Ervaringen met doppler

Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen met een eigen doppler. Ik ga er vanavond eentje ophalen 2e hands.



Wat ik me afvroeg is:



Wat voor doppler gebruik(te) je? (type/prijscategorie)

Wanneer hoorde je voor het eerst het hartje? (hoeveel weken)

Wat voor “gel/creme” gebruikte je?

Ik heb goede ervaringen met doppler, gebruik dezelfde gel als die ze in zkh ook gebruiken. Ik schrik me alleen telkens te pletter als ze tegen de doppler schopt terwijl ik heel aandachtig het hartje probeer te vinden :mrgreen: Ik kreeg de doppler als verjaardagscadeau dus weet niet hoe duur die was. Heb m voornamelijk in 1e trimester (vanaf week 14 ongeveer) gebruikt. Toen ik de baby eenmaal voelde schoppen heb ik m vrijwel niet meer gebruikt.

Ik had (heb) een Angelsounds van zo’n € 30,- (dat was dan nieuwprijs, ik had hem ook 2ehands). Ik gebruikte gewone babyolie of een tube speciale gel en beiden werkte hier even goed :thumbup: En pfffff met een week of 10 a 11 heb ik de hartjes voor het eerst gehoord van de laatste 2 :wink: Bij de oudste had ik hem nog niet :wink:

Hier heb ik een semi profi doppler aangeschaft (de dementie is er nog zal later vandaag boven het merk opzoeken voor je want hij ligt nog in de kast). Gedurende de hele zwangerschap wel gebruikt als kindlief mij te rustig was (tja voorgeschiedenis maakte me wat extra bezorgd). En bij beide kids kon ik het hartje vinden ergens tussen de 8 tot 9 weken. In het begin wel pas na wat langer zoeken hoor omdat ze dan nog zo laag in je bekken liggen. De VK kon bij Floris (laatste zwangerschap) het hartje al vinden tussen de 7 en 8 weken! Maar haar apparaat is nog beter dan de mijne en ze heeft pakumbeet een jaartje of 28 extra ervaring. :lol:

Hier ook een AngelSounds en die bevalt me prima!

Ik gebruik van die gel op waterbasis, goedkoop gevonden in en afprijsbak bij de Trekpleister of Kruidvat. (ABsonic gel, die je op van die slankgordels moet smeren waardoor het beter geleid. Werk voor de dopler dus ook goed. )

Ik vond het hartje ook zo rond de 10-11 weken.

Oef eindelijk tijd gehad om de babykamer door te neuzen naar het merk. Wat ik heb is een Sonoline. Ziet er ook helemaal hetzelfde uit als die van de VK en heeft een digitale display waar je de Fetal Heart Rate kunt aflezen. Echt een aanrader dat ding.

ik heb een angelsound in huis. nieuwprijs lag volgens mij rond de 30 euro. heb hem dan ook nieuw aangeschaft en er zat dus ook gel bij.

het hartje heb ik er helaas niet mee gehoord dus over welke termijn dat ongeveer is kan ik je niet mee helpen.

Ik had een Babysound (zelfde als Angelsound) van mp voor 15 euro (geen idee wat de nieuwprijs was). Ook weer doorverkocht voor 15 euro, dus heeft me niks gekost :wink:



Gebruikte baby-olie, werkte redelijk. Ik heb wel eens een paar uur in de stress gezeten voor ik het hartje kon vinden, was minder leuk.



Vanaf 12, 13 weken (toen kocht ik hem) hoorde ik het.



Groetjes,

LaBruja