Ervaringen met Nutriton oid gevraagd

Amy doet het prima op N utrilon 1, groeit goed, alles gaat lekker. Alleen heeft ze een heel vervelend kwaaltje van mij geerft (volgens mijn moeder dan :wink: ) Als je na de fles iets teveel met haar hobbelt, komt er weer voeding terug. Het is iets meer dan een mondje. En dan gebeurd het niet 1x, maar als je haar neerlegd en oppakt, laat zitten en noem maar op.



Nu kunnen we het aardig regelen door haar gewoon rustig te laten liggen in de box of wagen na het eten, maar dat gaat niet altijd. Soms moeten we weg en zit alles onder. Ik heb begrepen dat je hier dus Nutriton ofzo bij de fles in kan doen.



Hebben mensen hier ervaring mee? Of andere tips om te proberen? Echt spugen is het ook niet wat ze doet en de ene keer is het erger dan de andere keer. Ze lijkt er zelf overigens geen last van te hebben, dus misschien moeten we maar niks doen…



Alvast bedankt!

Wij gaven Lynn nutriton vanaf dat ze 6 weken was in verband met het vele spugen dat ze deed… (het kwam soms in een boog, vaker probeerde ze alles weer door te slikken, wat niet lukte waardoor ze zich maar bleef verslikken…)

Het heeft prima geholpen. Ze gaf daarna alleen af en toe kleine mondjes terug. Ze had er verder geen last meer van. en dat vonden wij het belangrijkst.

We zijn nu trouwens al geruime tijd over op nutril*n A.R

Je zou ook omneo kunnen proberen. Is ook tegen spugen. Ik persoonlijk heb niet zo’n goeie ervaringen met nutriton. Haar darmen zaten zo vol van de dikke voeding (volgens de osteopaat) dat die tegen haar maagje duwde waardoor de voeding juist nog eerder omhoog kwam. Toen ik ben gestopt met de nutriton was het probleem meteen opgelost.

Nutriton is echt een aanrader hoor ! Ik twijfelde eerst ook, ik denk het hoort erbij. Onze dochter gaf ook steeds wat terug (niet heel erg veel maar toch) maar nu doe ik 1 of 2 schepjes Nutriton erbij en geweldig !! Niks meer teruggeven, ik wilde dat ik er eerder mee was begonnen, voro haarzelf maar ook voor mij (veel was!!) :wink:

Gewoon doen hoor je bent meteen van dat teruggeven af! :thumbup:



P.s. ze poept nu wat meer en dunner (soms 2x per dag) maar goed…beter dan niet poepen toch :?: :wink:

Hier ook een Nutriton gebruiker ( bij beide kinderen)

Ik heb het voor amy vanaf dat ze thuiskwamgebruikt en het heeft voor haar veel goeds gedaan>

Voordeel van nutriton tov omneo vind ik dat je bij nutriton zelf de juiste dosering voor jouw kindje kan bepalen, bij omneo is het zoveel als erin zit…

Wij hebben nooit de hoeveelheid gebruikt die op de verpakking staat ( 2 schepjes per 100 cc)

Maar altijd minder. Echter dit was voor ons meisje Amy genoeg om het lekker binnen te houden ( uitzonderingen daargelaten)

ze is er nu sinds een week pas vanaf, maar we zouden het zo weer gebruiken!

Dames bedankt voor het antwoord! Zodra ik de kans krijg ga ik eens langs de drogist om een pak te halen. Baat het niet…



Paschal: dat van die was ken ik, ik blijf haar omkleden :wink:

Hier ook een Nutriton gebruiker,nou ja Demi dan :wink: Als ze 200cc krijgt doe ik ongerveer 3-4 schepjes door de voeding of bv. Het helpt heel goed er komt nu bijna niks meer terug! Het enige waar ik me wel eens aan erger zijn evt. klontjes :wall:

Ik heb het net gekocht en 2 schepjes door 165cc complete voeding gedaan. Vond het wel behoorlijk dik, ze kreeg de fles ook niet eens leeg. De volgende fles doe ik wel eerst 1 schep, maar een ding…ze heeft nog niet gespuugd :smiley:

@Becca wrote:

Ik heb het net gekocht en 2 schepjes door 165cc complete voeding gedaan. Vond het wel behoorlijk dik, ze kreeg de fles ook niet eens leeg. De volgende fles doe ik wel eerst 1 schep, maar een ding…ze heeft nog niet gespuugd :smiley:




wij hebben meteen een 1,2,3 speen gekocht…op standje 3 komt het er redelijk door :wink:

Fijn spul hè ? :wink:

wat kost zo’n pak eigenlijk? En hoelang doe je ermee?

@twin-mama wrote:

wat kost zo’n pak eigenlijk? En hoelang doe je ermee?




Als er in de buurt een schlkkr is zou ik het daar halen voor 3,89, is 2 euro goedkoper dan bij et*s :wink:

Inderdaad bij Etos 5 euro 35 o.i.d. maar zeer het proberen waard hoor :thumbup:

Tja hoe lang doe je ermee…ligt eraan hoeveel schepjes je per keer gebruikt (wij 2 scheppen) en hoeveel voeding je per dag geeft natuurlijk. Volgens mij doe ik 2 weken met een pak…weet niet precies, let er niet zo op eignelijk Ben allang blij dat het zo goed werkt :wink:

Wow, bij de D A was het ook iets van 5 zoveel…erg duur.

Amy haar ontlasting wordt er wel heeeel erg dun van :think:



Maar ik heb geen spuugje meer gezien :dance: (ze krijgt 1 schepjes op 165cc voeding)

@Becca wrote:

Wow, bij de D A was het ook iets van 5 zoveel…erg duur.

Amy haar ontlasting wordt er wel heeeel erg dun van :think:



Maar ik heb geen spuugje meer gezien :dance: (ze krijgt 1 schepjes op 165cc voeding)


Dat de ontlasting wat dunner wordt klopt hoor! dat hoort echt bij nutriton!

Fijn dat ze neit meer spuugt!

wij hebben hier ook dat probleem gehad met mondjes en meer terug geven…zijn we overgegaan van de normale op de Omneo…zag na 2 weken echt nog niet het verschil…Uiteindelijk Friso Comfort geprobeerd en wat denk je…probleem opgelost en ik hou nog lekker wat centen over want de friso comfort is nog goedkoper dan de Nutrilon standaard laat staan het verschil met de omneo :dance:

vraagje



hier over dames bij hoeveel weken, maanden baby mag dat gebruiken ?



Onze Quintin spuugt wat mondjes



badankt



groetjes saskia

Volgens mij al heel vroeg. Amy krijgt het nu sinds een maand en het gaat prima. Het is alleen maar een dikmaker, verder doet het niks.

Ik heb ook Nutriton gebruikt voor Amélie, maar ze heeft al een tijdje last van harde ontlasting (poept knikkertjes…), dus vandaag naar de HA geweest en van hem moest ik stoppen met de Nutriton omdat dat de ontlasting ook steviger maakt en het probleem van harde ontlasting was groter dan het spugen omdat ze wel goed groeit

Maar je kunt er al jong mee beginnen.

Hallo allemaal.



Ik wilde dit topic even ‘uppen’.

Sinds 1 weekje geven we onze dochter ook Nutrit*n vanwege het spugen, maar nu poept ze ineens niet meer dagelijks…

Ze huilt echt wel erg veel en hard vanwege (denken we) krampjes.

Zoals ik hier lees kan de ontlasting juist dunner worden, maar ik lees van sommigen ook dat het juist harder kan worden :think:

Zijn er nog meer ervaringen met dit spul???

Ik twijfel nou heel erg of ik het haar moet geven of niet.

Bij mij op het cb vertelden ze dat een baby gerust 1 of 2 dagen niet hoeft te poepen, als de ontlasting maar niet dik is. Misschien moet ze even wennen? Even afwachten hoe haar ontlasting er uit gaat zien straks. Als het echt te dik is, kan je misschien beter (ik dacht) omneo gebruiken, maar wat daar in zit, kan net niet genoeg voor je kindje zijn.



Amy doet het er in ieder geval erg goed op, ook qua ontlasting, ze poept niet iedere dag, maar dat komt ook door de Nutr*x en de fruithap vermoed ik.