoort is dat ik met mijn opvattingen daar blijkbaar een uitzondering ben. Mijn opvattingen zouden juist regel moeten zijn. En als een kindje van de ouders wel suiker mag, zou dat juist een uitzondering moeten zijn.

Tja en dat is per persoon verschillend.

Voor de een is geen suiker de norm en voor de ander ligt de grens wat lager.

Dat jij dat van jou de norm vind, is voor een ander weer niet zo.

En dat is niet erg…



Ik denk dat de regel gewoon altijd de wens van de ouder moet zijn…

En dat kan betekenen dat dat per kind verschilt.

En dat kan ook betekenen dat het soms wat meer werk oplevert omdat je met verschillende dingen rekening moet gaan houden.

Maar… de klant is koning en eerlijk is eerlijk, je betaald er niet weinig voor om je kind op te laten vangen.



Dan mag je ook best eisen hebben denk ik!

Ik werk op een babygroep op een KDV en ik vind het raar dat ze bij jullie daar al lange vingers geven.

Waar ik werk hebben we bij het fruit water, brood fles (of melk) En bij de liga (of theebisquit of rijstewafel of soepstengel…net wat ouders willen) hebben we diksap.

Tussendoor drinken we wel meestal water , maar soms ook diksap.