Mijn man en ik zijn er nog niet uit of dat we wel of niet voor een derde kindje willen gaan
tot die tijd willen we dus wel voorzichtig doen maar geen pil(hormonen) aangezien ik daar ontzettende hoofdpijn van krijg
en nog niets definitiefs
nou las ik iets over de persona zijn er mensen die daar ervaring mee hebben???
Ik heb er geen ervaring mee, maar ben eigenlijk wel heel benieuwd wat dat is ?? :oops:
Mijn man en ik willen namelijk over een maand of 2/3 voor ons eerste kindje gaan, en zijn alvast gestopt met de pil. Maar condooms is nou ook niet het allerfijnste natuurlijk.
Dus ben benieuwd wat jij bedoelt.
Ik was zo benieuwd dat ik zelf even ben gaan zoeken :oops:
Had je deze site al gezien? http://www.persona.info/nl/
Waarschijnlijk wel , maar ja dacht voor de zekerheid :lol:
Ja, heb ik ervaring mee. Maar ik heb het destijds juist gebruikt om zwanger te worden. Het werkt alleen goed als je een vrij regelmatige cyclus hebt anders wordt de betrouwbaarheid minder (het is sowieso minder veilig dan de pil wat betref anticonceptie). Ook kan het aantal “rode” dagen behoorlijk oplopen als je cyclus niet heel regelmatig is en dat schiet dan weer weinig op, moet je alsnog met condooms o.i.d. aan de slag. Maar het kan wel een goede methode zijn.
Ik was erg tevreden over de persona. Nadeel is dat je hem niet kunt gebruiken als je nog bv geeft; daarom heb ik hem nu uitgeleend aan een vriendin, want de komende tijd hebben wij er dus toch niks aan…
Maar goed, wat ze bij Persona zelf ook zeggen: als je echt, per se GEEN kinderen wilt moet je het niet doen (ik denk dan: ja, er zijn er ook die door pil of condoom heen zwanger worden…), maar als je zo’n instelling hebt van ‘mocht het gebeuren, dan heb ik daar vrede mee’, dan kan het heel goed.
Zelf heb ik niet zo’n erg regelmatige cyclus en ook langer dan normaal (32-35 dagen), maar daar heb ik nooit een probleem mee gehad met de persona. Dus ik ben er wel tevreden over, ik vond het ook geen gedoe ofzo, hoewel ik hem wel eens een dagje vergat open te maken… maar verder vind ik de tijd dat je urine kunt testen bijvoorbeeld best lang, ongeveer zes uur (het moet ochtendurine zijn, maar dat kan dus zijn van bijv. 6.00 tot 12.00 dat je kunt testen, dus is het geen probleem als je vroeg wakker bent of juist uitslaapt…).
Ik denk dat het minder handig is als je echt heeel onregelmatig leeft, als je aan het backpakken bent ofzo… maar verder levert het doorgaans geen problemen op. Ik zeg: Persona :thumbup: