Ervaringen Joolz of Bugaboo of.....

Hallo!

Ik weet echt totaal niet welke hippe kinderwagen ik moet nemen. Ik zoek de perfecte kinderwagen… maar kom er niet uit.

Ervaringsdeskundige op hulp gevraagd!!

:think:

maak een lijstje…

Welke vind je hip… bv… bugaboo, stokke, buzz, joolz

Wat ga je ermee doen… alleen ommetjes op de stoep en wat winkelen, of ga je ook veelvuldig een hond uitlaten in parken met rulle paden, bos en strand. Voor het eerste zijn ze allemaal geschikt, voor op het strand en in het bos wat minder, al komt bugaboo dan nog het verste.

Ben je lang? dan kan de bugaboo te laag zijn voor je, de bak hangt in het frame en het frame is dus niet de onderkant zoals bij andere modellen, maar de bovenkant van de bak.

Wil je ook aardig wat boodschappen mee gaan nemen? dan heb je meer aan de bugaboo en de joolz dan aan de stokke en de buzz.

En zo eerst op een rij krijgen wat je wil en vooral, wat je nodig hebt.

Dan heb je nog een smaakgebonden deel… zo zou ik nooit de buzz of stokke kopen omdat ik het beide bakkies op een stokkie vind en dan zeg ik het netter als dat ik doorgaans doe Meestal zeg ik namelijk… een bakkie op een piemel :silenced: maar anderen zweren erbij en vinden ze prachtig en die vinden de bugaboo weer net een rollator.

Tja…

Prijstechnisch vind ik niet dat ze elkaar nou echt veel ontlopen. De buzz lijkt goedkoop, maar ook daar komt veel apart bij, voetenzak, parasol, dingetje hier, dingetje daar.

De meeste goede wagens zitten echt wel rond de 800 euro met alles erbij.

Ben zelf een bugaboo fan, met name omdat hij overal goed blijft rijden, ook op gladde winkelvloeren. Hij een grote bak heeft en ik baar grote babies… :shifty: en aangezien wij elk beetje ruimte in de auto met een groot gezin goed kunnen gebruiken, is het klein opvouwbare ook super. Kleiner dan de bugaboo heb ik nog geen wagen gezien in opgeklapte staat.

Helaas hadden wij hem alweer verkocht en gaan we niet weer heel veel uitgeven voor een nieuwe. Dus hebben we nu een Mura besteld.

Heeft op t gewicht en opvouwbaarheid na toch wel dezelfde specs. wendbaar, grote bak en super comfy.

Ik ben helemaal fan van de stokke kinderwagen.

Ik heb met heel wat wagens gereden, maar de stokke vind ik echt het fijnste rijden.

Super leuke kleurtjes, je kunt de kleuren ook combineren.

Kindje naar je toe en van je af. In ontzettend veel stande te zetten. Vind het echt een voordeel dat je kindje zo hoog ligt, kunt er makkelijk bij. Eventueel een pampertje verschonen in de bak gaat super, zonder dat je gebukt hoeft.

Ik gebruik de kinderwagen bij mensen die geen eetstoel hebben als eetstoel. Kunt hem echt onder elke tafel aanschuiven want je kunt hem hoger en lager zetten.

Zie wel eens kinderwagens aan een tafel staan, en het kindje kijkt dan tegen de rand van de tafel aan vind dat helemaal niets. Met de stokke stoel zit je kindje gewoon overal bij.

Makkelijk in te klappen en compact, ook erg licht.

Vind dat er genoeg boodschappen in kunnen, heb de stokketas voorop de kinderwagen en dat is echt een enorme tas.

Ik zal gewoon eens winkels binnen lopen, en gaan rijden met een paar wagens die je mooi vind.

Suc6 ermee

Hier een buggaboo fan.

Zeer wentbaar door kleine wielen voorop.

Door bos zand of sneeuw met de grote wielen voorop.

Makkelijk opklapbaar.

Kindje kan naar je toen en van je af zitten

Grote reiswieg.

Vele kleur combinaties mogelijk.

Bij een tweede kindje een goed mee lopend plankje te koop!

hier een mutsy fan…

rijd makkelijk. kunt er op onverharde wegen op rijden. bestuurbaar met 1 hand, makkelijk in de vouwen en past in de auto (suzuki swift gehad, nu peugeot 206 en past allemaal)

@Pitje27 wrote:

hier een mutsy fan…

rijd makkelijk. kunt er op onverharde wegen op rijden. bestuurbaar met 1 hand, makkelijk in de vouwen en past in de auto (suzuki swift gehad, nu peugeot 206 en past allemaal)

helemaal mee eens! Ik ben ook groot fan! Ook de ligbak is groot en ruim (mijn dochter past er met 7 maanden nog met gemak in) en je kan nu een extra boodschappen mand erbij kopen en die is zooo fijn! Heb laatst met mijn kinderwagen en mand de weekendboodschappen gedaan!

marjolein… mand dat heb ik nog niet… wel de rest van de “colletors” items :mrgreen:

bak… oudste heeft er tm 6/7 mnd ingelegen (maar gingen de zomer is) en de jongste tm 9 mnd,en wij hebben flinke dames)

Wij hebben een bugaboo. Fijne wagen! Heb hem 2e hands… is geloof ik niet kapot te krijgen :mrgreen:

Wat ik er fijn aan vind is dat hij overal kan rijden. In bossen of door de sneeuw kan je de duwstang naar de anderekant doen, waardoor de luchtbandjes voorop komen. Ideaal! :thumbup:

Verder vind ik het fijn dat hij zo smal is! Ik kom met de wielen overal tussen alle gangpaadjes door. Mn vriendin met dr Mutsy (wel echt een leuke wagen ook!) moet vaak omlopen. Die is breder.

Verder vind ik het leuk dat ik kappen en zakken enzo kan wisselen.

Nadeel vind ik het boodschappenmandje onder de wagen. Daar kan ik niet echt goed bij. Gebruik ik amper.

Ik schafte me enkele maanden terug de nieuwe van Joolz aan en heb me dat nog geen moment beklaagd. Ik stak 'm zelf in elkaar en dat liep van een leien dakje. Mijn partner viel achterover toen hij zag dat ik het bouwpakketje zelf in elkaar had gekregen! Op de website van Joolz wordt het trouwens met een filmpje geïllustreerd maar dat heb ik hem dus niet wijs gemaakt! Ik heb er al verschillende uitstapjes mee gemaakt en die zij telkens heel goed meegevallen. Strand, heuvels, bossen… Deze kinderwagen berijdt het met gemak! Toegegeven dat de winkeltas wat klein is maar goed ik vind die zware ladingen onderaan je kinderwagen sowieso al geen goed idee! Ga eens shoppen op een andere manier? Om zware tassen te dragen heb je toch partners voor? Hij is heel compact en past makkelijk in mijn kleine wagen en in een wip heb je hem ook weer uitgeklapt. ( Toch aan te raden enkele keren thuis zonder publiek te oefenen.) Nee, zonder twijfel: Joolz Day! Trendy en makkelijk in gebruik![/b]

Ook ik ben grote fan van de nieuwe Joolz! Kan niet echt iets negatiefs hierover schrijven. Hij heeft alle kenmerken die een degelijke kinderwagen nodig heeft: compact, makkelijk aan te passen ( om bijv. draagmand/maxi-cosi-buggyzit erop te plaatsen), zitje in verschillende richtingen te plaatsen, goede vering op kleine en grote wielen… En dat alles voor een schappelijke prijs!

Ik sluit me volledig aan bij de meningen van de Joolz Dayfans. Op deze kinderwagen heb ik niets aan te merken. Hij is onze aankoop van het jaar! Waar voor je geld! De grootste kluns kan 'm in/uit elkaar krijgen, knap van design, compact opplooibaar, degelijke materialen… Een aanrader!

@marjolein98 wrote:

@Pitje27 wrote:
hier een mutsy fan…

helemaal mee eens! Ik ben ook groot fan! Ook de ligbak is groot en ruim (mijn dochter past er met 7 maanden nog met gemak in) en je kan nu een extra boodschappen mand erbij kopen en die is zooo fijn! Heb laatst met mijn kinderwagen en mand de weekendboodschappen gedaan!
hier nog een mutsy fan

@Mell wrote:

Wij hebben een bugaboo. Fijne wagen! Heb hem 2e hands… is geloof ik niet kapot te krijgen :mrgreen:

Wat ik er fijn aan vind is dat hij overal kan rijden. In bossen of door de sneeuw kan je de duwstang naar de anderekant doen, waardoor de luchtbandjes voorop komen. Ideaal! :thumbup:

Verder vind ik het fijn dat hij zo smal is! Ik kom met de wielen overal tussen alle gangpaadjes door. Mn vriendin met dr Mutsy (wel echt een leuke wagen ook!) moet vaak omlopen. Die is breder.

Verder vind ik het leuk dat ik kappen en zakken enzo kan wisselen.

Nadeel vind ik het boodschappenmandje onder de wagen. Daar kan ik niet echt goed bij. Gebruik ik amper.

Hier hetzelfde, ik vind hem zó ideaal en mooi :inlove:

zou niet anders willen :mrgreen:

wel grappig… 3 mensen na elkaar… nog geen 1 ander berichtje getypt op het forum… en ineens prijzen ze allemaal de Joolz aan :mrgreen: :roll:

Ik ben fan van de bugaboo!

heb vele merken geprobeerd, maar vind deze de beste!

ook ben ik lang, maar ik vind de bak niet te laag… Ideaal vind ik ook dat de wandelwagenbak zo groot is. Matteo heeft er tot 9 maand in gelegen en het had qua ruimte nog wel langer gekund!

Ook de duwstang is mooi hoog! hij is zeer wendbaar!

@klavertje4 wrote:

wel grappig… 3 mensen na elkaar… nog geen 1 ander berichtje getypt op het forum… en ineens prijzen ze allemaal de Joolz aan :mrgreen: :roll:

Viel mij ook gelijk op ja... Joolz heeft blijkbaar en promo-team online :mrgreen:

MAAR eerlijk is eerlijk, ik heb de Joolz Bloom en ben meer dan tevreden!! Echt een superwagen :thumbup: Wil je er meer over weten dan hoor ik het wel...

Wil iemand hem kopen, stuur me dan tegen het laatste kwartaal van 2010 een pb, als zusje uit de wagenbak groeit verkoop ik hem 8)

Zonder twijfel… de bugaboo :thumbup: !!