Wie heeft er ervaring met autodelen?
Bij autodelen kun je als particulier je auto verhuren. Via een site kun je je auto te huur aanbieden en via diezelfde site kunnen mensen jouw auto huren.
Ik las hierover en ben wel geinteresseerd om onze auto te delen, het karretje staat 4 dagen per week stil. Door een andere baan moesten we een 2e auto aanschaffen, maar pfoe de kosten rijzen enigzins de pan uit. Dus dit leek me wel een leuke manier om de kosten wat te drukken.
Ik ben me aan het inlezen op diverse sites, maar misschien zijn er hier wel ervaringen. Ik ben wel benieuwd!
geen idee! Maar wel interessant.
Ik ben bezig met een nieuwe baan en dan hebben we dus een 2e auto nodig. Maar wij hebben eigenlijk dan nu geen mogelijkheid om er één aan te schaffen. Het zou maar om 2 dagen per week gaan bijv.
Dus dan zoiets voordeliger zijn, dan alles kosten van een 2e auto aangaan.
Als je eruit bent hoe het werkt, dan wil ik dat ook wel weten.
Want als ik de goede Crissy voor me heb haha, dan kennen we elkaar en wonen we ook in hetzelfde dorp!!!
Vooral voor 2e auto’s lijkt me dit een heel goed idee. Verder ook geen ervaring hier.
Misschien kunnen jullie samen iets regelen en is het probleem voor jullie al opgelost.
Ja ik ken het maar helaas voor jou geen ervaring om te delen. Heb het een keertje op tv gezien.
Ik heb er geen ervaring mee, maar als assurantie adviseur zou ik je wel aanraden om eerst bij je autoverzekeraar te checken of je auto dan wel verzekerd is.
Verhuur wordt nog wel eens uitgesloten namelijk
@Judith75 wrote:
Ik heb er geen ervaring mee, maar als assurantie adviseur zou ik je wel aanraden om eerst bij je autoverzekeraar te checken of je auto dan wel verzekerd is.
Verhuur wordt nog wel eens uitgesloten namelijk![]()
Daar zat ik ook al aan te denken idd. Stel ik leen een auto tegen een x bedrag per dag, hoe zit het dan als ik er schade mee krijg oid.
Lijkt me dan weer een lastige kwestie!
Je hebt de goede chrissy voor je hoor Patricia .
Geen ervaring mee, maar het klinkt idd wel interessant voor als je auto zoveel bij huis staat.
En anders kom je er gezellig een keer mee naar Zeewolde tuffen, is ook een leuke besteding .
@Judith75 wrote:
Verhuur wordt nog wel eens uitgesloten namelijk![]()
Via de organisaties die dit regelen, moet je een bepaalde verzekering afsluiten, waarbij dit wel mogelijk is en waarbij alle toestanden rondom schade rijden door de huurder, wordt geregeld. Dit gaat dan bijv. niet ten koste van mijn no-claim. Verder heb ik me daar nog niet in verdiept, ik moet echt nog even alle info goed doornemen.
@minniemouse wrote:
geen idee! Maar wel interessant.
Ik ben bezig met een nieuwe baan en dan hebben we dus een 2e auto nodig. Maar wij hebben eigenlijk dan nu geen mogelijkheid om er één aan te schaffen. Het zou maar om 2 dagen per week gaan bijv.
Dus dan zoiets voordeliger zijn, dan alles kosten van een 2e auto aangaan.
Als je eruit bent hoe het werkt, dan wil ik dat ook wel weten.
Want als ik de goede Crissy voor me heb haha, dan kennen we elkaar en wonen we ook in hetzelfde dorp!!!
Yep, it’s me!

Misschien is het straks een idee dat wij samen gaan autodelen! Moet natuurlijk dan wel precies passen met de werkdagen enzo, maar je weet nooit. Laat maar weten tegen die tijd, we kunnen altijd samen kijken wat er mogelijk is.
En Tamara, je hebt gelijk, 't is al weer heul lang geleden dat ik in Zeewolde was. Ik bel je deze week even!
Super!! Ik laat het wel weten als ik die baan wel of niet te pakken heb!!!
Komen er dan vast wel uit!
Hey Tamara, alles goed??? We zien het “groepje” echt nooit meer met elkaar he!! Die kiddo’s worden allemaal ook alweer zo groot!
Het is inderdaad erg lang geleden! Hier alles goed hoor, druk druk druk met de sint, Justin kan er slecht tegen, veel te veel prikkels. Nog een weekje bikkelen en dan vaart die beste man weer naar spanje .
Wie weet kunnen we er nog eens een koffieochtendje tegenaan gooien, volgens mij zijn alle kids enorm groot geworden, haha.
Chrissy, gezellig!
wij hebben aan autodelen gedaan
maar dan met mijn man zijn zus
we waren aan gesloten bij vereniging gedeelde auto gebruik.
we bataalde allebij 20 euro administratie kosten per jaar aan die vereniging.
en wij bouwde dan allebij onze eigen schade vrije jaren op. ook als de een dus een ongeluk maakte dan behield de andere zijn eigen vrij jaren
je kon alleen verzekeren bij centraal beheer daar had die vereniging een dael mee.
maar weet dus niet hoe het zit met de auto steeds verhuren en zo.