Ik wil heel graag weer een pretecho laten maken. Bij mijn jongste zoontje ook gedaan en was er enorm blij mee, al was het niet helemaal perfect, omdat zijn navelstreng voor zijn gezichtje langs liep.
Maar tegenwoordig zijn er zelfs 4D echo’s en dat vind ik wel bijzonder en ik zou toch graag 2 stuks laten maken.
Nu heeft Babyview een pakket waarbij je dus voor 160 euro een 2-3-4D echo kan laten maken en dat 2 x. Dus kan ik als het kindje er helemaal op past gaan en dan nog een keer als het gezicht wat duidelijker is enzo nog een keer. Dat lijkt me geweldig, maar het is wel een hoop geld.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ook dergelijke echo’s hebben laten maken (ook 4D) en wat hun ervaringen zijn en moet hoeveel weken.
De dichtbijzijnde pretecho bedrijf hier zit in Arnhem en is dus van Babyview, ik woon zelf in Didam. Zijn er hier mensen die bij dit bureau ervaring hebben? Of misschien mensen die nog een andere suggestie hier in de buurt hebben?
Ik heb bij Pete een pretecho laten maken bij Babyview in Hoofddorp. Op zich erg tevreden hierover. Ik was 27 weken en 5 dagen zwanger. Mooie foto’s van gezicht en bovenlichaam.
Ook bij Luc en Stan heb ik een pretecho laten maken, bij dezelfde termijn, maar dan bij een ander bureau, bij mijn ouders in de buurt zodat mijn moeder mee kon gaan. Ook daar mooie foto’s gemaakt.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nog vrij weinig naar de foto’s kijken, dus dan zou ik 160 euro wel erg veel geld vinden. Misschien gewoon 1 keertje?
Bij Katie heb ik ook pretecho (3D) laten maken bij 28weken. Het beste raden ze bij ons hier aan om het niet eerder te doen dan 28wkn. Omdat de kwaliteit voor dat bedrag zonde is. En ik ben blij dat ik naar ze geluisterd heb…
Bij de 2de laat ik ook ook 3D echo maken bij 28wkn.
Ik heen bij Jayden en Quincy allebei 3D echo laten maken. Bij Jayden met 30 weken, bij Quincy met31. Hele mooie plaatjes gekregen! Zit nu op mijn mobiel dus kan geen foto’s plaatsen.
Bij onze derde gaan we het zeker weer doen!
Bij Marijne gedaan en nu ook weer, wij gaan rond 30 weken :dance:
Bij Marijne was in de eerste afspraak niet alles even goed te zien, ik had een voorliggende placenta (nu weer) en dat maakt het iets moeilijker. Toen mochten we een paar weken later gratis een keertje terugkomen voor nog wat plaatjes.
Wij betalen nu 102 euro voor 2/3/4D echo’s inclusief foto’s en een dvd met opnames.
Ik vond het echt leuk om te doen, omdat er rustig de tijd is om lekker te kijken. In het ziekenhuis zijn de echo’s toch gewoon controles.
Persoonlijk zou ik niet voor 2 keer gaan, maar dat is maar net wat je er aan uit wilt geven.
Wij hebben met Lynn een aantal 3D echo’s laten maken, waren zeer tevreden :mrgreen:
Ik vind de 3D foto’s echt geweldig!!!
Wat zijn de ervaringen met 4D? heb je dan echt een soort van filmpje? Of gewoon veel foto’s achter elkaar?
4D is echt een filmpje met een bewegende baby. Als je baby tenminste lekker beweeglijk is (is meestal wel zo hoor). Ik vond het echt prachtig! Alle 3 onze kids hebben we een DVD van met bewegend beeld en een serie foto’s. Ook rond de 28 weken gemaakt omdat dat de mooiste termijn is, niet te groot (krijg je ze er amper nog goed op) maar ook niet te klein. Onze eerste heb ik al in 3 D gezien bij 11 weken en wauw dat was ook bijzonder maar dan zie je dus echt zo’n ieniemienie alien gezichtje omdat de verhoudingen natuurlijk nog zoek zijn.
Kan het je zeker aanraden. Wij zijn alle keren bij Ballio in Zutphen geweest en is voor jou mss in km’s dichterbij? Super leuk stel in de winkel (google wijst je de weg wel) en de man die de echo’s maakt is vroeger huisarts geweest en kan je ook super veel vertellen tijdens de echo’s. :thumbup:
Ik heb tussen de 15e en 16e zwangerschapsweek de 1e pretecho laten maken (2D, 3D en 4D). Dan zie je inderdaad het kindje nog geheel in beeld en zie je wel echt al de armpjes, beentjes, het snoetje en zelfs de oortjes :inlove: echt superschattig. 4D is bewegend beeld en toen zagen we hem zich zelfs uitrekken :inlove: haha.
Toen tussen de 27e en 28e week weer een pretecho in 2D, 3D en 4D laten maken alleen werkte meneer de 1e keer niet mee dus toen ik 28 weken was mochten we terug komen en toen hadden we wel mooie beelden van het gezichtje! Maar omdat het kindje dan al best groot is moet je ook maar net geluk hebben dattie goed ligt, haha.
Maar al met al zal ik het zeker aanraden, vond het echt een superervaring! :inlove: we kregen zowel een aantal foto’s mee op fotopapier, en alle foto’s mee op cd en we kregen nog een dvd filmpje mee, de hele echo was opgenomen en ook hoor je je eigen stem en die van de echoscopiste. Ik heb het laten maken bij pretechobureau New Look in Stadskanaal.
Owja bij de 20 weken echo en contole bij 24 weken hebben we de kleine ook in 3D/4D gezien.
Hier 2 keer bij babyview geweest. Bij grote C met bijna 28 weken, bij kleine C met ergens in de 30. De kwaliteit en zichtbaarheid was beiden even goed. Ligt toch ook aan de ligging van het kind voor de echo, beiden keren niet geweldig, maar we hebben wel mooie plaatjes. Ik las over een heel vroege 3D echo, bij kleine C hebben ze er bij de gyn ‘voor de lol’ een gemaakt met 10+1, dát is bijzonder op te zien zeg.
Oja en 4D is gewoon dat het beweegt, de foto’s zijn dus 3D, het filmpje 4D.
Wij hadden trouwens ook 2 korte 4D filmpjes.
Al met 16,5 week trouwens…
Wanneer krijg je eigenlijk een gewone echo? Is dit pas bij 20 weken echo? Of al eerder…
Voor mij weer ff geleden,16 jr. …dus weet niet meer…
Is wel leuk te geven, aan ouders,om te laten weten dat we zwanger zijn…
Je eerste echo is meestal tussen week 9 en 11 omde termijn te bepalen. Eerder gebeurt ook wel maar vaak als daareen aanleiding toe is (miskraam gehad, onduidelijk bloedverlies etc).