Ervaringen met tandartsen in Etten-Leur

Ik weet niet of het hier goed staat, maar anders wordt het vast wel verplaatst.

Wie heeft er een tandarts in Etten-Leur?

Ik zou graag willen weten wie dat is en of deze bevalt. En tevens heel belangrijk: krijg je een nota toegestuurd of moet je gelijk contant afrekenen?

Waarom vraag ik dit? Mijn man en ik hebben jarenlang onze eigen tandarts aangehouden in onze vorige woonplaatsen.

Maar nu Manon ook mee moet naar de tandarts, leek het ons makkelijker een tandarts te nemen in Etten-Leur. Die hebben we gevonden. Op zich een goede tandarts maar het nadeel is dat je ter plekke alles moet afrekenen. Bij een gewone controle is dat geen probleem, maar als je moet afrekenen nadat je je gebit hebt laten reinigen en gaatjes hebt laten vullen, dan is het niet zo leuk.

Het zijn toch hele bedragen die je moet voorschieten.

Dus willen we van tandarts wisselen. We zoeken een goede, kindvriendelijke tandarts, die gewoon een nota toestuurt (die ik gelijk kan declareren bij de zorgverzekeraar en daarna betalen aan de tandarts).

Dus als iemand wat weet…ik hoor het graag.

Ik heb nog maar 3 tandartsen gehad in mijn leven,maar ik heb echt nog nooit gehoord van contant betalen.

Ik krijg altijd een rekening die ik dan doorstuur naar de verzekering, ik schiet nooit voor :shifty:

Maaruh, ik ben niet bekend in Etten-leur, dus ik kan je verder niet helpen, succes in ieder geval :wink:

gaat wel even zoeken waar Etten-leur eigenlijk ligt :oops: :oops:

Ja ik!!

Wij hebben tandarts Reinieren (zit in de lage neerstraat, vlakbij bij het schoonhout) en we zijn er erg over te spreken!

Je krijgt vrij snel een rekening toegestuurd (vaak de dag er na al!) maar wij declaren het eerst zelf bij onze zorgverzekeraar en daarna maken we het naar de praktijk over.

maar ik weet ook dat hij het heel erg druk heeft, dus je zou kunnen informeren bij die praktijk maar grote kans dat je wat langer moet wachten voor dat hij je aanneemt.

Ik ken iig ook een aantal tandartsen in etten-leur die je beter niet kunt hebben dus als je die wilt weten moet je maar even een pb sturen.

@Sterre74 wrote:

tussen breda en roosendaal :stuck_out_tongue:

Ik heb jaren in Etten-Leur gewoond, en toen wij daar kwamen wonen hadden werkelijk alle tandartsen geen plek meer… Nu zitten wij in Hoeven, tandarts Israel. Echt supertandarts! Moet er wel voorschieten en verzekering maakt het dan weer naar me over.

@Mama_jeanet wrote:

@Sterre74 wrote:

tussen breda en roosendaal :stuck_out_tongue:

Klopt! :lol:

Hoera voor G**gle maps :roll:

Hier inderdaad ook een tandarts in etten-leur waar we alles contant moeten betalen. Ook voor de kinderen terwijl daar eigenlijk alles vergoed krijgen. Nu is het hier niet echt een probleem. Maar inderdaad met 8 personen hier kan het bedrag echt gigantisch oplopen en ik heb me ook wle eens afgevraagd hoe mensen die nauwelijks op hun rekening hebben staan dat dan moeten doen. Heb je een dure tandartsverzekering maar kunje niet naar de tandarts omdatje contant af moet rekenen.

Ik vind toch dat de prijzen erg opgejaagd worden. Voor even simpel tandsteen weghalen moet je weer sepciaal terug naar de mondhygiënist. En dan doen ze er tegenwoordig wel aalemaal toeters en bellen bij maar in mijn ogen totaal overbodig. Althans ik zit er nie op te wachten.

@baukje wrote:

Ik vind toch dat de prijzen erg opgejaagd worden. Voor even simpel tandsteen weghalen moet je weer sepciaal terug naar de mondhygiënist. .
Dit is bij onze tandarts helemaal niet zo, die doet dat gewoon bij de halfjaarlijkse controle

@Sterre74 wrote:

Ik heb nog maar 3 tandartsen gehad in mijn leven,maar ik heb echt nog nooit gehoord van contant betalen.

Dat komt omdat deze tandarts geen contract heeft afgesloten met de zorgverzekeraars. Daardoor kan iedereen daar terecht.

@Mama_jeanet wrote:

maar ik weet ook dat hij het heel erg druk heeft, dus je zou kunnen informeren bij die praktijk maar grote kans dat je wat langer moet wachten voor dat hij je aanneemt.

Wachten is niet erg. Als ik weet dat ik daarna kan overstappen, heb ik dat er wel voor over.

@baukje wrote:

Hier inderdaad ook een tandarts in etten-leur waar we alles contant moeten betalen. Ook voor de kinderen terwijl daar eigenlijk alles vergoed krijgen. Nu is het hier niet echt een probleem. Maar inderdaad met 8 personen hier kan het bedrag echt gigantisch oplopen en ik heb me ook wle eens afgevraagd hoe mensen die nauwelijks op hun rekening hebben staan dat dan moeten doen. Heb je een dure tandartsverzekering maar kunje niet naar de tandarts omdatje contant af moet rekenen.

Ik vind toch dat de prijzen erg opgejaagd worden. Voor even simpel tandsteen weghalen moet je weer sepciaal terug naar de mondhygiënist. En dan doen ze er tegenwoordig wel aalemaal toeters en bellen bij maar in mijn ogen totaal overbodig. Althans ik zit er nie op te wachten.

Mag ik vragen welke tandarts dat is (mag ook per pb hoor). Misschien is het dezelfde die ik nu heb, maar als het een andere is dan weet ik dat ik daar ook niet moet zijn.