ervaringen vanuit de omgeving....

Hai meiden/jongens(?)

Ik heb mij aangemeld bij de patientenvereniging freya i.v.m. onze nog niet vervulde kinderwens.
Nu is het zo dat freya o.a. elke 2 maanden een magazine uitbrengt met veel artikelen geschreven door 'lotgenoten'.
Nu ga ik voor dit magazine ook artikelen schrijven.

Mijn 1e artikel wil ik schrijven over hoe het voor de omgeving nu werkelijk is om om te gaan met onze onvervulde kinderwens.
Mijn ervaring is toch wel dat we vaak geneigd zijn te denken aan wij zonder kinderen en zij met kinderen. Vaak ook onbegrip en negatieve ervaringen vanuit de omgeving, echter ook vaak juist begrip en medeleven.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen vanuit de omgeving zelf.
Heb bijv. mijn zussen en schoonzussen gevraagd een stukje te schrijven over hoe het voor hen allemaal is en hoe zij vinden dat wij er mee omgaan etc.
Nu ben ik benieuwd of er hier op het forum ook mensen 'vanuit de omgeving', zeg maar meelezen en die hier iets over willen zeggen.
Of misschien iemand die al eens een gesprek hier over aangegaan is met iemand 'vanuit de omgeving', zeg maar.

Het is de bedoeling de andere kant van het verhaal te belichten. En dan niet zozeer vanuit ons zelf gezien maar juist vanuit de andere kant.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Gr.
ineke

wat wil je precies weten "uit de omgeving "

haha, wat een rare omschrijving ook he?

Het gaat mij erom hoe de ervaringen van hen zijn. Hoe het voor hen is om met ‘ons’, om te gaan i.p.v. hoe wij omgaan met ‘onze omgeving’.

Vaak lees je en ervaar je hoe moeilijl het bijv. is om te horen dat er weer iemand zwanger is. Maar hoe is het voor diegene om je te vertellen dat ze zwanger is?

Zo is momenteel mijn jongste zusje zwanger van de 3e en krijg ik heel veel vragen over hoe dit voor mij is. Het lijkt wel alsof iedereen mij die zwangerschap meer zou gunnen dan mijn zusje. Op zich wel begrijpelijk maar voor mijn zusje is dit natuurlijk ook erg moeilijk om hiermee om te gaan. Alsof zij er niet van mag genieten ofzo…er spelen vaak zoveel dingen mee.