Hoihoi,
Zijn er meiden die ervaring hebben met vliegvakanties naar het buitenland tijdens de zwangerschap?
Ik hoop rond de 26 weken zwanger te zijn, als we naar Griekenland willen vliegen. Het lijkt me best wel spannend! Mede door de warmte/ander eten, maar wel zin om heerlijk op vakantie te gaan natuurlijk :dance:
De vakantie was al geboekt voor we zwanger werden
toen ik zwanger was van sophie ben ik binnen de 3 maanden op vakantie geweest naar turkije.
zag er behoorlijk tegenop, aangezien ik behoorlijk ziek/misselijk was de hele dag.
had dit gemeld tijdens het inchecken, dus kreeg een stoel aan het gangpad dicht bij de wc.
vlucht viel behoorlijk mee, en eenmaal in turkije ging het eigenlijk ook goed.
had niet meer last van de misselijkheid dan thuis, en door het buiten zijn en het vele fruit wat ik at, ging het zelfs erg goed.
kortom: het was mij eigenlijk best goed bevallen, benieuwd of dat deze keer in juli weer zo is.
toen ik 22 weken zwanger was van de 2e ben ik wezen vliegen naar de Algarve.
Wel begin september dus de mega hitte was al voorbij, maar nog altijd warmer als een gemiddelde zomer hier :lol:
Enige waar ik echt om dacht was goed blijven drinken en dan vooral voorverpakte dingen. Geen water uit de kraan ed. Vers fruit niet uit stalletjes langs de weg en met vlees echt gekozen voor dingen die goed doorbakken waren.
Als ik twijfelde dan koos ik voor wat anders.
Verder een heerlijke vakantie gehad.
Rond die tijd ben je nog niet topzwaar, kan je eigenlijk nog best heel veel etc.
Fijne vakantie alvast :thumbup:
Hoi,
Bij mij een beetje andersom. ik woonde in Barcelona toen ik zwanger was van mijn oudste. Ging allemaal prima, gewoon rustig aan gedaan. Ik ben ook wel een aantal keer heen en weer gevolgen toen ik zwanger was. Ook geen enkel probleem, alleen je moet wel even goed kijken of de vliegmaatschappij je nog meeneemt (ook de terugweg ), en of je een doktersverklaring nodig moet hebben dat alles ‘normaal verloopt’. Dat is per vliegmaatschappij verschillend.
Groetjes,
LaBruja
hier ook rond dezelfde termijn gevlogen prima te doen en vergeet het bij inchecken niet aan te geven het kan zijn dat je speciaal behandeld wordt. ik mocht bijv. bij het boarden apart zitten en kreeg extra beenruimte in t vliegtuig, dat was top. die zs verklaring is wel belangrijk en zorg maar dat ie redelijk recent is. ik heb daar bij mijn vorige zs problemen mee gehad maar dat was voor op de boot die was niet recent genoeg en moest ik op dat moment m’n vk een nieuwe laten faxen terwijl ik stond in te checken zooo irritant. verder idd veel drinken en lekker genieten have fun
Hier met 27 weken nog naar Thailand gevlogen en met bijna 29 weken weer terug. En dat met twee kleine kinderen erbij :lol: . Het ging allemaal goed, regelmatig even een loopje en staan helpt zeker. Inderdaad recente zwangerschapsverklaring mee. Op de heenweg werd er niet naar gevraagd, maar op de terugweg wel.
Ondanks dat het goed ging, zou ik het niet zomaar nog een keer doen, zo laat in de zwangerschap en dan zo’n afstand (12 uur vliegen). Dus meer de combinatie van.
Maar goed, als ik jouw verhaal zo lees moet dat prima kunnen. Alvast veel plezier :mrgreen:
Ik kreeg helemaal geen speciale voorrechten hoor :shifty:. Ja, als ik bezwaar had hoefde ik niet door de detectiepoortjes (in ruil voor een uitgebreide fouilleerbeurt, dat dan weer wel 8)), maar verder niets bijzonders. De jetlag, waar ik anders nooit zoveel last van heb, kwam wel drie keer zo hard aan :?, maar dat valt voor Griekenland natuurlijk wel mee
We gaan dit jaar ook voor het eerst zwanger vliegen, ben heel benieuwd… met 21,5 week naar turkije, met 23 terug. Trouwens express dit termijn gekozen omdat het anders flink warmer werd in turkije, dat leek me niet voor mij handig en ook niet voor de kinderen. Bovendien leek me met een echt bolle buik vliegen niet prettig :oops: en wilde ik idd niet het risico lopen met wel of niet mogen vliegen in ene… Deze termijn leek me nog vrij veilig. De week voor de vakantie de 20 weken echo… dus dat is nog wel spannend, maar ik ga er wel beetje vanuit dat het goed gaat…
Maar lees graag meer ervaringen…!
Ik was 20 weken zwanger toen we naar Gran canaria gingen, de resi duurde 5 uur ) we hadden tegenwind, turbulentie) normaal is dat 4 tot 4.5 uur.
Het viel mij vies tegen de vliegries. Op een gegeven moment wist ik niet meer hoe te zitten.
Qua eten moet je er gewoon om denken wat je neemt… Sommige dingen zijn misselijkmakend en gewoon aangeven dat ze het vlees etc goed moeten bakken ivm met baby.
de warmte viel toen nog wel redelijk mee, ben 1 keer flink misselijk geweest na een taxiritje :mrgreen: , kwam van een vieze hamburger + warmte, bochten en een bloedhete taxi.
Ik was 32 weken zwanger toen we naar de Algarve vlogen. Wel speciaal gekozen voor een bestemming op niet al te grote afstand ( 2 uur vliegen). Zwangerschapsverklaring mee, maar niemand heeft er naar gevraagd. Ja, je doet wat rustiger aan dan normaal en je blijft een beetje uit de zon (gaat niet in de zon bakken), maar heerlijk op een terrasje in de schaduw met een drankje.