ervaringen HSG

vandaag uitslag gekregen van de baarmoederfoto!

en allebei eileiders zijn wel toegankelijk… dus nu hoor ik in de groep mensen, waarvan ze niet weten hoe het dan wel zit… ook rot om zo genoemt te worden hoor.

nu 2 a 3maand rust, nu maar hopen dat het spontaan gebeurd… want anders zitten de hormoontjes op ons te wachten… ben er op dit moment wel ff klaar mee. heb zo me huilmomenten.

Ow die stempel heb ik ook gehad :roll: :hug:

Sterkte :hug:

Hoi Mutsie,

Ben je al geweest?? Zie dat je voor maart/april op de planning staat.

Zo nee dan heb ik misschien nog wel een tip voor je, een THL ipv een HSG.

Het is hetzelfde onderzoek in feite, alleen kunnen ze bij een THL ook je eileiders en baarmoeder van de buitenkant bekijken dmv een cameraatje. Meerwaarde hiervan is dat je meer informatie krijgt over de toestand van je organen, bv. endometriose, cyctes en vergroeiingen aan de buitenkant van je eileiders zijn te zien, bij een HSG niet.

Nog een pluspunt is dat ze - omdat ze met een cameraatje naar binnen gaan - je een verdoving geven. Het enige dat ik voelde was een beetje menstruatiekramp bij het doorspuiten van de eileiders, maar die kramp kent iedere vrouw wel en zakt na 10 seconden weer af.

Als ik een score voor de pijn zou moeten geven tussen 1 en 10 geef ik een overtuigende 2.

Het onderzoek duurt max 20 minuten!

Ik vond het echt een supertussenoplossing omdat het minder belastend is dan een HSG vanwege de verdoving en je krijgt bovendien meer informatie mee dan bij een HSG.

THL wordt niet in ieder ziekenhuis gedaan, maar je kunt overal heen waar je wilt.

Groetjes, Monne

Hey meiden,

Ook ik heb een HSG gehad, in mei een jaar geleden. Ik vond het wel pijnlijk, ook met pijnstillers :frowning: . Ze gaven me het advies om te ontspannen maar ja hoe doe je dat voor zoiets. Ik ben het bewijs dat je erna extra vruchtbaar ben, kijk maar naar mijn banner :dance: . De maand na de HSG was ik spontaan zwanger. Dus ff tanden op elkaar en moed houden!!!

Liefs Dana

okay… je hoort het idd vaker dat je dan idd zwanger kan raken…

we zullen moed houden… haha

Hoihoi,

Ik heb paar weken geleden ook een THL onderzoek gehad. Het viel me reuze mee, ik verwachtte veel meer pijn, maar het was te hebben. De arts en assistenten waren ook erg geruststellend en lief.

Volgens de arts is een THL, waarbij de eileiders worden doorgespoten, inderdaad ook kansverhogend om zwanger te worden, ookal is de doorgankelijkheid goed. Dat is bij mij het geval, dus hopelijk heeft het effect!

Hoi hoi,

Ik heb alles ff doorgelezen :mrgreen:

Ik moet nog 9 dagen tot NOD, en als ik ongesteld word dan mag ik ook bellen voor mijn HSG onderzoek :shifty:

Hey meiden

ik zit te wachten op mijn nod dag… het zal 1 deze dagen worden…

kheb allemaal vage gevoelens en dingen dus geen idee wat het word.

nix aan die onzekerheid!!!

hey hoi

hier dan alweer een bericht van mij… zoals ik al verwachtte gisteravond toch ongi geworden… balen balen balen!!!

:hug: :hug:

@thtje wrote:

hey hoi

hier dan alweer een bericht van mij… zoals ik al verwachtte gisteravond toch ongi geworden… balen balen balen!!!

:hug: :hug:

Mutsie:

Morgen voor het HSG.

Hopen dat het je reuze mee valt … :hug:

Sterkte morgen Mutsie :hug: :hug:

dank jullie wel!!

Ik ga zo hub halen, en dan gaan we naar het ziekenhuis, dan lees ik hier even bij en reageer ik weer

Ben wel erg :shifty: :oops: :frowning:

Ik kopieer even van mijn blog, scheelt weer even typen :wink:

Het zit erop…

…het HSG onderzoek in het ziekenhuis. Stik zenuwachtig was ik, niets gegeten vanochtend en had weinig praatjes in de auto. Jh vond het te stil zei hij haha, teken dat ik wel erg zenuwachtig was.

We namen plaats in de wachtkamer en het liep (natuurlijk) uit. Achteraf hoorde ik van de assistentes dat zij allang klaar stonden maar we nog moesten wachten op de gyn. Ik werd naar binnen geroepen en zag heel wat apparaten. Slik… Ik mocht gaan liggen en de gyn kwam binnen. Maar ik zou mijn eigen krijgen, maar kreeg opeens een mannelijke. Geen probleem, moet toch gedaan worden. Ze legde netjes uit wat er zou gaan gebeuren. Je baarmoeder word vacuum gezogen en daarna word er een vloeistof de baarmoeder in gespoten. Door middel van een rontgenapparaat werd gekeken of de vloeistof de eierstokken bereikt en of daar alles goed zit. Ik mocht ook meekijken, al is het voor mij allemaal hocus pocus. Het vacuum zuigen was wel even gevoelig, maar dat mag het woordje pijn niet dragen. Daarna niets gevoeld. Geen pijn in ieder geval. Het onderzoek viel me echt 100% mee. Ik had véél en véél meer pijn verwacht.

Heb nu ook geen buikpijn, wel een beetje een vaag gevoel, maar dat hoort erbij.

Ik ben blij dat het erop zit, eigenlijk alle zenuwen voor niets gehad. Maar je weet het nooit van te voren, ene vrouw heeft een hogere pijngrens als de ander en mijnes ligt dus ergens héél hoog haha.Jh heeft al die tijd netjes in de wachtkamer gezeten.

Nu wachten op de uitslag, die afspraak staat op 16 juni. Nog ffies geduld hebben dus.

Nu even niet gekopieerd:

Nou nu maar klussen de komende tijd :inlove: :mrgreen: :dance: Ik hoop dat dit even het zetje was. Wel heb ik aangegeven later bij de poli dat ik het erg lang vind duren voordat we de uitslag van het zaadonderzoek krijgen. Omdat telkens afspraken verschoven worden duurt het maar. Nu belt onze gyn volgende week donderdag op. Ik ben benieuwd. spannend de komende weken.

Mutsie, fijn dat het allemaal mee viel :dance: :dance:

Wel raar dat je de uitslag niet gelijk kreeg, bij mij vertelde ze dat gelijk :think:

Hopelijk is alles goed :pray: :pray:

Bigsby: ik vroeg wel aan de gyn hoe het eruit zag. Goed zei hij, vloeistof liep ook mooi door. Dus ik denk wel dat alles goed eruit ziet daar vanbinnen en dat de afspraak bij de gyn ook meer gaat over wat we nu gaan doen.

De napijn is wel vreselijk zeg :o Alles is beurs, lag gisteren van de pijn al om 8 uur op bed. Daar heb ik me wel gruwelijk in vergist. :?

Dat is voor iedereen anders h’e, ik was na die tijd (een week lang) beurs en duizelig, en erg moe. Maar ik vond het ook erg pijnlijk toen die vloeistof er door heen ging :shock:

Nou hopen dat het helpt h’e

Mutsie,

wat fijn dat je er weinig last van hebt gehad :thumbup:

En wat raar dat de uitslagen zo lang duren …

Ik duim voor je op goede uitslagen :pray:

Mocht hub niet mee naar binnen, omdat hij netjes in de wachtkamer bleef wachten ? Hoe lang duurde het onderzoek ongeveer ?

bigsby: wat erg, dat je er een week last van gehad hebt. Hoe deed je dat met je zoon? Tillen enz?

Tijgertje: Hij mocht misschien wel mee naar binnen, ik weet het niet. Ik had liever dat hij op de gang bleef wachten. Zo was hij toch dichtbij als er wat was, maar hij hoefde niet alles te zien :wink:

Onderzoek duurde niet zo lang, ik gok tussen de 5 en 10 min.