ervaringen met similac

wie heeft er ervaringen met similac?

Graag alle positieve en negatieve ervaringen

alvast bedankt

Annemarietje

Anique krijgt nu al ruim een maand similac en ze doet het er prima op! Is in een maand al ruim een kilo aangekomen en 5 cm gegroeid. Prima voeding dus :wink:

ja niels krijgt dus ook similac,en die zat dus gisteren en eergisteren helemaal verstopt,ik vroeg me af of dat door similac kon,ben net effe naar de HA geweest,want het was gewoon zielig,en die heeft m een beetje geholpen zeg maar (zal niet in detail treden)

Hij poepte meteen alles onder daar :mrgreen: :mrgreen:

maar op zich groeit hij er ook goed op,ook al een kilo erbij en nu 56 cm lang (geb.51 cm)

groetjes

annemarietje

Hioer ook aleen maar goed ervaringen met SImilac…ze groeien er super op en geen verstoppingen.

Ik heb bij de oudste, toen zij als baby zijnde verstopt zat, een half theelepeltje maisolie door de flessen gedaan en later uit voorzorg steeds door 1 fles. Gaat prima hoor.

hoi hoi

hier een ervaren moeder over simulac.

het begon 10 jaar geleden nadat ik brostvoeding gaf ging ik over op kunstvoeding maar me dochter bleef spugen heb alle merken voeding gehad en niks bleef binnen.

tot ik simulac ontdekten het was toen net weer terug op de markt.

Want toen ik een baby was bestond simulac dus ook al en werd goed gebruikt.

Sinds ik dioe voeding gebrukte dronk mijn dochter perfect en spuugde niet meer.

Dus ook bij mijn zoon van 8 heb ik die voeding gebruikt.

En nu ik 8 weken geleden ben bevallen ben ik ook weer op de simulac over gegaan. Alleen vanwege een verdekking van koemelk allergie zit ik momenteel op hypoallergene voeding.

maar ik kan alleen maar postief antwoorden over de voeding van similac.

thanks…heb vandaag wat venkelthee gehaald,morgen eens zien of dat helpt…niels heeft wel weer paar poepluiertjes gehad,maar t gaat wel met moeite zeg maar.

:roll:

thanks..heb vandaag wat venkelthee gehaald,morgen eens zien of dat helpt....niels heeft wel weer paar poepluiertjes gehad,maar t gaat wel met moeite zeg maar

hoi hoi
venkel thee is voor krampjes
je kan beter rooibos thee gebruiken voor de ontlasting
liam krijgt dat ook alvanaf zijn geboorte en het gaat goed

gr suus

Hier ook alleen maar positieve ervaringen met Similac.

Hier ook goede ervaringen hoor, mijn moeder gaf het ons ook en Ryan heeft het prima gedaan op Similac.

Morris krijgt ook Similac, bijna vanaf zijn geboorte. Hij doet het er uitstekend op. Die verstopping heeft hij ook een poosje gehad. Geloof niet dat het aan het merk lag. Ik deed op die momenten ook steeds een theelepeltje melk door een fles, hielp goed. En soms hielpen we hem met de thermometer…

Het enige probleem dat wij hebben gehad, is dat mijn zoontje bij de overstap naar nr. 2 ineens geen flesvoeding meer wilde. Denk dat het niet aan de Similac lag hoor, want ook andere merken werden hier resoluut geweigerd en nog steeds lust meneer geen opgewarmde koemelk :roll: en wil hij het direct uit de koelkast.

Het enige nadeel ten opzichte van Friso vind ik trouwens dat Similac in 1 grote bus van 900 gram zit. Als je kindje steeds minder gaat drinken, staat de bus te lang open (langer dan 4 weken) en moet je de rest weggooien. Bij Friso is het poeder verdeeld over 2 pakjes.

Ik heb nooit dat ik langer dan 4 weken met een bus doe. Ik haal de 4 dagen amper. :wink:

@Kers wrote:

Ik heb nooit dat ik langer dan 4 weken met een bus doe. Ik haal de 4 dagen amper. :wink:

Grootverbruikers dus :lol: .

Ja, we zijn inmiddels aandeelhouders in het bedrijf. :mrgreen:

Hier ook goeie ervaringen met Similac! Ilja heeft in het begin wel wat last gehad van verstopping, maar volgens het cb kwam dat door ons kraanwater en moesten we mineraalwater proberen, en een theelepeltje maiskiemolie. Dat laatste heb ik een paar keer gedaan en sindsdien nooit meer problemen gehad.

Ik ben similac gaan gebruiken vanwege de prijs en ik had er goede verhalen over gehoord. Ilja drinkt goed en groeit ook goed en heeft verder nergens last van!

Het enige nadeel vind ik het maatlepeltje, je maakt deze voeding namelijk per 60 cc klaar (de andere merken per 30 cc en die hebben dus een kleiner maatlepeltje). Als je dus 100 cc voeding wilt maken, dan is het 90 cc water met 1,5 schepje similac. (Bij nutri lon is het 3 maatschepjes nutri lon voor 90 cc water). Dat halve schepje moet je wel goed uitmeten met het blote oog. Natuurlijk kan je ook meer maken zodat je hele schepjes erin doet, maar dan moet je weer voeding weg gaan gooien (bewaren mag namelijk niet). Gelukkig heb ik van iemand een nutri lon maatschepje gehad, zo zit ik altijd goed als ik voor 30 cc moet scheppen. (voor 210 cc water moet ik 3,5 schepjes met het similac-maatlepeltje erin doen. Dat is hetzelfde als 7 schepjes met het nutr lon maatlepeltje).

Mijn jongste twee hebben Similac 2 gehad en nooit problemen.

Ik vind het grote schepje ideaal, laatst maakte ik een gratis pakje Nutriln op en dacht tijdens het scheppen dat ik wel heel veel schepjes moest tellen. Ook vind ik het zelf lekkerder ruiken dan Nutriln dat ik bij mijn oudste wel had. Nooit last van verstoppingen gehad en voor mijn dochter (omdat ze zo’n klein dingetje is) heb ik nu Similac 3. Ik merk wel dat het wat dikker is (kan het nu niet meer met 1 hand afkloppen), maar verder gaat het nog steeds goed. Ook vind ik het blik erg handig dan zo’n pak die je aldoor in een bus moet legen. En het blik kan weer mooi voor van alles gebruikt worden (afval, knutselwerkjes).

Maar elk kind reageert anders, maar ik durf niet te zeggen of de verstopping is opgelost als je op een ander merk overgaat. Misschien ietsje minder poeder erin doen?

hallo

gebruik hier al die tijd dat sanne fv krijgt ook similac en ze doet het er geweldig op

doe hier ook nog geen 4 weken met een pot

bianca

tijdje geleden,maar hier ben ik weer ff met een vraag over similac…Niels is nu sinds 2 week op similac 2 (opvolgmelk) en ik heb het idee dat deze voeding wat "zwaarder"valt…drinkt ineens net 200 cc,terwijl eerder met 1 hij ruim 230 dronk,soms 240

iemand tips en trucs,en hoeveel flessen mag/moet hij nog op deze leeftijd??

annemarie nee geen tips hierover. Ga over5 een week of twee ook over na simulac 2 dus ben ook erg benieuwd hoe dat zal zijn… mss heeft je kindje minder behoefte aan zoveel melk :think: