We zijn er sinds een klein weekje achter dat ons mannetje een buikslapertje is.
En hoe blij ik ook ben dat hij nu eindelijk wat beter gaat slapen, ben ik dus eigenlijk helemaal niet blij dat hij op z’n buik slaapt. Ten eerste vanwege het risico op wiegendood en ten tweede vanwege de mogelijke lichamelijk klachten die buikslapen met zich mee kan brengen (nek klachten op langer termijn)
Maar goed…nu zit ik dus te denken aan een nanny care. Veiligheid boven alles!
Wie heeft er ervaring mee? Wel of niet aan te raden?
Wij wilden er een kopen, maar de Stichting Wiegendood was er niet heel enthousiast over (kijk maar eens op hun site, staat echt heel veel op). Over de AeroSleep zijn ze dat ook niet, maar uiteindelijk hebben we die toch gekocht. Maar ook toen ze daarop sliep, draaide ik haar tot voor kort steeds terug op haar rug, vond het maar niets.
Ik heb trouwens ook al verschillende keren gelezen dat op de buikslapen juist voordelen zou hebben.
helemaal niemand ervaring met een nanny care?
Ja wij hebben een nanny care. Het bevalt erg goed, doet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang met een batterij. Het apparaat registreert echt de kleinste (ademhalings)bewegingen en gaat alleen af als er echt een lange tijd geen beweging meer wordt geconstateerd. Bij ons is hij tot nu toe gelukkig alleen afgegaan toen we vergeten waren hem uit te zetten en we Justin uit zijn bedje haalde :oops:
Echt een top aankoop, het laat mij nu met een gerust hart heerlijk slapen! :thumbup: