Ervaringen met geboorteTENS?

Iemand in mijn omgeving heeft het TENS-apparaat aan mij getipt als pijnbestrijding tijdens de bevalling.

Hebben jullie hier gebruik van gemaakt? En wat was je ervaring?

Heeft de verloskundige zo’n apparaat mee of moet je dit zelf regelen?

En wat ik ook wel leuk en interessant vind om te weten: was het je eerste bevalling of heb je het bij een latere bevalling gebruikt?

Ik ben wel benieuwd, twijfel nog of ik het zal huren…

ik lees even mee…

In mijn geval puur bevallingsangst, heb mijn eerste bevalling als enorm heftig en pijnlijk ervaren maar daarin ook binnen een half uur van 3 naar 9cm gegaan. 2e bevalling was minder pijnlijk, maar angst om nog eens zo’n weeën storm mee te maken (lees: gevoel te hebben alsof ik door een trein wordt overreden en geen kant op kon) blijft.

Gelukkig weet ik nu mede door de 2e bevalling dat het ook vreselijk pijn kan doen maar nog wel te dragen kan zijn, maar ben echt heel bang voor zo’n weeën storm.

Wat is jou reden?

Ja!!

Ik heb een tens gebruikt bij de bevalling van J.asmijn!

Het was mijn eerste bevalling.

Ik vond het goed werken, ik heb hem aangezet toen ik de weeen nog redelijk goed op kon vangen en daarna steeds iets sterker gezet, dus hoe harder de wee hoe harder de ‘stroomstootjes’ uit het apparaatje.

Aan het eind, vlak voor de persweeen werkte het niet meer en heb ik het apparaat uit gezet, maar verder heeft het goed geholpen. Je wordt eigenlijk gewoon afgeleid van de weeen die zo pijnlijk zijn.

Ik vond trouwens wel dat de stroompjes ontzettend gingen jeuken, dus hoe harder je het apparaat zet, hoe harder de jeuk. :lol:

Ik zou het gewoon proberen, de verzekering vergoed het (zou nog wel even navragen bij de verzekering hoor) en baat het niet dan schaadt het niet!

Leuk om te horen!

Heb je het zelf geregeld of gaat dat via de verloskundige?

Ik zal mijn verzekering eens benaderen of zij het vergoeden…maar ik vrees van niet.

Dan zou ik toch eerst moeten afwachten of ik thuis kan bevallen voordat ik dat allemaal ga regelen.

Nog meer ervaringen?

nogmaals; wat is jou reden Pé?

Eerste bevalling was pittig (stuitbevalling, groot kind, hele bevalling aan bed gekluisterd)

Voornamelijk rugweeen gehad.

Als het mogelijk is, zou ik heel graag thuisbevallen, maar zie enorm op tegen die mogelijke rugweeën.

Dus daarom zou het misschien wel een optie kunnen zijn.

Hier gelukkig geen ervaring met rugweeën, heb inmiddels besloten het niet te huren, mijn bevallingen gingen de vorige keren heel vlot, binnen 5 uur, als ik het al huur is het vanwege de angst voor een weeënstorm die ik de eerste keer heb gehad, maar denk dat het tensapparaat daar toch niet tegen op kan.

Succes met je bevalling!