ervaringen / tips zoutdeeg? gevraagd

hoi hoi

voor vaderdag heb ik een zoutdeeg ding (zie foto) gemaakt maar nu lees ik dat het keihard moet zijn…

die ik heb gemaakt is wel hard maar niet keihard is nog een beetje zacht zeg maar

kan ik hem zondag als ik hem heb gegeven nog even in de oven gooien?

of

is dat ding nu gewoon mislukt en moet het overnieuw?

hij is 2 1/2 - 3 uur in de oven geweest

ik kan je niet helpen maar ik vind hem super gaaaaaf

dankje :smiley:

hoop alleen dat hij nu niet gaat beschimmelen ofzo omdat hij een beetje zacht is :think: (niet dat hij dan zondag beschimmeld is maar ja wie weet over een tijdje :sick: )

Zet je zoutdeegcadeau een kwartier in de magnetron op zo’n 500 Watt. Laat alles dan een kwartier even staan nagaren. Vervolgens weer een kwartier op 500 Watt. Dan weer een kwartier laten staan. Enzovoort. Net zo lang tot je geknutselde moederdagcadeau hard is geworden. En ook hier moet je de kleur in de gaten houden. Als je zoutdeeg kunstwerk té bruin wordt dan ga je verder op 300 of 400 Watt.

maar hij is al in de oven geweest kan dat geen kwaad meer dan?

Volgens mij kan het wel…

ok dan stuur ik manlief wel weg voor een ijsje morgen en gooi ik hem in de magnetron :wink:

het is echt mooi !!! :inlove:

Voor de rest kan ik je niet helpen met tips, meis !!

liefs

Gerda

dankje :smiley:

ik zag ook iets staan van vernissen :smiley: moet ik ook nog halen dus :lol:

nouja eerst maar kijken of het nog goed komt in de magnetron (als die erin past eigenlijk :think: hij is best groot)

3 kopjes meel

1 kopje zout

1 kopje water

Dit zijn de verhoudingen die je moet gebruiken, en een werkstuk dat je gemaakt hebt kan ooit uren in de oven moeten, het moet er wit uitzien.

Daarna schuur je het wat bij de ruwe randjes eraf en kan je het verven of alleen vernissen, of verven en vernissen, vernissen moet je zeer zeker doen anders wordt hij na verloop van tijd weer zacht door het vochtgehalte in de lucht…

@LadyBlue wrote:

3 kopjes meel

1 kopje zout

1 kopje water

Dit zijn de verhoudingen die je moet gebruiken, en een werkstuk dat je gemaakt hebt kan ooit uren in de oven moeten, het moet er wit uitzien.

Daarna schuur je het wat bij de ruwe randjes eraf en kan je het verven of alleen vernissen, of verven en vernissen, vernissen moet je zeer zeker doen anders wordt hij na verloop van tijd weer zacht door het vochtgehalte in de lucht…

:wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

nouja weet ik iig de oorzaak

ik had uh 2 meel 1 zout 1 water

ik dacht dus ik laat hem nog even drogen boven op de keukenkastjes ik had hem gisteren of eergisteren al gemaakt :doh: :doh:

Als je hem nog wat uurtjes erin zet dan denk ik dat het ook wel gaat lukken…

dus morgenvroeg even nog wat bakken in de oven.

heb hem net een kwartiertje in de magnetron gehad :lol:

denk dat ik hem nog even 15 minuten doe voor ik naar boven ga tenzij hij nu al goed is

ooh, hij is echt leuk :thumbup: :thumbup:

wil ikke ook doen 8) :mrgreen:

dus gewoon van recptje deeg maken en dan steeds een kwartier in de magnetron op 550 watt, of is oven beter?

en hoe doe je dat vernissen :oops: :shifty: is dat gewoon aflakken met blanke lak? en kun je het dan eventueel eerst verven met gewone acrylverf?

hij klinkt alweer lekker hard :dance: :dance: :dance:

heb er even op geklopt en klinkt beter dan daarnet :dance: :dance: :dance:

maar voor de zekerheid toch nog even 15 minuten in de magnetron extra dan kan die de nacht afkoelen erin en dan morgen vernissen

al twijfel ik nog steeds of ik hem niet ook moet verven :think:

@maria74 wrote:

ooh, hij is echt leuk :thumbup: :thumbup:

wil ikke ook doen 8) :mrgreen:

dus gewoon van recptje deeg maken en dan steeds een kwartier in de magnetron op 550 watt, of is oven beter?

en hoe doe je dat vernissen :oops: :shifty: is dat gewoon aflakken met blanke lak? en kun je het dan eventueel eerst verven met gewone acrylverf?

ik had hem van de week 2 1/2 - 3 uur in de oven op 200 graden

maar magnetron schijnt beter te zijn?

zoutdeeg recept

wat goed :dance:

samen lekker verven morgen, en dan met gliters om het voetje en handje :inlove: steentjes erop plakken.

ef gewoon neutraal houden, en wat mooie veertjes, of lieveheersbeestjes :inlove: ooh, krijg helemaal inspriatie :thumbup:

tnx voor de site :-*

ARGHH!!! nu is ie verbrand :shifty: wel hard dat wel :roll:

nouja we kunnen dus weer opnieuw beginnen en dit keer dus de magnetron 8)