Heeft er iemand ervaring met een navelbreuk?
Mijn dochter van 2 maanden heeft al vanaf haar geboorte een kleine uitstulping bij haar navel, maar deze lijkt steeds groter te worden en steekt nu anderhalve cm uit haar lichaam.
De berichten die ik op internet kan vinden zijn nogal tegenstrijdig, enerzijds schijnt het vanzelf weg te gaan, maar het kan ook gevaarlijk zijn.
Wie kan mijn meer vertellen?
Juul heeft zichzelf een navelbreuk geperst (ze kon nogal moeilijk poepen). Deze is rond ca 4 weken ontstaan (ook echt een uitstulping) maar begint nu al weer dicht te groeien of is misschien zelfs al dicht; het naveltje is weer mooi plat! Begreep van de huisarts dat het bij de meeste beebjes vanzelf over gaat, maar dat dit een paar weken kan duren maar soms ook wel een jaar.
C. heeft er ook een, een kleine. Het kan idd dichtgroeien is ons verteld. Maar sowieso zouden ze er pas wat aan doen als ze ouder is, omdat het dus de kans heeft om nog zelf dicht te groeien.
Ivan heeft er ook 1 gehad, die is vanzelf weggetrokken. Duurde wel even hoor
Het is mogelijk om het bij het CB aan te laten stippen, zoals ze dat noemen. Weet niet meer precies waarmee ze dat doen, maar zo hebben ze bij Robyn het ook geprobeerd…
Bij haar hielp het niet, maar dat is een nogal lang en heftig verhaal, dus eh… :silenced: