Eten bezoek 2e verjaardag?

Haihai,

Wie helpt mij uit de brand. Anne wordt de 27e juli 2 jaar en vorig jaar hebben we een grote bbq gehouden voor het bezoek. Dit jaar weer een bbq doen is wat saai, dus ben ik op zoek naar ideen om onze gasten wat te eten te geven. Wat zo in mij opkomt zijn: gevulde eieren, minisnacks, gevulde tomaatjes, macaroniesalade, fruit/kaas/worst op satestokjes prikken en tja…verder geeeeen idee. Wie kan iets origineels bedenken, wat lekker is voor Anne en haar vriendje en het volwassen bezoek?

Kom maar op met de ideen en alvast bedankt :smiley:

(btw ik heb geen grote koel en vriescappaciteit, ze is op een vrijdag jarig, dat is misschien wel makkelijk met boodschappen, en o ja, ik ben geen keukenprinces :angel: )

Soep, broodjes, stokbrood met kruidenboter.

Broodje hamburger

Wij willen op Laura’s 2e verjaardag gaan picknicken in het bos (als het weer meezit) - en dan dus sandwiches, croissantjes, fruit (watermeloen, druiven), gebak natuurlijk - maar al met al dus meer een lunch dan avondeten.

Voor 's avonds, mijn succesmaaltijd als ik bezoek heb, is Mexicaanse burritos/taco’s. Alle ingredienten gewoon los op tafel, dus stukjes tomaat, paprika, geraspte kaas, fetakaas, sausjes, 2 soorten vlees, avocado, uien… even brainstormen en je hebt zo een tafel vol! En dan kan iedereen naar eigen smaak zijn taco of burrito bereiden, altijd een succes (lekker knoeien met eten is ook leuk voor de kinderen), en super makkelijk om te maken, je kunt alles vantevoren al snijden, dus sta je niet de hele avond in de keuken.

@Mejis wrote:

Wij willen op Laura’s 2e verjaardag gaan picknicken in het bos (als het weer meezit) - en dan dus sandwiches, croissantjes, fruit (watermeloen, druiven), gebak natuurlijk - maar al met al dus meer een lunch dan avondeten.

Voor 's avonds, mijn succesmaaltijd als ik bezoek heb, is Mexicaanse burritos/taco’s. Alle ingredienten gewoon los op tafel, dus stukjes tomaat, paprika, geraspte kaas, fetakaas, sausjes, 2 soorten vlees, avocado, uien… even brainstormen en je hebt zo een tafel vol! En dan kan iedereen naar eigen smaak zijn taco of burrito bereiden, altijd een succes (lekker knoeien met eten is ook leuk voor de kinderen), en super makkelijk om te maken, je kunt alles vantevoren al snijden, dus sta je niet de hele avond in de keuken.

Leuk idee die picknikck zeg als daar de gelegenheid voor is :thumbup:

En die burrito’s/taco’s klinken heerlijk. Welk vlees gebruik je daarvoor? En zet je dat vlees op warmhoudpitten of hoe doe je dat? Ik ben wel benieuwd, tis nieuw en vast erg lekker :drool:

He ik zit net online, dus meteen maar een reactie terug.

Als vlees gebruik ik vaak stukjes kipfilet, of kleine gehaktballetjes, of stukjes biefstuk. Als er vegetariers komen, dan is het ook lekker om gebakken champignons te maken. En overal flink knoflook doorheen (je moet ervan houden natuurlijk).

Van die warmhoudpitten, dat is eigenlijk wel een goed plan, daar had ik nog niet aan gedacht (wij eten dus gewoon koud vlees :wink: ). Misschien zou je het vlees in een wok kunnen doen, en dan op een theelichtje zetten of zo… ik verzin maar wat.

Wraps met kruidenkaas, zalm en een beetje bieslook. Oprollen als een pannenkoek en in stukjes van ca. 2 cm snijden, sateprikker erin en klaar! Het is heerlijk!

of je maakt sandwiches a la high tea met van alles er tussen.

zeg lydia…al enige activiteiten in dat buikkie van u?

Mijn schoonouders koken voor ons hihi. Surinaamse nasie of bami moet ik nog even bedenken. Met kip. Nu scheelt t wel dat ze gewend zijn om veel te koken voor een hoop mensen. Daarom laat ik t ook aan hun over :mrgreen: Maar opzich moet ik zeggen zijn nasi / bami gerechten wel gemakkelijk voor een hoop mensen te maken en het is lekker en vult goed.

Pannenkoeken (zelf gemaakt of nog makkelijker; kant en klaar!)

insmeren met roomkaas (paturain i.o.d.) en daarop plakken gerookte

zalm leggen. De pannenkoek strak oprollen en even in folie doen. En net voor gebruik de opgerolde pannenkoek in plakjes snijden ! :drool:

Dit kun je lekker de avond ervoor al maken !

Wat ik ook lekker en makkelijk vind…

bladerdeeg laten ontdooien en hierop dan pesto smeren, bladerdeeg oprollen en plakjes van snijden en dit dan even een minuut of 5/6 in de oven (200 gr)

Je kunt ook een zak dorito’s in een ovenvaste schaal doen, strooi hierover

geraspte kaas en dit doe je ook even in de oven (totdat kaas lekker gesmolten is) en dan lekker op tafel ! :drool:

Ik maak voor feestjes vaak een plaatpizza of 2:

pizzadeeg of pakje broodmix (aan)maken,

op bakblik dun uitrollen,

als het tijd is om te eten:

even een paar minuten voorbakken (zo wordt het deeg niet helemaal papig)

tomatenblokjes uit blik (He*nz heeft erg lekkere) erop

beleggen met groenten (stukjes paprika, plakjes courgette, plakjes champignons,…),

vlees (blokjes of plakjes salami, ham, …),

kaas(mozzarella, goudse, blauwe kaas,…) naar smaak

en met oregano bestrooien, en in de oven bakken tot het deeg gaar is en de kaas gesmolten is…

Ik maak meestal meerdere hoekjes zodat er voor ieder wat wils is(sommigen lusten nou maar geen chapignons)

Het handiste hieraan vind ik dat je alles kunt voorbereiden en dat mensen lekker uit hand kunnen eten en geen servies nodig hebben(mag natuurlijk altijd…)

Ik heb op mijn verjaardag mega succes gehad met http://www.tapas-gerechten.nl

Ik was echt de held! puist werk, maar lekker!

Hier paar recepter voor kinder tapas

http://www.kookdiscussie.nl/t1096-tapas-recept-voor-quotkinder-tapasquot.html

Oeioei, tis allemaal erg lekker…of het klinkt allemaal erg lekker :drool: .

Ik hou nu alle tips even in mn hoofd en ga de sites bekijken en eens zien wat het gaat worden. :think:

@Mejis wrote:

Maar nog ff een domme vraag :angel:

Dus de burritos, vlees, champions zijn allemaal koud?

Hoe bereidt jij de avocado? :drool:

Ik heb laatst met een feestje een grote pan chinese tomatensoep gemaakt met soort soepstengels erbij. Daarna had ik turkse broden doormidden gesneden en belegd met bijv. roomkaas met gerookte zalm en cherrytomaatjes, brie met honing en walnoten (brood besmeerd met coctailsaus), krabsalade met sla eronder. Zo kun je er vanalles op doen. Deksel er weer op.

Gewoon heel op tafel gezet op grote borden. Zag er heel gezellig uit.

Iedereen kon daar dus een soort taartpunt uitsnijden. Het was een groot succes.

Dus de burritos, vlees, champions zijn allemaal koud?

Nee, die doe ik wel warm. Dus ik bak nog wel op het laatste moment even het vlees (maar dat is binnen 10 minuutjes klaar als je alles al gesneden hebt), en de burritos gaan even 2-3 minuten in de magnetron. Maar alle andere dingen kun je al vantevoren klaarmaken, wel zo makkelijk.

Dat idee met die turkse broden klinkt ook lekker trouwens!