ervaringen met philips consumenten belangen ?

Hoi



Mijn dvd recorder van philips is er gister mee opgehopuden na 1 jaar en 2 maanden :frowning:



Nu is me geadviseert om een brief naar de consumentenbelangen te schrijven en nu vroeg ik me af hebben mensen hier ervaringen mee en werden ze toen ook gecompenseert ?

Ik vind over het algemeen dat Philips wel een goede service heeft… Als ik jou was zou ik eerst eens bellen, en eens vragen… :mrgreen:

Hoi ron



heb al gebelt en ze hebben aangegeven een brief te sturen.

Die ben ik nu aan het opstellen.



Vroeg me dus af hoe coulant philips is, aangezien ik vindt dat een dvd recorder ondanks juist gebruik er na 14 maanden mee moet ophouden :frowning:



was dus erg benieuwt wat jullie ervaringen met philips zijn kwa stukken en reaparatie en vergoedingen enz enz

Dubbel gevoel hier! Onze stofzuiger is een tijdje geleden in brand gevlogen tijdens het stofzuigen. Hubbie heeft 'm de tuin in kunnen gooien, dus verder gelukkig geen schade in huis. Het ding was toch al bijna 3,5 jaar oud, maar in brand vliegen, dat vind ik toch niet kunnen. De garantie was overigens maar drie jaar. Dus ik heb contact opgenomen met Philips. Na eerst gemaild te hebben hebben we daarna een aantal keren telefonisch contact met Philips gehad. Maar op een of andere manier scheen mijn klacht iedere x weer bij de verkeerde persoon terecht te komen :wall:. We hoorden maar niets… Op een gegeven moment werd er per post een doos roosjes bezorgd en een brief van Philips dat het hun speet dat we een nare ervaring met hun hadden en dat ze hoopten dat het vertrouwen in hun bedrijf hersteld kon worden. Daarop heeft hubbie gebeld met de manager en kreeg hij te horen dat besloten was om ons een nieuwe stofzuiger te geven :dance:. De oude moest wel (kosteloos) opgestuurd worden, zodat ze konden onderzoeken wat er gebeurd was, om dit in de toekomst te voorkomen. Een kopie van de aankoopbon moest meegestuurd worden. Zo gezegd, zo gedaan. Daarna kregen we een brief van Philips dat de nieuwe besteld is en binnen drie weken bezorgd zou worden. Dit is inmiddels al een week of vijf geleden! We hebben nog gebeld en er was vertraging… tja, dat hadden we al gemerkt :?. Gelukkig heb ik al die tijd al de tweede stofzuiger van mijn so in huis! Anyway… de uiteindelijke service (een nieuwe stofzuiger) is super (als ik 'm krijg :roll:!), maar de weg erna toe loopt nu al een half jaar :?

trying je zal wel geschokken zijn :shock:



ik moet dus een broef schrijven naar de consumentenbelangen dus ben benieuwt, hoe lang erover heen gaat.



Mis me recorder dus nu al baal er zo verschrikkelijk van dat ik nu niks kan opnemen. En nee heb jammer genoeg geen videorecorder :frowning:

Er is volgens mij iets waarin staat beschreven dat er een bepaalde levens duur van apparaten verwacht wordt (mobieltjes bijvoorbeeld 1 jaar!!!)



Van een DVD recorder verwacht je niet dat hij er al na 14 maanden mee ophoudt!



Ja, je moet een briefje schrijven en het apparaat opsturen, en dat is ook logisch. Ik hoop dat meneer Philips in een goeie bui is en het onder coulance repareert of vervangt…

@ilsederooy wrote:

trying je zal wel geschokken zijn :shock:


Nou, ik was dus zelf boven, Arwen aan het badderen! Maar ik hoorde wel ineens een hoop lawaai.... Hubbie was gelukkig de benedenverdieping aan het stofzuigen, zodat hij snel de stofzuiger in de tuin kon gooien. Daarbij gebeurde het in de gang, waar tegels liggen. Erg vervelend zou het zijn geweest als het helemaal boven was; daar ligt ook vloerbedekking! Nu is het goed gekomen.... hubbie heeft eerst geprobeerd om het met de brandblusser te blussen, maar het vuur zat echt binnenin, in de motor, en daar kom je dus niet bij. Dus hij heeft net zolang water erover gegooid totdat het uit was. Het hele kunststof kast rondom de motor is ook gesmolten en zwartgeblakerd.

Ik heb ook in mijn eerste mail naar Philips geschreven dat het ook veel erger af had kunnen lopen.... dat was voor mij ook de reden om een klacht in te dienen. Ik had nooit durven denken dat we een nieuwe zouden krijgen, dus dat is wel heel netjes van Philips! Het is natuurlijk wel een mega-concern die een naam hoog te houden heeft. En voor hun is één stofzuigertje natuurlijk niets, haha. Maar goed, als ze bij iedereen zo reageren :thumbup:! Alleen de afwikkeling is pet :thumbdown:.

Ze zijn zelfs verplicht om het apparaat te repareren en maar een klein deel van de kosten daarvan bij jou te verhalen. Neem anders maar eens kontact op met de consumentenbond. Ik ben er jarenlang lid van geweest en ondertussen weet ik waar ik recht op heb. Inderdaad is de levensduur van een dvd recorder langer dan 14 maanden. Garantie stopt niet na dat jaar. Je hebt dan nog fabrieksgarantie. Echter kunnen ze dus een aantal procent van de kosten op je verhalen, en hoeveel dat is hangt weer af van hoelang een dvd recorder mee hoort te gaan. Als dat bv 5 jaar is, dan moet jij de kosten van 2 maanden op je nemen en hun de kosten van de overige termijn.



Veel succes



(o ja, ik heb verder geen ervaring met de afhandeling hiervan)

Het probleem bij de afhandeling is vaak het aantal personen wat er tussen zit dat moet aangeven dat er iets opgestuurd moet worden. Ook omdat het zo een groot bedrijf is met zoveel verschillende produkten op zoveel verschillende lokaties… Dat mag normaal niet een probleem zijn, maar het komt vaak voor dat het dat wel is. Ik weet dat Philips diverse reparatie en distributie centra heeft, dus eigenlijk zou de afhandeling snel geregeld kunnen zijn…



Laat je ons weten hoe het afloopt?