Ben momenteel heel erg aan het twijfelen:
heb de verwijzing voor het ziekenhuis al binnen, maar er lijkt nu wel verbetering in te zitten. Helaas heeft de osteo die mooie meetmethode niet, dus we moeten ‘op het oog’ kijken. Wil niet te vroeg naar het ziekenhuis voor een helmpje, maar natuurlijk ook niet te laat. Denk dat ik morgen maar eens bel naar de deskundige daar (heb folder gedownload en stond naam en nummer in) of ik beter al afspraak kan maken (ook ivm wachtlijst waarvan ik hoorde dat die er is) of nog niet…
Dat lijkt mij ook een goed plan: misschien kunnen ze in het zh wel een (andere?) meeting doen om te kijken of het wel of niet nodig is :think: Lijkt me dat ze dat sowieso goed bekijken voor je zo’n helmpje krijgt :eh: Ik wist overigens niet dat er een wachtlijst voor was :?
Bij Jasper zit er nu zeker verandering in: hij krijgt allemaal ‘bobbels’ :eh: Maar volgens de fysio was dit een goed teken, dit betekende namelijk dat de aflpatting minder werd en het zag erna uit dat het ‘spontaan’ goed zou komen, we zullen wel zien :shifty:
Net gebeld, afspraak 7 december (8 weken wachttijd zei ze, maar vervolgens kan ik dus over 6 weken terecht :think: , dus ‘netjes’ rond 6 maanden oud).
Mocht het toch niet nodig zijn, kan ik nog afbellen.
Ik quote even uit een ander topic:
Vorige week maandag hadden we eindelijk de afspraak bij de fysio(begin dec. verzet vanwege zijn oorontsteking en toen waren er de feestdagen etc…). Toen we er waren kon ik aan haar zien dat ze niet vond dat er veel verbetering in zat omdat je het toch nog redelijk ziet . Hij heeft nu aan de bovenkant een stukje dat nog redelijk scheef is aan de onderkant wordt het al weer mooi bol. Ze zei toen dat het bij kinderen waarbij je het al zo vroeg ziet(Jasper was nog geen 6 weken toen ie al een scheef hoofdje had) en waar het redelijk erg is de verandering nooit zo snel gaat dan wanneer het al in het begin minder erg is. Dus een verandering van 104/96 naar 101/99 zie je vaker dan een verandering van 109/91 naar 106/94.
Maar toen hebben we weer zo’n bandje om z’n hoofd gelegd(zal straks te foto showen). En die meeting viel heel erg mee: vorige keer verschilden de twee diagonalen 108/92 en nu was het 104/96. Er zat dus 4% verschil in! En dat was toch echt heel erg goed! Volgens haar zou de rest ook nog wel redelijk bij trekken en ik moet eerlijk zeggen dat je er met z’n haar toch al weinig van zag. Dus voor ons geen helmpje !!!
Gewoon naar de afspraak gaan hoor! Aafke heeft ook een helmpje gedragen. Ik zal haar site pben daar staat haar hele verhaal.
Speciaal forum voor ouders met kindjes die een redressiehelm hebben of krijgen.
Vind ;het lief dat jullie allemaal met suggesties komen, dank jullie wel!
Maar we zijn begin december inderdaad naar de afspraak gegaan, en zowel wij als de arts vonden het niet nodig om een helmpje te doen.
De afplatting is al bijna niet meer te zien. De oren zitten nog niet gelijk, maar we gaan door met de osteopathie en daarmee zijn ze in de eerste maanden al zo’n stuk gelijker gekomen, dat ik er wel vertrouwen in heb dat het nog verder verbetert.
Fijn voor jullie Niki!! Maar mochten er nog mensen zijn waarvan het kindje wel een helmpje moet gaan dragen of die gewoon op zoek zijn naar info, jullie zijn van harte welkom op het bovengenoemde forum!