Wij zijn al maanden aan het twijfelen wat onze vakantie bestemming wordt.
We zijn nu aan het kijken of Hongarije misschien een optie is.
Wie heeft ervaring, wat is leuk aan hongarije, wat zijn mooie gebieden, wat moet je echt gezien hebben, en wat zijn de pluspunten om daar op vakantie te gaan?
Graag ervaringen.
Ik lees even mee, wij gaan in augustus een week naar Hongarije !
Debbel, ik hoop dat er meer reacties komen.
Voor mij is het niet meer nodig, manlief heeft bij nader inzien toch bedacht dat hij niet naar Hongarije wil… dus gaan we maar weer verder kijken in Italie en Frankrijk 8)
Als kind (vanaf een jaar of 10) zijn we een keer of 5 naar Hongarije geweest. Aan het Balatonmeer (Balatonfured). Ik vond het er altijd super, vooral omdat we de 2,5 gulden aan zakgeld per dag echt niet op konden krijgen. Er zitten nog kassabonnetjes in het fotoboek van 1989: 10 harde broodjes voor samen 13 cent, palatschinken (soort pannenkoek met kaas) voor 4 cent ect. Het straatbeeld met de trabantjes en paard en wagens, de prachtige ongerepte natuur, Boedepast: echt heerlijke vakantieherinneringen.
Met die herinneringen in mijn hoofd zijn we met ons gezin in 2007 weer naar Hongarije gegaan. Het is ons tegengevallen…Uiteraard waren de prijzen niet meer te vergelijken met 20 jaar daarvoor (al is Hongarije nog steeds relatief goedkoop) maar wat ons vooral tegenviel was de gastvrijheid. In landen als Turkije, Spanje, Griekenland en Italie worden kleine kinderen met een lach ontvangen, in Hongarije hebben we dat heel anders ervaren. Ook op andere gebieden heeft Hongarije voor mij haar charme verloren: veel rommel overal, slecht onderhoud. Boedapest blijft een prachtige stad, maar geen Hongarije meer voor ons.