Ervaringen gevraagd

Ook ik wil “straks” BV gaan geven, weet het, ben er wel vroeg bij :oops:

Maar hoe eerder ik info ga inzamelen hoe beter lijkt me!

Ik heb echt heel gevoelige tepels, voordat ik zwanger was mocht hubbie er eigenlijk liever al niet aan zitten. Borst oke, maar tepel :naughty:

Dus vroeg ik me af of er moeders zijn die heel gevoelige tepels hebben en BV geven? Zou heeeel graag ervaringen horen…

Het zal m’n keuze niet veranderen, ben nogal vastbesloten :mrgreen: maar gewoon heel erg benieuwd…

Volgens mij ben je niet te vroeg hoor, perfecte timing :mrgreen: Misschien zou ik hier helemaal niet moeten antwoorden, want ik had voor mijn zwangerschap juist heel ONgevoelige tepels. Als er overheen gestreken werd, voelde ik het niet eens :oops:

In de eerste week na de bevalling kwam daar verandering in. Ik kreeg enorme last van mijn tepels, compleet met kloven, borstontstekingen, de hele rataplan. Je hoefde maar te wijzen, of ik kermde. Een bh droeg ik niet eens meer, heb in de eerste periode regelmatig bloot op bed gelegen :eh: .

Toen dacht ik: mijn tepels moeten wennen, er moet eelt op. NU weet ik: borstvoeding hoort geen pijn te doen. De tepel komt als het goed is achterin het mondje van de baby te liggen, in het weke gedeelte (voel maar eens bij jezelf). De tepel schuurt nergens tegenaan, en gaat dus ook niet kapot.



Er zijn wel andere dingen die een rol kunnen spelen: een gevoelige toeschietreflex (het moment dat de melk toeschiet kan pijnlijk zijn), de zuigkracht van een kindje (zuig maar eens heel hard op je hand :o ) en het gevoel wat je er bij krijgt (wauw, er ligt hier zo maar een baby’tje die aan MIJN borst drinkt :shock: ). Over die dingen valt zo weinig te zeggen van te voren… Dat moet je echt zelf ervaren. Maar ik las al dat je vastbesloten bent :wink: dus dat gaat wel goed komen! :inlove:

Biebels, bedankt voor je reactie!

Hier kan ik absoluut wat mee, ik ga er in ieder geval flink over lezen en misschien ook een BV cursus volgen…