Ervaringen pil tegen borstvoeding(stuwing)

Hallo meiden,

Ik mist meteen dat ik geen bv wilde geven bij R en dat heb ik dus ook niet gedaan. De dagen na de bevalling heb ik last gehad van enorme stuwing. (zo erg dat ik daar nu meer tegenop zie als tegen de bevalling) Niets hielp! Strakke bh/top. Het deed echt zo’n zeer.

Ik zou nu graag een pil willen hebben tegen de stuwing. Wie heeft dat ook gehad? Wat is jouw ervaring daarmee?

Liefs

Wellicht kun je iets met deze informatie en tips? Bv.com-Afbouwen

En hier een uitleg over het gebruik van salie: Kellymom-Herbs oversupply (in het Engels).

Een voorspoedige zwangerschap gewenst! :slight_smile:

Mijn kraamhulp gaf aan dat de voordelen van die pil niet tegen de nadelen opwegen. Zo schijn je er mega hoofdpijn van te krijgen. Ik had zowiezo bij de tweede veel minder last van stuwing dus hopelijk heb jij dat ook!

Op de site van Apotheek.nl kun je meer te weten komen over bepaalde medicatie en de (bij)werking ervan. Dit is een link naar meer informatie over de lactatieremmer Dostinex: Apotheek.nl-Dostinex.

Bedankt!

Hier dit keer ook direct geen bv…

Ik heb vanaf de bevalling mijn beha aangehouden en er dus ook direct mee geslapen.

Direct bij thuiskomst heb ik koolbladeren in de koeling gelegd en washandjes natgemaakt en ingevroren (plat)

Nog voor ik stuwing kreeg ben ik die in mijn beha gaan doen… door de koude is de stuwing dit keer niet eens goed op gang gekomen en toen het een beetje kwam, was het diezelfde avond al weer minder.

Die pil werd mij in elk geval afgeraden, het schijnt best schadelijke bijwerkingen te hebben en daarbij is het geen garantie voor een stuwingsloze kraamweek.

Mijn advies… wacht de stuwing niet af, wees hem voor en drink genoeg, zorg voor koeling van je borsten nog voor er sprake is van stuwing en laat de beha pas achterwege als je zeker weet dat je het ergste hebt gehad.

Succes

vriendin van mij heeft het bij haar 2e geslikt en het is haar vies tegen gevallen.

Bij haar oudste had ze ook geen bv gegeven en idd pijnlijke stuwing waar weinig tegen hielp, maar nu voelde ze zich gewoon beroerder dan die 1e keer… ze zei: als ik dat vantevoren had geweten had ik het gewoon weer uitgezeten die pijn van de stuwing.