ervaringen kraamzorg (de waarden) - borstvoeding

wie heeft er goede ervaringen met kraamzorg de waarden?

hebben ze er goede lactatiiekundige?



of beter een ander buro die ook in Rotterdam-zuid werkzaam is?

ik had bij mijn laatste kraamperiode een kraamhulp van de waarden. Uh en die heb ik er uit gezet toen de borstvoeding niet goed leek te gaan en zij echt geen idee had hoe ze me daarin moest ondersteunen :shifty:

Maar de schuld wil ik eigenlijk niet bij de Waarden leggen. Ik trof het gewoon heel erg niet, zij was heel onervaren en miste zo’n beetje alle skills die je nodig hebt als kraamhulp…hmmm misschien toch wel aan de Waarden de taak om dat soort mensen niet te paatsen…

hoe dan ook; toen mijn vk met hun belde om mijn klachten voor te leggen, had ik de dag erna meteen een potige kraamhulp op mijn stoep die wél van wanten wist en die er mede voor heeft gezorgd dat ik nu nog steeds bv geef…

hm… die 1e kon dus beter gewoon nog met andere meelopen eigenlijk…

maar opzich hebben ze wel goede dus

had jij ook van te voren aangegeven iemand te willen die lactatiekundig? was/is?

lactatiekundigen zijn een beroep opzich he, die krijg je meestal niet als kraamhulp.

Ik had aangegeven dat ik bv ging geven, meer niet. Zou dus idd even extra melden dat je een deskundig iemand op gebied van bv wilt.



Wat er bij mij ‘mis ging’ met de bv, was helemaal niet zo schokkend, heb je helemaal geen lk bij nodig. Maar wel een kraamhulp die niet zelf in paniek raakt ( :? ) en die vervolgens helemaal niet weet uit te leggen hoe je het moet aan pakken (ze was te veel afgevallen de derde dag, beetje redelijk standaard verhaal, maar zij raakte dus echt helemaal in de stress :roll: ).

ok… bij mij is aanleggen al 2x niet gelukt kolven ging wel goed maar gaat veel tijd in zitten dus nu wil ik iemand die erbij kan helpen met het aanleggen

want fulltime kolven met dan 3 kindjes zie ik geloof ik niet erg zitten…

Heette die van jou toevallig ook A. Fiep? Precies hetzelfde hier, we MOESTEN bijvoeden (terwijl ze een dag eerder nog vertelde dat bijvoeden meestal einde bv betekent., want ze had dit jaar pas 1 gezin gehad waarbij de bv geslaagd was… dan vraag ik me toch ook af waar dat aan ligt hoor) en ze werd echt heel irritant toen bleek dat wij dat niet van plan waren.



Mijn hemel wat een neuroot was dat… ook van de waarden ja. Op dag vier heeft de vk haar verteld dat ze zich maar niet meer met de bv moest bemoeien en op dag vijf hebben. we gezegd dat ze niet meer terug hoefde te komen :shifty:

En dat was er dan eentje die open zou staan voor een ietwat andere dan gemiddelde levensstijl en veel van bv zou weten :liar:

Wij hebben dit keer ook deze kraamzorg. En ga ook aangeven dat ik iemand wil die veel weet van bv. Bij mn zoon hadden we eerst een stagiere (geloof ik, of iemand die net afgestudeerd was) maar die was helaas niet goed. Paar dagen daarna kregen we iemand anders en die vrouw was geweldig! Wist veel van borstvoeding af, en heb toen zelfs nog extra kraamuren gekregen omdat de bv niet goed liep. Helaas moest ik op het laatst stoppen omdat mijn bv maar niet op gang kwam.



Dit keer wil ik weer zo’n ervaren iemand! Hopelijk is die ook bij De Waarden…

wij hadden de waarden bij de 1e en onze kraamhulp hielp ons prima met de BV, stimuleerde, enz. Maar we hadden dan ook geen echte problemen en Elise groeide prima en kwam goed aan.



Ik denk dat het meer aan de kraamhulp ligt dan aan de organisatie, want de waarden is zo groot… het wel/niet goed kunnen helpen met borstvoedingsproblemen zal de ene kraamhulp wel kunnen en de andere niet… :think:

Ik denk dat het erg afhangt van de kraamverpleegkundige die je krijgt. Aangeven dat je een ervaren persoon wilt kan helpen.

Sommige kraamverpleegkundigen en verloskundigen hebben verstand van borstvoeding, maar lang niet allemaal. Bij problemen met de borstvoeding zou ik eerder een lactatiekundige laten komen.



Waar ik zelf echter het meest aan heb gehad is een goede voorbereiding op de borstvoeding middels voorlichtingsavonden van de LLL. Dan kom je zelf in ieder geval ook goed beslagen ten ijs en laat je je minder snel beinvloeden door een (minder ervaren) kraamvpk.

Ik heb bij mijn eerste zo’n borstvoedingscursus gedaan en pluk nu bij mijn tweede nog steeds de vruchten ervan.