Wie oh Wie heeft er ook ervaringen met de pil
Ethinylestradiol/levonotgestrel
Na de bv periode van Anne (een jaar)
heb ik deze pil gekregen,.
ipv eerder altijd de Microgynon 30
Met mijn vorige pil nooit problemen gehad
werkte top
Maar de laatste maanden (6 maand ongeveer)
heb ik continu bloedingen extreem moe…erg veel pijn aan mijn baarmoeder
ik voel me gewoon een vaatdoek…nu neemt de ha me gelukkig serieus
heb al bloed laten controleren was :thumbup:
volgende week krijg ik de uitslag van een uitstrijkje
en de 20e heb ik een echo…
Nu ben ik zo’n 1,5 week geleden voorlopig defenitief gestopt met de pil
omdat ik daar ook aan twijfel…en raar maar waar…
ik begin me heel langzaam ook beter te voelen…
Kortom…wat zijn jullie ervaringen ?
en zouden mijn klachten kunnen komen door de pil
liefs Hanneke
ik slikte eerst lovette, daarna microgenon 20 en toen de pil die jij nu noemt.
Het is de merkloze variant van de microgenon.
Ook ik had veel bijwerkingen…tussentijdse bloedingen…pijn en mijn hormonen gierden alle kanten op…
Gebruik nu de Yazz 24+4 en heb van mijn hormonen geen last meer.
Mijn menstruatie is zeer licht, vrijwel verdwenen dus ook minder hoofdpijn.
die levergesterol zit dit niet ook in het spiraaltje?
geen idee
Levenorgestrel zit idd ook in de mirena spiraal…
En ook in de microgynon30…
Ik kon er slecht tegen, kreeg er acne van…
Ben weer over op hormoon desogestrel…
De Marvelon… nu gaat het goed… :thumbup:
Is de merkloze variant van microgynon.
In principe moet het echt hetzelfde zijn als de microgynon, al weet ik erg goed dat de praktijk anders uit wijst.
wat ik denk, je lichaam reageerd anders op de pil sinds je zwangerschap.
Niet langer meer mee aanmodderen!!
Een receptje vragen voor wat anders! :-*
Hmmm heb ook veel last van mijn baarmoeder en slik hem ook. Op advies van de gyn slik ik een aantal maanden door omdat ik zoveel klachten heb in de stopweek en met de pil een hele heftige menstruatie terwijl die zonder pil veel minder erg is. En ik heb de laatste maanden ook weer een aantal migraine aanvallen gehad en veel hoofdpijn, heb ik steeds geweten aan de slapeloze nachten (Sem is al 2 jaar een aantal keer per nacht wakker) maar het is wel meer geworden de laatste tijd!
Misschien toch maar eens die Yazz gaan navragen!
Ergens toch fijn om te weten,.dat ik niet de enige ben
met vage rare klachten…
Nu nog hopen dat er verder niets aan de hand zal zijn
wanf ben daar best bang voor…
(een uitstrijkje krijg je pas toch normaal vanaf je 30e)
en die heb ik nu gehad…volgende week uitslag
en bij een inwendig onderzoek bleek mijn baarmoeder aan de rechter kant verdikt…
Daarvoor heb ik de 20e een afspraak in het zkh…krijg dan een echo
Meiden deze pil is dus echt waardeloos
ook namens de Gynocoloog
Vandaag de Echo gehad voor de problemen
met mijn baarmoeder en vertelde over de toeloop
en deze pil…en ze zei meteen:
Eis de Microgynon 30…die bestaat nog wel
en ipc vergoed de meeste verzekeringen deze pil gewoon !!!
Voorlopig eventjes geen pil voor mijn…
mijn hele hormoonhuishouding ligt overhoop en me baarmoeder zit vol met rotzooi…(zelfs placenta resten)
waarscheinlijk nu een hormoonkuur,.maar die keuze moet de ha maken…
en daarna slik ik weer de Microgynon
Dus de merkloze variant is niet zo goed als de Microgynon? Dat is wel heel vreemd eigenlijk, het zou toch allemaal hetzelfde moeten zijn volgens de apotheek. We krijgen dus gewoon goedkope troep voorgeschoteld met alle gevolgen van dien? Ik vind dat niet kunnen hoor!
Ik vond het laatst al zo raar dat ik bij de apotheek de dozen microgynon zag staan maar een andere kreeg terwijl ik daar om had gevraagd. Hier geven ze dus standaar de merkloze…
Ik heb geen zin om een welles-nietes spelletje te gaan spelen. :silenced:
De merkloze variant is gelijk aan de microgynon, alleen de hulpstoffen kunnen anders zijn.
De hormoonsamenstelling is gelijk.
Anders mogen (wij) de apotheek het niet zomaar veranderen.
Microgynon wordt alleen vergoed als dit wordt voorgeschreven met medische noodzaak.
Als je dus in de apotheek bent met een receptje zonder dat er medische noodzaak op staat krijg je dus de merkloze variant omdat ze zorgverzekeraar tegenwoordig bepaald wat er moet worden afgeleverd door de apotheek.
Ik vind het voor jouw baalen mamaelise, maar pin je niet teveel erop vast dat het door de merkloze-pil zou komen dat je baarmoeder overhoop ligt het kan ook best zo zijn dat het ook was gebeurd met de microgynon :-*
Ik ga de mening van je arts niet in twee-strijd brengen maar heb er wel moeite mee. Maar das meer uit zakelijk oogpunt
@Tante Soesa wrote:
Dus de merkloze variant is niet zo goed als de Microgynon? Dat is wel heel vreemd eigenlijk, het zou toch allemaal hetzelfde moeten zijn volgens de apotheek. We krijgen dus gewoon goedkope troep voorgeschoteld met alle gevolgen van dien? Ik vind dat niet kunnen hoor!
Ik vond het laatst al zo raar dat ik bij de apotheek de dozen microgynon zag staan maar een andere kreeg terwijl ik daar om had gevraagd. Hier geven ze dus standaar de merkloze….
Omdat die preferent is, google daar maar eens op

Gevoelsmatig zijn voor mij
vandaag wel puzzelstukjes in elkaar gevallen
met de nieuwe pil voelde ik me steeds slechter
nu 3 weken gestopt en begin me langzaam maar beetje iets beter te voelen.
Natuurlijk is deze goedkopere pil niet (geheel) de oorzaak van mijn problemen met mijn baarmoeder…
altans dat geloof ik ook niet…maar voor mij iig nooit meer deze !
De gynacoloog vertelde dat er vorig jaar ook aandacht is geweest in de media rondom deze pil
nou als er zoveel mensen blijkbaar problemen hebben met deze pil…
waarom bestaat ie en wordt ie nog steeds uitgegeven aan vrouwen
alleen omdat ie goedkoper is ?
Belachelijk !!
Kan me je antw erg goed voorstellen :-
In den Haag bedenken ze dat wij als patienten de goedkope pilletjes moeten slikken :mrgreen:
Maargoed ik ga nu helemaal off-topic :oops:
Wilde het alleen wel ff kwijt omdat ik het jammer zou vinden dat er maar wordt aangenomen dat goedkope medicijnen per definitie troep zouden zijn.
Dus nu weer onntopic :-
Hoop dat je baarmoeder snel weer de oude is :-*
ik heb de “merkloze” ook eens gehad wat een troep is dat zeg…
als je er op googled kom je ook heel veel problemen tegen met die pil
ik had ook de micro en daarna het merkloze…na de bevalling er weer mee begonnen. Ik was continu misselijk en had tussentijdse bloedingen.
nu overgestapt naar yazz mijn misselijk heid is al weg!!! heerlijk! nu afwachten wat het doet met de ongesteldheid. dat ga ik volgende week beleven!
iemand in dit topic zegt dat het dezelfde pil is
maar de hulpstoffen zijn anders
mischien logisch dat die andere hulpstoffen dus de oorzaak zijn?
ik had namelijk ook problemen met de merkloze
voor een icsi oef wat ben ik beroerd geweest
en alle keren dat ik gewoon de originele microgynon gebruikten nergens last van
en mijn gyn bevestigde de reactie op hulpstoffen
Voor mij werkt het niet, ik krijg er migraine van…maar dat geldt waarsch. voor alle ‘normale’ pillen met stopweek.
Met deze had ik de eerste maand doorbraakbloedingen, daarna niet meer. Was ook de eerste 1,5 maand erg chag en veel hoofd pijn maar ging daarna wel weg.
Ik moest ook ineens over van microgynon30 naar deze variant.
Hier ook vreselijk veel problemen. En ik ben dan ook blij met dit topic. Ik heb nog nooit zoveel migraine en hoofdpijn gehad sinds deze pil. Ook heb ik vaak buikpijn. Heb het van de week nog met hub besproken, als dit zo doorgaat wil ik echt wat anders. Dit gaat echt niet meer. Elke week heb ik wel last van migraine en er staat in dat je deze pil niet mag gebruiken bij migraine. Mijn huisarts gaf aan dat dat gerust kan, maar ik twijfel er steeds meer over.
Ik heb dus heel veel last van deze pil gehad. Ze gaven me deze pil na de bevalling zonder overleg. Uiteindelijk ben ik er flink tegenin gegaan en hebben ze mij weer de microgynon meegegeven. Het is gewoon een geld-kwestie. Zorgverzekeraars verplichten de apothekers om zo goedkoop mogelijke medicijnen uit te geven. Kijk dus goed naar je zorgverzekeringspakket. In de meeste gevallen mag je dus best het merkloze exemplaar weigeren…