Ervaringen met siergrind/korreltapijt?

@Jennifer77 wrote:

nou dat wil ik eens meemaken dat de steentjes loslaten…die dingen . Dat kan en mag vlg mij niet eens hoorzitten muur en muur vast

Uhm, de buren hadden na 1 dag al een ‘gaatje’ in het midden van hun woonkamer (weten nog steeds niet waarom)…en je krijgt niet voor niks een reparatiesetje erbij…dus er zullen heus steentjes loslaten (heb het ja met eigen ogen gezien), vraag was dus alleen, of die parketwielen dat ook losbutsen…de negatieve reacties hier zeggen dus ja…dus ik weet het niet meer.

nee hier geen reparatiesetje…slechts goede garantie :wink:

Wij hebben een siergrindvloer in de keuken en die hebben we geseald. De kinderen kruipen erover heen en ik merk niets van slijtage van de kleding. Er spat regelmatig iets op, maar het is makkelijk schoon te maken. Doekje eroverheen en klaar. De kinderen spelen er ook met hun keukentje en gooien wel eens met emaille pannetjes, maar er valt geen deuk of beschadiging te bekennen. Wij zijn dus erg tevreden over deze vloer!

@ariel wrote:

Wij hebben het er nu 7 jaar in liggen en het ziet er echt niet meer uit! Ik zou het dus echt afraden.

Alles gaat er stuk op. het is heel scherp, overal komen deuken en butsen in en als iets valt is het echt stuk en dan ook in duizend kleine stukjes. Glas gaat dan tussen de steentjes zitten en krijg je er moeilijk uit. Met de stofzuiger wel maar het klemt er tussen dus dan weer niet.

Als je iets laat vallen bijvoorbeeld hagelslag van een broodje, de normale gebruikskruimels of een beker drinken dan heb je een probleem. Het zuigt namelijk direct op en opdweilen is geen optie. Een stoomreiniger of waterstofzuiger is een oplossing maar niet afdoende. En het suiker worden dan op den duur zwarte vlekken.

Daarnaast kan je kind niet meer op zijn knietjes door de kamer. Dat doet namelijk gewoon pijn. Ook de broeken slijten veel sneller. Want kruipen doen ze toch wel met een lange broek aan.

Wij willen echt zo snel mogelijk een nieuwe vloer. Maar dan moet deze vloer er uitgebikt worden…Daardoor wordt het kostenplaatje veel duurder want de ondervloer moet dan ook opnieuw aangesmeerd worden. Groot probleem dus.

Maar de vloer was wel mooi toen hij er net in lag. Mooi strakk zonder naden ed. Heb je al eens aan een beton vloer gedacht? Sierbeton. Kun je ook in allerlei kleuren doen en of verven. Well strak en hard maar veel minder problemen.

zelfde hoor ik van mijn overbuurvrouw die het ook heeft. Maar zij is er wel blij mee :think: snap ik niet hoor.

Maar voor jou: waarom leg je er niet een nieuwe vloer overheen? Dat spul is een ideale gladde ondervloer! (en deuren kun je makkelijk een stuk afschaven)

ow, zie dat iemand anders dat idee ook al had geopperd :oops: :mrgreen:

Jennefer, je schreef dat jij een verzegelde vloer hebt. Dan kunnen er ook geen steentjes uit gaan. Ze zitten immers vast in de laag die nog over de grind is heen gebracht. Jou vloer is ook gewoon glad en kun je dweilen. Achteraf hadden wij dat ook beter kunnen doen. Dan trekken de vlekken er niet in. Maar dat ging ten koste van wat wij mooi vonden aan de vloer. Juist die open structuur.

Wola, we gaan proberen om er tzt een vloer er overheen te leggen. Maar dat wat we hebben uitgezocht is ook weer vrij dik. En dan nog eens een isolatie eronder. ( je kunt niet alles over de vloer leggen omdt het juist niet egaal is. Als je er tapijt over zou leggen dan zie je oop den duur alle steentjes weer zitten. )

Het probleem zit hem juist in de deuren :roll: We hebben van die standaard deuren en die zijn hol van binnen. Onderkant is wel dicht maar als je er veel af moet halen dan zit je door het onderste plankje wat de boel dicht maakt en bij elkaar houdt heen. Ach we zien wel… heb een erg handige vader en als hij er geen hout in ziet dan houden we een keer een vloerafbikweekend met alle vrienden en familie :lol: :lol:

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb van verschillende mensen begrepen dat het niets is…tot scheuren aan toe waar niets aan te doen is.

Als ik zou mogen kiezen… geef mij maar grind!

Wij hebben dat in ons vorige huis gehad en ik heb spijt dat ik in dit huis tegels heb genomen hoor!

Wij hadden zowel een gesealde (in de woonkeuken) als een niet gesealde (woonkamer) liggen. Ik zou wel altijd gesealt nemen! Ideaal! Je ziet er niks op, het maakt makkelijk schoon (gewoon dweilen niks aan de hand) er valt niks meer op kapot dan op iedere andere harde vloer, er scheurt niks (wij hadden een nieuwbouw huis en door vocht/werken van oa de ondervloeren extra risico)

Wat mij betreft alleen maar voordelen! En voor de prijs zou ik het ook niet laten, onze tegelvloer nu was in verhouding veel duurder en zou ik er het liefst gisteren nog uitgooien!

Gr

muts (nee, ik heb geen aandelen bij een siergrindhandeling hoor!)

Mijn moeder heeft een hele mooie tegel vloer natuursteen maar ze heeft z’n spijt .

Ze heeft ook een hond en dweilen gaat niet even zomaar dat is toch echt schrobben. ze zou hem het liefst eruit gooien maar hij ligt er pas een half jaar in.