Deze Gotmail-escape heeft wel een engelse versie
http://www.gotmail.jp/VisionMuseum/
Ik heb de smaak weer te pakken :lol:
Ik ben hier net mee begonnen. Ik heb inmiddels een computerspelletje een cd een barcodelezer en die heb ik ook al gebruikt. Een rood boekje en een hoofdtelefoon (ook al gebruikt) maar ik kom dus niet verder.
Het is alweer een dag later: Ben je er ondertussen al uit?
Mocht je nog niet verder gekomen zijn:
Als je de barcodelezer gebruikt hebt dan
heb je daardoor een stuk gereedschap gevonden. Eén van de voorwerpen heeft een verborgen element. Gebruik die op de meest logische plaats dan ziet de kamer er opeens een stuk anders uit
Dit was het punt waar ik het lanst op bleef hangen. Daarna ging het soepeler :mrgreen:
Ben ondertussen verder, maar blijf nu hangen daar waar de vloer naar beneden is gezakt. Ik heb alleen nog de spelcomputer en dat rode boekje.Moet ik nu iets met 1 van deze dingen doen.
Kan je mij dan ook een hint geven bij welk voorwerp ik de schroevendraaier moet gebruiken?
Chantal: hangt de vloer nog schuin? Probeer dat dan eens te verhelpen
Myrella: je hebt nergens een schroevendraaier voor nodig. Maar is het wel een schroevendraaier? :think:
Nee de vloer hangt niet meer schuin. Hij is weer recht, maar ik kom nu dus echt niet verder.
Of heb ik misschien op het verkeerde knopje gedrukt. Ik heb op de rechterknop gedrukt en dan gaat de vloer verder zakken. Moet ik misschien op de linkerknop drukken.
Chantal:
Nee dat maakt niet uit
Je bedoelt de slotjes die de vloer schuin houden? Die heb ik allebei geopend :think:
Heb je het ‘kastje’ in de muur al open? Dat doe je door een code voor het oog/cameraatje bij het slot te houden. Wat voor een code en hoe je die daar krijgt mag je zelf nog even op puzzelen :lol:
Het lukt me deze keer gewoon weg niet :evil:
(of ik ben te ongeduldig :roll: )
Ik heb de vloer recht en het kastje gevonden.
Ik heb ook gezien dat er iets aan een soort touwtje hangt. Maar wat doe ik daar mee?
Ik heb volgens mij alles al aangeklikt en geprobeerd, maar niks noppes nada gebeurt er :?
Szus, kan je pliiieees nog een hintje geven?
@Szus wrote:
Chantal:
Nee dat maakt niet uit
Je bedoelt de slotjes die de vloer schuin houden? Die heb ik allebei geopend :think:
Heb je het ‘kastje’ in de muur al open? Dat doe je door een code voor het oog/cameraatje bij het slot te houden. Wat voor een code en hoe je die daar krijgt mag je zelf nog even op puzzelen :lol:
Ik heb volgens mij elke pixel op het beeldscherm aan geklikt, maar ik kan niets vinden waardoor ik aan een code kan komen.
Misschien een heel klein hintje.
Chantal, ben jij inmiddels al verder gekomen?
@myrella wrote:
Chantal, ben jij inmiddels al verder gekomen?
Nope. ik kom echt geen steek verder. Zeer frustie. Maar ik blijf proberen. Eens zal het toch moeten lukken.
:oops: Zomaar op vakantie gegaan zonder jullie te waarschuwen :oops: Maar ik ben er weer 8)
@myrella wrote:
Het lukt me deze keer gewoon weg niet :evil:
(of ik ben te ongeduldig :roll: )
Ik heb de vloer recht en het kastje gevonden.
Ik heb ook gezien dat er iets aan een soort touwtje hangt. Maar wat doe ik daar mee?Ik heb volgens mij alles al aangeklikt en geprobeerd, maar niks noppes nada gebeurt er :?
Szus, kan je pliiieees nog een hintje geven?
Je hebt een grijphandje nodig om bij dat dingetje in de kast te kunnen
Chantal: de code bestaat uit zwart-witte blokjes … met welk ding zou je die kunnen ‘kopieren’ om hem voor het oogje te houden?
Verder zal ik vanavond of morgen even kijken hoe het ookalweer zat, want ben blond dus na een week vakantie alles weer vergeten [/spoiler]
Sorry, maar ik kom gewoon echt niet verder. Ik kan alles wat ik wil aan klikken maar er gebeurt niets.
Ik zie aan de zijkant van dat kastje was de barcode lezer inzit ook nog een rood knopje zitten, maar daar kan ik ook niets mee.’
GRRRGRRRGRRR
Ik ben al een stuk verder gekomen
Maar loop nu weer vast.
Szus, kan je mij vertellen waarvoor ik het tweede grijphandje kan gebruiken?
Waar het tweede grijphandje voor is ben ik nu ook achter.
Maar ik zit nu weer met een paswoord dat ik niet kan vinden :wall:
Staat bij dat ik op het net moet zoeken :roll: tja maar waar???
Ik ben gewoon niet goed in dit soort spelletjes, ben er veel te ongeduldig voor.
En ondertussen maar klikken klikken klikken :mrgreen:
Ik heb hem nog een keer geprobeerd, maar blijf op hetzelfde punt steken.
Ik heb twee plekken waar ik een wachtwoord in moet vullen (boven en beneden). Maar hoe kom ik aan die wachtwoorden. De ene moet ik op het net vinden, maar waar?
Szus kan je me nog een hintje geven?
Myrella: sorry was al een tijd niet in het online speelhoekje geweest.
Voor het password beneden moet je de weblink openen die in het rode boek staat en dan staat het pasword op die pagina.
Het geluk is dat daar relatief weinig engelse woorden op staan.
Extra tip: probeer alleen de woorden die je ook aan het spel kunt linken
Succes :thumbup: