Ervaringen steco baby-mee

Wij hebben zelf geen auto en zullen Kaya dus wel eens op de fiets mee moeten nemen. Nu hoor ik aan alle kanten dat een draagdoek in dat geval wordt afgeraden (wat ik opzich wel een beetje begrijp), dus ben ik opzoek naar een alternatief.



Ik heb op internet de Steco Baby-mee gevonden waarmee je dus je baby in de MC mee kan nemen achterop de fiets. Maar heeft iemand daar ervaring mee? Het is de enige toegestane manier om een kleine baby mee te nemen officieel, maar eigenlijk lijkt die baby-mee me net zo onveilig als een draagdoek…



Oftewel, kennen jullie de baby-mee en wat is jullie ervaring ermee? Of, hoe namen jullie je baby mee op de fiets wanneer die nog niet zitten kon?

ik vind het ideaal ! het zit superstevig vast!



mocht je vallen, dan valt het hengsel (of hoe je dat ook noemt) van de maxicosi tegen de grond, het kind zit echt goed beschermd!!





Sowieso is het veiliger, als jij beeb in de draagdoek hebt en je moet een noodstop maken of rijd ergens tegenaan dan plet je je kindje tussen je buik en het stuur dus dat lijkt me ietsje anders dan een baby veilig in de maxicosi toch?

Maar die Steco zit vast op je bagagedrager en de maxicosi hangt in die mandconstructie.

Al zal je een val maken en die maxicosi valt er uit je kind zit wel in de gordeltjes en je ‘handvat’ zeg maar staat omhoog dus behalve ontzettende schrik zal een eventuele klapper wel meevallen op die manier daar je kind geen contact maakt met het asfalt bijvoorbeeld.

Een ander alternatief is een fietskar.

Heb nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop, echt een geweldig ding :inlove:

(wij hebben de chariot cougar 2)

VOordeel is dat je kindje goed beschut zit tegen zon, wind, regen en vliegen.

Je kan hem ook als wandelwagen gebruiken (dus erg handig met boodschappen doen) en je kan er nog veel boodschappen in kwijt ook :thumbup:

Aanvulling: wij hebben voor onze jongste zoon een hangmatje erbij gekocht ( geen babyschaal dus) zodat hij er vanaf het begin in kon.



Ervarign met de baby-mee heb ik overigens niet, dus daar kan ik je verder niet bij helpen.

Succes!

Hier ook heel tevreden en enthousiast over de Baby mee. Ik heb em bij beide kids gebruikt en allebei vonden ze het heerlijk. De jongste veel in de winter op de fiets gehad en tegen de kou, wind, regen ed gewoon de regenkap over de MC heen en le voila, lekker veilig en warm.

Ik ben niet zo weg van een fietskar maar heb er ook nog nooit een gehad dus kan geen ervaringsoordeel vellen.

Hier ook een baby mee gehad. Denk dat de kleine er al met 1,5 maand erin zat, maar met 7 maanden vond ik het wel wiebelig worden. In het dorp hebben we namelijk allerlei kleine stenen waar je fiets niet goed recht kan staan dus de fiets is wel eens onderuit gegaan terwijl de maxicosi er nog net niet in stond.



Maar voor de rest vond ik het heerlijk. ALs het lekker weer is kan je nog heerlijk een stukje fietsen en met regen een regenkap erop en je kan alsnog weg.

Wij hebben ook geen auto en dus veel gebruik gemaakt van de baby-mee.

Ik vond het ideaal. Inderdaad met regenhoes van de MC eroverheen zit je kindje heerlijk beschermd tegen het weer.



Toen onze jongste te groot werd voor de maxi cosi zijn we voor een fietskar gegaan. Daar konden beide kids in.

Ook een aanrader maar fietst een stuk zwaarder.

Hier ook geen auto en we hebben hem alleen voor Elise gebruikt, want met Jesse werd het lastig combineren ( Elise moest toen ook al achterop, dat word lastig :wink: )



Maar de baby-mee beviel super, tot 8 maanden gebruikt ongeveer, toen werd ze wel aardig zwaar en vond ik het wat lastiger fietsen en toen had ik Elise af en toe stiekum in een voorzitje :oops: Maar ik vond het vooral als kleine baby erg fijn fietsen, het was alleen wel wennen aan het begin ivm gewicht ( de cosi weegt wel wat natuurlijk )

Ik doe ook alles op de fiets, dus intussen hebben we heel wat fietsattributen verzameld: bij de oudste had ik eerst géén fiets, dus die ging meteen in het voorstoeltje. Bij de tweede een babymee gekocht. Eigenlijk alleen gebruikt voor naar het Kdv(stukje van een paar min fietsen), vanaf 6 wk t/m een maand of 8. Toen zat hij stevig genoeg om in het voorstoeltje te kunnen. Nu voor 3 kids hebben we een simpele fietskar. Op zich ideaal, want lekker flexibel, je kunt er én een stel kinderen in kwijt plus wat bagage en bij regen is alles mooi droog. Zelf vind ik de babyschaal 3x niks en zou ik ook een hangmat kopen, maar vriendlief wilde een bakfiets. Dus nu ook een tweedehandse babboe voor de deur. Nog niet gebruikt, want hij moet nog een flinke beurt en we zijn nu ff niet thuis :wink: Overigens denk ik dat ik ook hier de babymee in zal gebruiken, dus het is zeker een aanrader…