Ervaringen met Menopur?

Hoi iedereen,



Wij zijn bezig met IUI en de laatste twee jaar heb ik Clomid gebruikt in verschillende doses.

Helaas ben ik daar nu resistent voor geworden en moet ik overstappen op Menopur-injecties.



Wat zijn jullie ervaringen met Menopur? Duurde het lang voordat de goede dosis gevonden was, had je ook last van bijwerkingen en welke en hoe groot is de kans op overstimulatie of cystes? En hoe lang moet je gemiddeld spuiten, hoe vaak per cyclus?



Alvast bedankt!



Groetjes,

Jippie

hoi jippie,



ik heb geen ervaring met menopur, maar wel met spuiten(insuline) het valt allemaal best mee hoor.ik ben een angsthaas en zelfs ik doe het nu al vanaf 26 sept 2005.soms kan je wel een blauwe plek krijgen maar dat went ook wel hihihihi.

ik wil je iig heel veel succes wensen met alles wat er nog op je pad gaat komen.



groetjes annie

Hoi Jippie,



Menopur hier ook nog nooit gespoten maar wel de GonalF wat een klein beetje te vergelijken is. Een overdosering waar een overstimulatie uit voortkomt gebeurd niet vaak. Gyns kunnen een redelijk goeie inschatting maken op basis van dingen die ze al hebben onderzocht (FSH en andere hormoonspiegels en je reactie op Clomid)



Wat ik van verschillende dames begrijp die bv eerst Clomid gebruikten en ook diegenen die gelijk Menopur of Puregon spoten is dat de bijwerkingen tov Clomid veel minder zijn en uberhaupt niet groot. Pas tegen de doseringen welke nodig zijn voor IVF krijg je misschien bijwerkingen maar daar zul je hopelijk niet aantoe komen :wink:

Ik snap dat je de overstimulatie ook bedoeld als in; teveel eitjes voor IUI? Dus meer dan 2 stuks?

Het zal, als het uberhaupt al gebeurd hooguit 1 keer gebeuren want daarna weten ze precies hoe je reageert en zullen ze de dosering aanpassen en ik geloof dat wat Juudje? had gehad ook nog een optie is en dat is er 1tje weghalen voor de inseminatie al gebeurd dit geloof ik maar zelden.

Maar bijwerkingen met doseringen van meestal tussen de 50-75 zullen heel zeldzaam zijn.

Een vriendin van me heeft dus Puregon gespoten voor haar IUI en spuitte max 10 dagen voor ze een inseminatie had (zie het als de tweede helft van je cyclus) direct daarna dan de Pregnyl en dan 2 dagen of tot max 48 uur daarna inseminatie.



Heel veel succes!

Hoi Annie,



Bedankt voor je reactie!

De fert.verpleegkundige zei ook al dat het spuiten me heel erg gaat meevallen, omdat het hele kleine en dunne naaldjes zijn.

Ik zie er toch wel een beetje tegenop, maar ik weet ook dat het snel zal wennen. En als het een veel beter resultaat geeft dan de Clomid, dan heb ik het er wel voor over! Ik ben benieuwd, hopelijk reageer ik goed op de Menopur.



Jij ook heel veel succes met zwanger worden & afvallen.

En ik spreek je binnenkort wel weer op een van de andere topics of de msn! :-*



Groetjes,

Jippie

Heej Rhiannon,



We waren tegelijk aan het typen, dus ik had je berichtje nog niet gezien.

Bedankt voor je reactie!



Dus volgens jou zal een overstimulatie (zoals bij IVF) niet voorkomen met zoiets? Ik moet 75 IE spuiten per dag. Ze weten dat ik totaal niet meer reageer op de Clomid, en alle hormoonwaardes zijn bekend. Dus dan zullen ze de dosis wel redelijk goed kunnen inschatten, neem ik aan. Ik heb ook wel eens gelezen dat je met Puregon en Menopur minder bijwerkingen hebt dan bij de Clomid. Dat zou wel mooi meegenomen zijn, want van de Clomid heb ik erg veel last, mijn thermometertje is dan ontzettend in de war, heel veel opvliegers weken lang en soms ook erg duizelig ineens. :wall: Nou ja, we zien het wel. Ik denk dat mijn nieuwe cyclus ergens volgende week begint, dus dan zou ik al snel van start kunnen met de injecties.



Voor jou begint het hele circus aanstaande vrijdag toch weer?

Heel veel succes en ik ga voor je duimen dat het deze keer dan eindelijk eens goed raak mag zijn! :wink:

En ik blijf jullie volgen op het IVF/ICSI-topic, hoor! Zet 'em op, meid! :thumbup:



Groetjes,

Jippie

Hahaha mooi getimed tegelijk te typen.

Ik zou echt hoooogst verbaasd zijn als je het presteert om bv 7 follikels te ‘kweken’ met die hoeveelheid. Wat soms wel voorkomt is dat er dus teveel follikels zijn om, volgens de artsen, ‘verantwoord’ te insemineren ivm het risico op een bv een drieling.



Die bijwerkingen van de Clomid komen meestal doordat dat hormoon niet ‘puur’ is maar er dus wat dingen aan toegevoegt zijn. De namen van de andere hormonen zeggen al genoeg (PUREgon, menoPUR) en deze zijn echt veel nauwkeuriger en zorgen ook voor minder bijwerkingen.

OW schrik niet van de bijsluiters die bij die hormonen zitten (je zult er vast ook nog wel 1 hebben liggen van de Clomid) er staan echt alle mogelijke bijwerkingen in en alleen al als ik het doorlees wordt ik beroerd 8) .

Ik weet niet hoe het zit met de Menopur en of dat net zo gaat als de Puregon en in een pen zit maar echt die eerste keer prikken is even een overwinning op jezelf maar daarna wordt het ontzettend snel routine :wink:

Krijg je nog een prikinstructie voor je echt gaat starten?



Thnx hoor wij hopen het ook en proberen een handje te helpen door er deze keer toch 2 terug te plaatsen maar goed het blijft natuur dus we kunnen niet meer dan afwachten straks!



Nu voor deze keer dan maar hopen dat je cyclus snel afgelopen is…en de volgende begint zodat jullie ook kunnen starten! Toi toi!

Hoi Rhiannon,



Okee, ik dacht dat je ook een ernstige vorm van overstimulatie zou kunnen krijgen van Menopur, maar dat zal dus niet gebeuren. Misschien dat er dan drie follikels groeien, waardoor de inseminatie niet doorgaat. Maar daar gaan we maar niet vanuit, twee follikels zou trouwens wel super zijn! Heb je toch een beetje een dubbele kans. :wink:



Ik zie vanzelf wel wat de bijwerkingen van de Menopur zijn.

Erger dan ik wel eens heb gehad met Clomid kan bijna niet, dus ik zie het maar zonnig in. :angel:



Menopur is niet in een prikpen te verkrijgen, dus ik moet zelf de injecties klaar maken. Volgende week dinsdag moet ik op prikinstructie, waarbij ik mezelf ook meteen moet injecteren, zodat we dat maar gehad hebben. Ik zie er best wel tegenop, maar goed… alles voor een goed doel, toch? :pray: Uiteindelijk zal het vast wel meevallen!



Ik hoop dat alles maar zeer voorspoedig mag gaan met jullie ivf-poging!

Twee emmies zou wel mooi zijn, misschien krijgen jullie dan wel twins, duim duim. 8)

Heel veel succes!



Groetjes,

Jippie

Hai Jippie,



Neeej echt niet vanuit gaan dat er 3 gaan groeien hoor. Dat mag gewoon niet 8)

2 eitjes zou wel gaaf zijn! Geloof dat de kans op een tweeling dan nog niet eens giga groot is (in een follikel kan bv ook geen eitje zitten eig zou het dan een cyste heten maar dat is niet na te gaan) maar de kans om zwanger te worden misschien wel. Het hangt toch ook weer allemaal aan elkaar van misschienen pffff.



Die eerste keer prikken…brrrr spannend. Wat ik deed was me vooraf al bedenken hoeveel mensen het elke dag al doen, dat het ze ook elke keer lukt, en dat het mij ook zou gaan lukken! Juist door er niet tegenaan te gaan hikken en diep in te ademen en tijdens het prikken uit te ademen (voel je het prikje minder hoe raar het ook klinkt) had ik binnen een minuut dat naaldje erin gejast…zeker weten dat het jou ook lukt!!! :thumbup:

En daarna lekker ervan genieten dat je de komende poging geen tot heeeel erg weinig bijwerkingen hebt :mrgreen:

Misschien wordt dit hem wel en krijgen jullie eind dit jaar wel een baby :dance:



Zo ik ga even ontbijten en douchen anders wordt het niets vandaag.