de metalic glans die bij ons juist de vloer zo mooi maakt, wordt wel veel minder door een seallaag. De verkoper zei dat we dan net zo goed gewoon effen grijs konden nemen want het was dan zonde van het geld.
En dat is onlangs ook nog bij bekenden van ons gezegd
ja maar een metalic vloer is natuurlijk weer anders dan een gewone grindvloer maar de gewone vloeren blijfen tegenwoordig net zo mooi geseald als ongeseald.
de volgende vloer wordt waarschijnlijk wel plavuizen met vloerverwarming :thumbup:
Vind je vloerverwarming nodig dan? Ik heb echt nooit last van koude voeten op de vloer…
Wij hebben ook een waterstofzuiger, maar als we hem 1 of 2x gebruikt hebben is het veel :mrgreen: . Met een borsteltje is het net zo snel schoon als er iets inde vloer zit. En die profi reiniger doet de hele benedenverdieping in 1 uur tijd en je vloer is weer helemaal in nieuwstaat. Echt prachtig mooi is hij dan weer. Dat vind ik die 70 euro wel waard…
Een hond lijkt me nog niet zo n probleem met wat voor een vloer…fijne voor ons aan grind zou zijn dat de hond wat grip heeft, wat beter voor haar rug is, schoon maken moet ik met alle vloeren toch doen. We vinden het zwart wit geblokte laminaat ook mooi (sixties stijl).
Een hond lijkt me nog niet zo n probleem met wat voor een vloer…fijne voor ons aan grind zou zijn dat de hond wat grip heeft, wat beter voor haar rug is, schoon maken moet ik met alle vloeren toch doen. We vinden het zwart wit geblokte laminaat ook mooi (sixties stijl).
Laminaat is vrij glad idd. Wat wel een ideale hondenvloer schijnt te zijn is kurk. Kan je in alle kleuren en maten krijgen (dus ook zwart/wit geblokt ). Het isoleert goed, voelt warm aan, is makkelijk schoon te maken maar voor honden (en mensen) wat stroever en zachter. Mijn schoonouders (met hond die bang is voor gladde vloeren) zijn er erg happy mee.
Mag ik dan wel een positieve bijdrage leveren? :mrgreen:
Onze metalic grijze siergrind vloer ligt er nu 5 jaar. Ik ben er super blij mee nog steeds. Wij hebben hem niet laten sealen omdat dat afdoet aan het mooie. De bij ons metalic glans verdwijnt daardoor en het is gewoon minder mooi dan ongesealed.
Het is wel vervelender schoonhouden met kleintjes in huis dan een gesealde, want alles wat ze knoeien en kruimelen loop je erin als je niet oppast. Maar goed, een goede schrobborstel doet wonderen :mrgreen:
Als er bijv. een rozijntje in de vloer zit, pak het op, restjes schrob ik weg en klaar is klara.
verder is er weinig te onderhouden, ik stofzuig 1x per dag ivm poezen en kleine kids. En wij laten de hele benedenverdieping, ongeveer 50m2 1x per jaar voor ongeveer 70 euro professioneel reinigen. Dan is hij weer als nieuw.
Hier en daar zijn wel kleine putjes ontstaan omdat er dan iets op gevallen is, maar een houten vloer ziet er na 5 jaar intensief gebruik ook niet altijd even mooi meer uit. Het valt ook niet zo erg op bij ons gelukkig.
Wij hebben eetstoelen met 4 poten van RVS, die schuiven dag in dag uit meerdere malen per dag over de vloer, maar geen beschadiging te zien daar. Zelfs bij de stoelen waar de rubberen beschermers van versleten zijn.
Nadeel is dat hij ongeseald wel ’ open’ is, dus ik heb al heel wat panties kapot gelopen op de vloer. Als ik uit werk kom, schop ik gelijk mijn schoenen uit en blijf dan regelmatig achter een steentje bleef hangen.
Mijn beide jongens kruipen en hebben gewoon zonder problemen gekropen. Slijten van broeken merk ik ook niet zo heel duidelijk anders dan anders, want op straat in de tuin slijten ze ook.
Voordeel is ook dat het lekker warmte vasthoudt. Ik heb nooit koude voeten en ik loop eigenlijk altijd met blote voeten in huis.
Ik zou er zo weer voor kiezen vanwege het onderhoudsvriendelijke en strakke uiterlijk van siergrind. Wij verhuizen binnenkort naar een huis uit 1950 en daar doen we een eiken houten vloer in, omdat dat beter bij het huis past.
Ik sluit mij aan bij Jet.
Ik vind de vloer heerlijk. Hij ligt er bij ons nu 2 jaar in en ik ben er nog altijd usper tevreden mee. We hebben ook vloerverwarming en das is ideaal met de openstructuur van de vloer. Idd knoeien is noiet zo leuk maar even schrobben en het is weer als nieuw.
Voetsporen zie je ook amper. Als je met nat schoenen binnenkomt, geen probleem. Water loopt gewoon weg.
Op het kantoor hebben we 2 brueaustoelen met wieltjes die intensief gebruikt worden, tot nu toe nog geen kleurverschil of gaten te bekennen, maar 2 jaar is ook nog niet zo lang.
Op blote voeten lopen is heerlijk. Kate heeft er ook opgekropen, alhoewel haar techniek meer bij het sluipen aan leunde, dus geen last van pijnlijke knietjes. Ze liep ook al van 11 maanden dus nu doet ze alles lopend en vind ze het heerlijk op blote voetjes rondlopen.
Nichtje van Kate liep bij hun thuis op de laminaat vloer nog niet los. ! keer op bezoek en ze liep gewoon vlot rondjes door de kamer op blote voetjes, had ze blijkbaar net wat meer grip.
Boven hebben we laminaat gelegd maar als we die vervangen dat gaat er ongetwijfeld een grindvloer in. Makkelijk in onderhoud en zeker op de bovenverdieping.
Ik vind de openstructuur ook veel mooier dan de gesealed versie, smaken verschillen natuurlijk. We hebben een donker kleur en daar valt het wel meer op als hij gesealed is dan bij een lichter kleur.
We hebben enkel het toilet gesealed omdat hygiensicher is, zie je tenminste als er langs de pot gepist wordt.
We hebben wel geen huisdieren dus daar kan ik niet van meespreken.
Hier dus een zeer tevreden klant van grindvloer. Zal straks wat foto’s showen als jullie interesse hebben.
Ik sta echt vol verbazing al deze negatieve reacties te lezen :shock: :shock:
Dit is mijn 2e grindvloer al en ik heb nooit maar dan ook nooit problemen. Hij is en blijft prachtig. Ook deze is verzegeld en wordt regelmatig gedweild en 2x per jaar met de schrobmachine behandeld.
Hier ook stoelen met wieltjes, wat zouden deze dan moeten lijden dan als ik vragen mag?
Kan je slechts 1 tip geven…goedkoop is bij grindvloeren vaak duurkoop. En persoonlijk zal ik hem NOOIT onverzegeld kopen
De eerste 3 a 4 jaar waren hier ook geen problemen hoor ( mijn ouders hebben toen ook nog zo’n vloer gekozen in de keuken omdat het bij ons zo mooi was.) maar daarna begon de ellende :evil: Vlekken die opeens te voorschijn kwamen terwijl we niet geknoeid hadden ed… Nou ja dat beschreef ik al eerder.
Ach een goede parketvloer moet je ook schuren na een aantal jaren intensief gebruik. Dat zou bij deze vloer eigenlijk ook moeten maar dat kan dus niet!
We werken in de meubelwereld en komen door heel benelux dezelfde klachten over de vloer tegen. ( nee we werken niet voor deze soort vloeren maar met designmeubels en komen derhalve bij veel binnenhuisarchitecten die vanwege het uiterlijk deze vloer toegepast hadden. Ze komen er meest allemaal van terug)
Ik sta echt vol verbazing al deze negatieve reacties te lezen :shock: :shock:
Dit is mijn 2e grindvloer al en ik heb nooit maar dan ook nooit problemen. Hij is en blijft prachtig. Ook deze is verzegeld en wordt regelmatig gedweild en 2x per jaar met de schrobmachine behandeld.
Hier ook stoelen met wieltjes, wat zouden deze dan moeten lijden dan als ik vragen mag?
Kan je slechts 1 tip geven…goedkoop is bij grindvloeren vaak duurkoop. En persoonlijk zal ik hem NOOIT onverzegeld kopen
Wij zijn bang dat door het rijden met de wieltjes de steentjes loslaten, we zien al aan de vloerbedekking die we hebben liggen dat we er bijna doorheen zijn, vandaar dat we bang zijn dat de wieltjes de steenstructuur stuk maakt (op langere termijn).
O ja, Anne is 3 en er komen hier geen kinderen bij, ze loopt al 2 jaar, dus in dat opzicht kijken we niet naar een echte ‘kindvriendelijke’ vloer. Tuurlijk knoeit en knutselt ze wel, maar goed, ook zoals ik al zei met de hond, moet de vloer toch elke dag schoon gehouden worden, welke vloer het dan ook wordt.