Ervaringen Makelaarsland e.d.

Hallo!

Wij willen met een maandje of 1,5 ons huis te koop gaan zetten. Nu ben ik eens aan het rondkijken bij makelaars maar m’n oren gaan echt staan klapperen van die prijzen zeg. Dus zijn we ook aan het kijken via internetmakelaars. Daar regel je vaak zelf de foto’s, de schriftelijke presentatie en de rondleidingen. Zij helpen je met alle andere toestanden (welke ik trouwens belachelijk ingewikkeld vind, ze houden elkaar lekker aan het werk in het land van de woningverkoop :silenced: ). Al met al betaal je dan een vaste prijs tussen de 700 en 900 euro ipv van zoveel procent van de koopsom.

Nu ben ik benieuwd of jullie ervaringen hebben met internetmakelaars. Zo ja, hoe beviel dat? Wat vond je prettiger in vergelijking met een gewone makelaar. En hoe snel was je huis verkocht.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Ik heb er geen verstand van, maar misschien is dit wat.

Is van een nieuwe reclame…

Edit beheer: commerciele link verwijderd

Hee bedankt, deze had ik nog niet gezien.

Verder niemand ervaring met internetmakelaars?

Wij hebben ons huis in Zwolle verkocht via makelaarsland.

Ik vond het niet fijn.

Je moet de rondleiding zelf doen, dus kinderen naar een oppas, huis soppen in alle stress en dan ben je nog preciezer want als mensen meteen al walgen is dat bij een rondleidend makelaar makkelijker te accepteren dan bij jezelf.

Kopers vragen veel, ook over technische zaken in een huis en zeker als je een oud huis hebt moet je dan wel stevig onderbouwde gegevens hebben.

Ook zit je dan met een mogelijke bouwtechnische keuring.