Ervaringen net op de basisschool

Tim wordt 14 febr 4 jaar, dus begonnen aan zn reeks van 5 wenmorgens. 1e keer mochten we gewoon weggaan zonder traantje, maar bij het ophalen waren er dikke tranen…Hij vond er niets aan…Geen leuke kindjes, geen leuke juf. Niets was leuk.

Je voelt de bui al hangen…vanmorgen wilde hij niet naar de basisschool. We hebben em uiteindelijk krijsend achter gelaten en na 20 min belde zijn juf dat ie al stil was, alleen dicht bij haar wilde blijven…

Ik ben nieuwsgierig naar ervaringen van andere moeders waarbij het ook zo begon en die nu al weer wat verder zijn en waar het gewoon goed gaat. Vind het gewoon moeilijk mn ventje zo verdrietig te zien en daar zo achter te laten…

och meissie… wat vervelend voor jullie beide zeg :hug:

ik heb Dave zijn knuffel meegegeven, puur voor zijn eigen gevoel van veiligheid… misschien dat dat bij Tim ook helpt…

Ella :hug: Ik hoop dat je mannetje dat het gauw beter gaat. Heb nog niet veel tips omdat Y.eline nu voor het eerst op school is.

Heb Y.eline vanochtend voor het eerst naar de Basisschool gebracht, was wel even huilen toen ik wegging want ze was bang dat ik haar niet ging ophalen. Maar de juf houdt haar nu de hele bij haar en gaat even extra aandacht aan haar geven omdat ze het best eng vond. Ze heeft wel haar knuffel mee naar school trouwens…

Ben benieuwd hoe het is als ik dr over 2 uurtjes weer mag halen.

Gelukkig allemaal goed gegaan…Nog wel rustig aanwezig[ze kunnen daar beter nog ff van genieten, want als ie los is… :mrgreen: ]

Waren naar het hoofdgebouw gegaan[50 m er van daan]om te gymen en dat vond ie wel stoer…Had nog een beetje rondgekeken bij het gymen, maar dat gaat allemaal wel komen…

Ben wel opgelucht…

Nu de volgende keer weer afwachten. Vrijdag eerst een weekje Landal…ook lekker!

Wat naar zeg, ging hij al naar de psz of kdv? Want dat kan een verschil maken. En misschien zoekt hij gewoon veiligheid en kon hij dat niet vinden. Als hij dat wel in de juf vindt zoals het er nu naar uit ziet dan gaat het vast snel beter.

Ik herken het alleen van de psz, wij hebben nl. bijna 1 jaar een huilend kind achtergelaten, na 10 minuten was het over.

Die van ons is ook net begonnen en het gaat allemaal goed, alleen tranen bij de overblijf. Maar nu weet ik waarom.

Overigens het verhaal van geen leuke kindjes heb ik hier helaas ook al gehoord. Alleen gelukkig maar een aantal die hij niet leuk vond. Het merendeel wel. Nou hij hoeft ook niet met iedereen vriendjes te worden.

Succes, en ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik vind het zelf ook reuzespannend, een grote loslaat stap!

Natas

Hey Natas…

Tim is vanaf 10 weken naar het kdv gegaan…eerst 1 dag en toen 2 dagen. Maar daar is hij zeg maar "opgegroeid"en voelt t aan als vertrouwd.

Nu opeens wordt ie in een vreemde ruimte met vreemde mensen en regeltjes die er op het kdv minder zijn gezet. Eigenlijk bijna logisch dat ie het niet gelijk leuk vind. Hij houdt er erg van om met andere kinderen te spelen, maar dan moet ie ze wel kennen…

Gaat allemaal denk ik zeker wel goed komen…het heeft ze tijd nodig!

Maar dat het spannende tijden zijn is zeker…Kindlief gaat aan zn toekomst werken :mrgreen: …het gaat allemaal erg snel!!

Maar hij is er wel aan toe…uitdagingen!

Lasse heeft drie dagen stampei gemaakt bij het brengen en zelfs een ochtend een half uur lang gehuild en gekrijst (de juf had nog nooit zo’n volhouder meegemaakt :oops: ) maar al snel vond het het luek en zeker nu na de kerstvakantie heupelt en rent hij elke dag naar school en vind het fantastisch.

Vooral het gymen - elke dag vraagt hij mama gaan we vandaag gymen, soms om 5 uur in de ochtend al :roll: :shifty:

Morgen weer een nieuwe wenochtend…zal mij benieuwen. Zal em nu alleen moeten brengen want mn man heeft al vroeg een vergadering… :pray:

HIer begon het ook zo . Maar na 1 week doorzetten ermee. Was hij gewend, En liep lachend de klas in en wilde graag naar school ! Nu is hij 1,5 week ziek thuis geweest, En vanmorgen begon het euvel weer :wall: :wall: :wall:

Deze reactie’s zijn wel fijn om te lezen en heb ook gewoon zo’n idee, maar van andere horen is wel prettig.

Gister was het brengen nog niet zo heel erg. Wilde gewoon de school en een beetje onder dwang de klas binnen, maar bij het afscheid grote brullende tranen. Waren, vlgs juf, na het weggaan van mij weer snel over en bij het ophalen zei hij ook dat het leuk was geweest…

Het is allemaal nog zo onwennig en vreemd…De ene dag is het wenochtend op de basisschool…vandaag vrij…Morgen kdv, do wenochtend school,vrijdag kdv dus niet heel raar als je daar van streek van raakt.

Vanaf de 15e is het gewoon elke dag en komt er ritme ne structuur in…we zetten gewoon doen!

Zolang die tranen ongeveer ophouden als jij het gebouw verlaat gaat het de goede kant op toch. Ze wennen steeds meer, krijgen aansluiting.

Ik denk niet dat ze van streek raken door het afwisselende van school en kdv maar dat het gewoon eng is zo’n klas met allemaal nieuwe kinderen en dan zo’n juf. Zo van waar laat je me nu achter. Lasse riep in het begin dat hij ze allemaal stom vond en gewoon naar GO wilde en zijn beste vriendjes daar.

Je haalt ze zo enorm uit hun vertrouwde omgeving en plempt ze tussen een bak vreemden.

Er zijn ook kinderen die in het begin vol enthousiasme gaan en na een paar weken erachter komen dat het toch niet zo leuk is en dan een periode niet willen. Daar heeft lasse gelukkig tot nu toe geen last van gehad, dat scheelt dan weer. misscien straks bij jou ook.

Na een week school…en vanmiddag vakantie gekregen, ben ik helemaal trots op mn mannetje…Hij doet t erg goed…Past zich goed aan…heeft 's morgens zin om te gaan en heeft hele verhalen.

Hoe fijn voelt dat dan aan zeg!. Helemaal blij hier.

Nu lekker genieten van een weekje geen school :mrgreen:

overigens kan het wel dat eht na een vakantie weer opnieuw begint, maar gaat dan ook weer over, gelukkig!

maar rot is het wel :hug:

fijn dat het nu wel goed gaat!

Bij ons is het na vakanties niet meer gebeurt hoor. Het ijs was gewoon gebroken en hij aan het idee gewend en daarna nooit meer iets van gemerkt. De juf was daar eerst wel bang voor want vlak na begin was hij een week ziek en vlak daarna kerstvakantie - maar na die eerste nare week is het hier alleen maar positief.