Ervaringen met Menopur?

Hoi iedereen,



Wij zijn bezig met IUI en de laatste twee jaar heb ik Clomid gebruikt in verschillende doses.

Helaas ben ik daar nu resistent voor geworden en moet ik overstappen op Menopur-injecties.



Wat zijn jullie ervaringen met Menopur? Duurde het lang voordat de goede dosis gevonden was, had je ook last van bijwerkingen en welke en hoe groot is de kans op overstimulatie of cystes? En hoe lang moet je gemiddeld spuiten, hoe vaak per cyclus?



Alvast bedankt!



Groetjes,

Jippie

hoi jippie,



ik heb geen ervaring met menopur, maar wel met spuiten(insuline) het valt allemaal best mee hoor.ik ben een angsthaas en zelfs ik doe het nu al vanaf 26 sept 2005.soms kan je wel een blauwe plek krijgen maar dat went ook wel hihihihi.

ik wil je iig heel veel succes wensen met alles wat er nog op je pad gaat komen.



groetjes annie

Hoi Jippie,



Menopur hier ook nog nooit gespoten maar wel de GonalF wat een klein beetje te vergelijken is. Een overdosering waar een overstimulatie uit voortkomt gebeurd niet vaak. Gyns kunnen een redelijk goeie inschatting maken op basis van dingen die ze al hebben onderzocht (FSH en andere hormoonspiegels en je reactie op Clomid)



Wat ik van verschillende dames begrijp die bv eerst Clomid gebruikten en ook diegenen die gelijk Menopur of Puregon spoten is dat de bijwerkingen tov Clomid veel minder zijn en uberhaupt niet groot. Pas tegen de doseringen welke nodig zijn voor IVF krijg je misschien bijwerkingen maar daar zul je hopelijk niet aantoe komen :wink:

Ik snap dat je de overstimulatie ook bedoeld als in; teveel eitjes voor IUI? Dus meer dan 2 stuks?

Het zal, als het uberhaupt al gebeurd hooguit 1 keer gebeuren want daarna weten ze precies hoe je reageert en zullen ze de dosering aanpassen en ik geloof dat wat Juudje? had gehad ook nog een optie is en dat is er 1tje weghalen voor de inseminatie al gebeurd dit geloof ik maar zelden.