Escape game 154: Samorost Part 1

ik kom nooit in dit hoekje van het forum, heb niks met escape-spellen, heb dus ook gene idee of deze al eens langs is gekomen, maar DIT is echt zoooooooo’n mooi en lief spel :inlove:

Hoi, ik heb hem net uitgespeeld. In een keer. Hij is inderdaad schattig. Hoe dat mannetje naar je zit te wuifen :inlove:

hmmm, ligt vast aan mij hoor…maaruhm…ik kom niet verder dan die planeet waar een mannetje een pijp rookt en waar je een sleutel in een kastje kunt doen en op de knop drukken, dan draait dat liersysteem. Maarja…er verandert verder niks…help?

oh, wacht, de lier was stuk!

hihi, echt wel leuk!

ehm…ik speel dit soort spellen ook nooit maareh…ik zit dan ook hopeloos vast in een kamertje met een lampje en 2 kastjes met 3 knoppen…wie helpt???

oké ik plaats dit berichtje en kom terug! en zie het!!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Leuk spelletje :thumbup:

en er is ook nog een vervolg: klikkerdeklik

het zijn vast niet de moeilijkste (al zit ik in bovengenoemde wel vast… :? ), maar oh zo sfeervol. Deze makers hebben er nog een paar, dan zonder het allerschattigste puntmuts-mannetje.

Hey!

Ik ben nu ben nu begonnen met deel 2, maar ik zit vast in het slakkenhuis. Waar zit jij vast Fiep?

ik zit ergens met een vieze vlieg, een aantal rupsen of iets dergelijk en een slapend beest (vleermuis?) aan de boom.

Uh dan lig jij voor mij of niet? slakkehuis kan ik me even neit voor de geest halen namelijk…

Oh, ik moest de slak drogeren :lol:

even spoilertags gebruiken svp.

Nee, die slak was het vorige level. Ik zit nu ook waar jij zit. Volgens mij zijn het pissbedden.

Ik kom niet verder. De vlieg vliegt. De pissebedden sodemieteren naar beneden en het beest doet af en toe zijn ogen open. Heb jij al meer?

nee. er zit wel af en toe iemand mee te kijken in de boom waar ik me van afvraag of die er iets mee te maken heeft.

oh en er viel net een rond ding uit de boom, hoopte dat dat de oplossing was, maar kom nog steeds geen steek verder

Ja, die gluurder had ik ook gezien.

Dat ding was bij mij ook gevallen en “loopbrug” is stuk. Verder gebeurt er niets

ik heb um!

wil je een hintje?

Ik was al verder dan jullie nu zijn, maar moet op nieuw beginnen mijn pc liep vast

:?

Ja, Fiep. graag. Deze is moeilijker dan de eerste vind ik

ik weet jullie verder te helpen… ik zit nu al een heel eind verder…

op het moment dat er zo’n pissebed langs dat beest loopt wat ligt te slapen moet je op dat beest klikken… daarna op de vlieg en op he tmanneke

fiepie… hoe kom ik voorbij die vetzak??? ik ben al opgevroten en in dat gat getrokken… ben al met de worst aan het klooien en met de antenne…