Ervaringen krabpakje?

Jara’s eczeem is gewoon verdwenen :dance: Je zou echt denken: waar heeft ze die pyama voor? Ondertussen komen we volledig bij! Wat heerlijk om door te slapen.

Echt ik had nooit gedacht dat dit zó snel zou gaan! We gaan nu met het 2e weekschema verder (4 dagen smeren, 3 dagen niet)

We zijn inmiddels een paar weken verder. We blijven hangen bij ca 3 a 4 dagen smeren en stopdagen.

Opvallend is wel dat ze steeds nieuwe eczeemplekken krijgt (oa onder haar arm, tussen de schouderbladen en op de kaaklijn) Het lijkt wel of het eczeem ‘er ergens uitmoet’ en gaat zitten op plekken waar we niet smeren. Herkennen jullie dit?

En de rits van het pakje is al stuk :wall:

Dat krijgen van nieuwe plekken zie ik bij Steven ook veel, dan heeft ie het op zijn benen, dus smeer ik zijn benen in, is dat bijna weg dan komt het weer terug op de rug of waar dan ook. ik zag het bij mezelf ook altijd.

Knieholtes armholtes oksels en nek zijn wel de meest bekende plekken, door warmte krijg je daar makkelijker eczeem.

Steven heeft nu ook zo’n katoenen pakje, en die gebruiken we ook alleen als pyama, en dan overdag alleen het dermosilk pakje als hij gaat krabben. Wij moeten 5 dagen smeren en 2 dagen niet, met een vrij zware hormoonzalf dacht zelfs de laatste catagorie. Maar het ziet er nu al een heel stuk beter uit. Door hem overdag niet altijd een pakje aan te trekken gaat het weleens mis, zoals vorige week, sta ik de vaatwasser in te ruimen in de keuken en Steven zit rustig te spelen, kom ik terug zit hij helemaal onder het bloed, had hij zijn polsjes en handjes helemaal open gekrabt. Ik baal daar dan zo erg van, en dan duurd dat weer een paar daagjes voor het weer weg is.

Maar dit weekend ziet het er heel mooi en rustig uit zijn eczeem.