Ervaringen met Europa kinderhulp (vakantiekindje)?

Wij denken er over om van de zomer via Europa Kinderhulp een kindje uit te nodigen voor de vakantie. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? Ik zou het graag doen, maar ik wil ook dat de vakantie wel een echte vakantie voor ons allemaal wordt. Wat als het nou helemaal niet loopt? Je stuurt een kind natuurlijk niet zo even terug. :?

Wie heeft hier ervaring mee?

Was het erg wennen voor je gezin / voor het kindje?

Wat waren de plus- en de minpunten?

Wat geweldig!

Door jouw topic ben ik even op die site gaan kijken.

Ik ga dit met mijn man bespreken, ik denk dat ik razend enthousiast ben om een kind hier te laten komen in 2011 !

Dit jaar lukt niet meer omdat we onze vakantie anders hebben ingevuld…

Over drie weken gaan we naar Turkije en we hebben geen drie weken aaneengesloten vakantie, maar dat zou ik volgend jaar wel kunnen realiseren!! :shifty:



Zelf lijkt het me het beste om een kind uit engeland te verwelkomen of uit eigen land, want ik ben mega slecht in talen…

Mijn buren hadden altijd een meisje uit Frankrijk.

Die kwam een paar jaren achter elkaar.

Ze was meer bij ons dan bij de buren :mrgreen: dat was al een ouder echtpaar en mijn broertjes waren van haar leeftijd.



Ze kwam uit de sloppenwijk in Frankrijk.

wat wil je precies weten? wij hebben 2 keer een jongetje uit dld gehad.

pb me maar even wat je wilt weten over hoe en wat

Mijn oom en tante hebben jarenlang ook een meisje uit frankrijk gehad. Ze was thuis heel arm en had heel veel broers. Paar van haar broers kwamen ook mee en werden in ons dorp opgevangen.

Ze is nu een jaar of 20 en komt nog geregeld langs.

Ik ben echt met haar opgegroeid en vind haar zo lief :inlove: Wij zien dr ook als een nichtje, ook al zien we haar de laatste tijd niet meer zoveel.

Ik ben opgegroeid met vakantiekindjes, ieder jaar was het weer een feest als ze kwamen. Er is een jaar geweest dat we 4 vakantie kindjes in huis hadden. Met 2 van de vakantiekindjes, hebben we nog steeds contact, ze zijn inmiddels volwassen en hebben al een kindje.

Mijn moeder is tot vorig jaar voorzitter (in limburg) geweest van ekh (europa kinderhulp) ik ben ook een tijdje vrijwilliger geweest.



Vraag maar raak…



Ik weet niet of je al een informatiepakket hebt gehad? Daar staat al heel veel in. Als je interesse hebt, kun je het inschrijfformulier invullen en opsturen, dan krijg je een huisbezoek van 2 medewerkers van ekh. Zij kunnen je alles vertellen wat je wil weten. Je kunt ook je voorkeur aangeven, of je liever een meisje of een jongen wilt en van welke leeftijd.

Ook hier een met ouders die actief waren voor de stichting. We hebben altijd een hoop kindjes in huis gehad, uit Duitsland, Frankrijk, Kroatie, Rusland, Engeland, noem het maar op. Ik heb het als geweldig ervaren. En hierboven heeft iemand het over een “nichtje”…, ik heb op die manier er een “zus” bijgekregen. Ze komt ook uit een sloppenwijk in Frankrijk, maar woont inmiddels in Nederland, is getrouwd met een Nederlander, heeft twee kinderen en we voelen ons echt zussen. Ik kan het je echt aanraden, dus! Als onze kinderen wat groter zijn dan gaan wij ook zeker meedoen.