ervaringen koelstra simba t3

Ik overweeg deze buggy te kopen. Mede doordat deze prettiger schijnt te zijn voor wat langere mensen in tegenstelling tot de maclaren.

Echter was ik ook benieuwd naar de gebruiksvriendelijkheid. Rijdt hij soepel en met name met bochten?



Wie heeft ervaring met deze buggy?

Ik vond t echt geen fijne buggy, zonder kind reed i prima, maar met kind zwaar, en ja daar heb je m toch voor :wink:



Was t onze 2e buggy en onze 1e was een zapp en dan raak je gewoon verwent, maar wij zijn allebei niet zo heel groot, anders lijkt de zapp me wel laag. Zou gewoon ff met kind naar een babypark/dump ofzo rijden en dan gewoon je kind erin zetten en rondjes gaan rijden, bochtjes maken en ff testritje doen. Niks zo irritant als een buggy die niet lekker rijdt, onze koelstra heeft een jaar in de weg gestaan en is marktplaats weer op gegaan en bij vriendenvan ons t zelfde verhaal.

Wij hebben er goede ervaringen mee.

Rijdt wel iets minder soepel als de ‘grote’ wagen, maar prima voor pretparken/vakanties e.d.

Voordeel vind ik dat hij helemaal plat kan en dat de kap een verlengstuk heeft.

Ik heb er paar maanden geleden mezelf in verdiept en zijn toen naar een Prenatal geweest maar we vonden Koelstra toch nog behoorlijk stug rijden, althans tegenover MacClaren en de Zapp.

Zapp viel voor ons af omdat deze geen ligstand heeft.



Als het om duw hoogte gaat kun je ook nog kijken naar de MacClaren Techno, deze heeft in hoogte verstelbare handvaten.



Eenmaal de Macclaren getest waren wij overstag maar vonden nieuw hte duur, dus nu een leuke 2de handse gekocht op marktplaats.

heb zelf een maclaren, nicht heeft een Koelstra, maar vind die niet geweldig rijden… veel minder soepel enzo…

Hier de koelstra mambo twin gehad, maar die was na 14 maanden gebruik met 2 kindjes allebei nog onder de 15 kilo ook wel helemaal af… niet meer vooruit te krijgen, doorgezakt, wielen die bleven staan, dus dan moest ik me de hand de wielen weer goed zetten enz.



Voor mies een koelstra buggy gekregen van een vriendin, en ja, hij is fijn hoog, maar had dezelfde stugge rij eigenschappen als de tweeling variant. Reed prima, tot je kind zwaarder werd als 10 kilo en je ook nog wat boodschappen onderop had… dus dat werd hem niet… ik heb hem ingeruild voor de zapp en hoewel laag, wel met 1 hand te sturen… Ik heb echter nu een Maclaren quest in leuke meiden kleuren en serieus, er kan niets tegenop… rijdt soepel, kan plat genoeg voor een klein dutje en zelf met een kind van 20 kilo erin (als mies moe is) rijdt hij nog prima… Dus hier is het echt maclaren rules en ook die zijn fijn hoog.

Wij hebben ook een Koelstra, weet alleen even niet welke variant.

Toen de oudste 10 maanden was is hij erin gegaan, 2 jaar volop gebruikt (onze gewone kinderwagen was rijp voor de sloop, dus gebruikten we altijd de buggy). Bij de jongste weer regelmatig gebruikt, wel korter, want die loopt eigenlijk altijd sinds ze 1,5 is.

Het ding loopt nog heerlijk, alsof we hem net uit de winkel hebben. Ik vind zelf met zwenkwielen lopen helemaal niks, maar als ik ze vast zet vind ik hem heerlijk lopen, ook nog steeds met zoon van 18 kilo er in :slight_smile:

Ik vind hem prima! Vooral als je kijkt naar prijs/kwaliteitverhouding. Ik vind, als je al een wagen hebt van 800 euro dat een buggy niet ook nog eens 300 euro hoeft te kosten…



Als ik voor ‘luxe’ wil gaan, zoals bij lange wandelingen, pak ik de grote wagen wel.

vrienden van ons hadden deze… maar wat een stug ding, vond m erg zwaar rijden… geef mijn maar een mclaren hoor…



maar denk dat het best is even uitproberen in een winkel… met kind erin… dan weet je voor jezelf wat het beste is.

@Lily2006 wrote:

Ik vind hem prima! Vooral als je kijkt naar prijs/kwaliteitverhouding. Ik vind, als je al een wagen hebt van 800 euro dat een buggy niet ook nog eens 300 euro hoeft te kosten…



Als ik voor ‘luxe’ wil gaan, zoals bij lange wandelingen, pak ik de grote wagen wel.




Dat is dus precies mijn overweging! Ga ik langere tijd op pad, dan pak ik ook de wagen. Het is meer voor de kortere afstanden.



Heb ook bij maclaren staan kijken, maar vind het gewoon te duur voor de hoeveelheid hij gebruikt zal worden (nieuw dan). Via mp ook naar de techno en de quest gekeken, maar in de buurt zijn er maar weinig. En de techno vind ik dan ook nog te duur.



Dus ik heb inmiddels de koelstra uitgeprobeerd met kind erin, zowel de jongste als de middelste en ik moet zeggen dat ik toch wel prima vond rijden. Dus ws wordt het deze.



In ieder geval bedankt voor jullie reacties

:-*

Ik heb ook een koelstra simba (niet t3) gehad, naast de bugaboo. Ideaal op de fiets. Oke hij rijd stugger dan de McLaren, maar ik had de bugaboo voor langere afstanden (zoals voorgangers al schreven) en mijn doekkie.

Voor mijn wensen een prima buggy.