Ervaringen mbt strippen

Ik ben benieuwd naar ervaringen van vrouwen die overtijd gingen en waarbij de vk heeft gestript. Heeft het resultaat gehad, of alleen ongemakken?

hoi hoi



Ik ben met 41 en 4 dagen gestript.

Thije kwam met 42 en 1 dag.

Geen idee of het echt geholpen heeft :think: :think: :think:

Ik vond het ten eerste erg pijnlijk dat gestrip :? :? :? :o :o

Maar na het strippen had ik wel dagen lang een raar gevoel in mijn buik.

Wel soort ongesteldheidsgevoel en af en toe wat weeen,maar niet echt wat om naar huis te schrijven.

Hoop dat het bij jou voorspoedig mag verlopen en dat je er bij gebaat bent.

Succes met de laatste loden.

Ik ben bij Lucas 2 keer gestript!

Hierdoor was me ontsluiting meer geworden en me vliezen gebroken…

Maar op 2 cm bbleef het hangen dus ben ik alsnog ingeleid… Vond het geen prettig gevoel!

Bij mij heeft het strippen wel geholpen. Aan het eind van de middag gestript en de volgende ochtend om 6.25 bevallen.

Ik had tijdens het strippen wel al 2 cm ontsluiting en een verweekte baarmoedermond dus dat scheelde wel.

Bij mij heeft het ook geholpen. Ben maar 1 keer gestript, dat was met 42 weken om 10.00 uur 's ochtends. Diezelfde avond om 18.00 uur begonnen de 1e weeen en de volgende ochtend om 6.30 uur is mijn zoontje geboren.



succes met de laatste loodjes!! :hug:

Dank jullie wel, afgelopen maandag had ik 2 cm ontsluiting en was de baarmoedermond bijna verweekt dus hopelijk is het stukje voorwerk genoeg om dit in werking te zetten.

Ik ben bij Dana 3x gestript, vanaf 41 weken en om de paar dagen. Maar het hielp niks. :frowning: Uiteindelijk ben ik met 42+2 bevallen, en dat had niks met het strippen te maken.



Ik vond het strippen niet heel vervelend.

ben bij de laatste gestript met precies 41w mijn baarmoedermond was goed verweekt en om half 4 had de vk me gestript en 6 uur later was ze er :smiley:



succes hoop dat het werkt!!

Bij beide gestript, bij de eerste dus overtijd en heeft geholpen maar bij de tweede was ik niet overtijd maar wel al ontsluiting en verweking.

Heeft niet helemaal het zetje gegeven want strippen was op vrijdag en op maandag alsnog ingeleid. De meeste VK’s en gyns geven ook aan dat het meestal alleen echt werkt bij overtijd zijn…zelf denk ik meer dat het te maken heeft met of je baby en jij er klaar voor zijn :wink:



Ow en voor wat betreft pijn…nopes geen centje. Ja het strippen zelf is even irri, maar goed ontspannen (net als bij een punctie) is de ‘kunst’ dan is alles daarbenee soepeler :angel:

Heeeeel veel succes meis en hopelijk mag je je snel melden met een heeeel mooi bevallingsverhaal en dito beeb :inlove:

Ben de vorige keer ook twee keer gestript. De eerste keer hielp het niks, de tweede keer is het misschien net het zetje geweest. Vond het niet echt prettig moet ik zeggen.

Rhi, ik denk dat wij idd al best wat pijn achter de rug hebben met betrekking tot daaronder, daar ben ik dus ook helemaal niet zo bang voor. Ik bedoel puncties hebben we overleefd dus dit moet ook te doen zijn :wink: . Gelukkig is hier de boel ook al verweekt (op een klein randje na, maar misschien is die nu ook weg) en al beetje ontsluiting dus we gaan van het positieve uit.

duim voor je!!!

Ik ben met 39w voor de eerste keer gestript, met 39w en 2d voor de 2de keer toen had ik 1,5 cm ontsluiting en de volgende dag is Juul geboren. Ik heb wel het idee dat het werkt. De eerste keer deed het geen pijn, het was een jonge stagiaire, de 2de keer was het een verloskundige die al tientallen jaren in het vak zat, dat was wel vrij gevoelig…

gestript met 41+2 en Nova was er met 41+3. maar had ook al paar nachten voorweeen gehad. heb wel het idee dat het geholpen heeft. maar ook de afspraak voor drie dagen later bij de gyn deed vast een duitje in de zak…

sterkte, succes!

ben bij klucas gestript bij 39 weken met 1 cm ontsluiting en een verweekte bm, met 39.5 weken bevallen,

bij thomas kon er niet gestript worden, en is uitijndelijk wel natuurlijk geboren, bij iris idem, niet te strippen op de dag van de bevalling, geen ontsl, en bijna een verweekte bm, alsnog snachts bevallen

Strippen is net gebeurt, stelde weinig voor. Volgens haar zat ik toch nog niet op die 2 cm, wel bijna. Nu afwachten.

:pray:



Die cm dan is mooi meegenomen alvast!

Hier met 40 weken gestript maar met 41+5 bevallen,

Het is een heel vervelend gevoel vond ik,

En ik kreeg er best wel buik pijn van,

Ik raad het niet aan, Het komt wanneer het wilt komen!

En hoe is het nu?