Ervaringen Renault Kangoo gevraagd

Wij rijden op het moment in een Renault Twingo, maar daar passen we straks niet meer in met ons gezin met drie kinderen :inlove: , dus we zijn op zoek naar een andere auto. Nu zijn we al een tijdje aan het zoeken en we hebben de meest prachtige auto’s gezien, maar we zoeken vooral een hele praktische auto. Nu vroegen we ons af of de Renault Kangoo iets voor ons is. Hij heeft drie stoelen achterin (voor drie kinderstoeltjes), een achterbak waar makkelijk een wandelwagen in kan, schuifdeuren achter wat makkelijk is op een parkeerplaats en hij is redelijk goedkoop in aanschaf (tweedehands) en voor de belastingen. Aangezien we dichtbij het werk wonen is de auto vooral voor uitstapjes met het gezin en straks de kinderen rijden naar zwemles, sporten, afspraakjes etc. Zou deze auto een goede keuze zijn?

mijn schoonvader heeft er 1 en die hebben we meegehad op vakantie naar frankrijk!! Ik vind hem niet mooi, maar wel ontzettend practisch, die schuifdeuren zijn ideaal, vooral op parkeerplaatsen!! je zit lekker hoog :thumbup: , en er is lekekr veel kofferbakruimte!!

Een neef en een nicht van mij rijden erin (ze horen niet bij elkaar :mrgreen: ) en die zijn er allebei lyrisch over. Hij is zeer praktisch en rijdt prima als ik hen moet geloven. Neef is er met vrouw en 3 tienermeiden mee op vakantie geweest en alle bagage kon er met gemak in. :mrgreen:

@oessie wrote:

mijn schoonvader heeft er 1 en die hebben we meegehad op vakantie naar frankrijk!! Ik vind hem niet mooi, maar wel ontzettend practisch, die schuifdeuren zijn ideaal, vooral op parkeerplaatsen!! je zit lekker hoog :thumbup: , en er is lekekr veel kofferbakruimte!!






Er kan ook een tent aan vast he… Dat beeld heb ik op mijn netvlies; een knalgele kangoo met zo’n tent er aan vast.

Ik ken de auto verder niet hoor :wink:

ja dat zal vast kunnen lydia, maar wij hadden gewoon een stacaravan hoor :mrgreen:

Zelf ben ik niet zo kapot van het model, en ook niet voor wat de motor betreft. Maar voor wat ruimte betreft… Kennissen van ons hebben er ook één en wat we daarmee al vervoerd hebben!!! :mrgreen:



Praktisch gezien is het dus een goede keuze!

Wij hebben nu sinds een paar maanden een Kangoo. Qua zithoogte, bergruimte, plek voor de kids vind ik 'm geweldig. Wel is het een behoorlijke rammelbak; elke dag ontdek ik weer een ander geluidje of kraakje. We hadden hiervoor een Toyota en dat was toch een stuk degelijker.

Maar in deze prijsklasse heb ik nog geen auto gevonden met zoveel mogelijkheden.

Die schuifdeuren zijn trouwens erg handig!

ik heb een tijdje in de kangoo gereden als leenauto en sluit me aan bij de mensen hiervoor, superpraktisch in zijn prijsklasse maar een enorme rammelbak. Ik zou er bv niet graag mee naar Frankrijk rijden, ligt misschien wel aan de moterinhoud.



natas

Vanuit mijn werk oogpunt bekeken (lease auto’s), is Renault niet zo’n heel betrouwbaar merk. Rammelbak is het wel het goede woord ja.



Wij rijden zelf de Citroen Xsara Picasso. Passen ook 3 kids achterin (2 maxi cosi’s en een autostoel voor Amy) en dat gaat makkelijk. Kofferbak is riant. De tweelingwagen past er in en dan hou je nog ruimte over.

Hij is alleen niet superzuinig, maar dat komt ook, omdat ik er korte stukken mee rij. Stoelen zitten goed en je zit lekker hoog :thumbup:

Goeie auto hoor zeker qua ruimte (ik vind hem foeilijk maar dat terzijde) en het rijd ook prima!

Qua motor betreft, ligt eraan wat je neemt. Ik zou voor zo’n auto

dus geen 1.2 nemen maar eerder een 1.9d of een 1.6 16v

Dat rijd erg comformtabel.



Rammelbak…tja de oudere modellen misschien maar tegenwoordig

zeker niet meer hoor.

Wij rijden idd een 1.6 en dat is echt heel prima te doen hoor. De nieuwe Kangoo vind ik trouwens wel mooier! Maar dit is niet echt een auto die je voor het mooie koopt nee :mrgreen:

ik heb een citroen berlingo,hetzelfde type ongeveer

ook een schuifdeur achterin,ideaal voor de maxi cosi om te plaatsen



veel ruimte achterin,wij hebben deze auto speciaal voor de honden ook :thumbup:



ik wil geen ander mee,lekker hoge instap ook